Play-numre stopper pludselig i mediecenter

Vi har et mediecenter, baseret på Vista, og er glade brugere af TDC Play. Men vi har et problem med at musikken pludselig stopper. Der er ingen mønster i hvilke numre der er tale om, eller tidspunkter. Nogle gange kan vi afspille 4 eller 5 numre i træk uden problemer, andre gange stopper musikken efter 1 minut. Der er ingen fejlmeddelelser eller noget. Det er ligesom om at mediecenteret tror nummeret er slut. Når musikken afspilles udenfor mediecenteret, i Windows Medie Player er der ingen problemer. Det er underligt, for mediecenteret bruger også Windows Media Player som afspiller, men der er åbenbart en eller anden konflikt, måske med noget DRM eller hvad ?

Er der andre der har oplevet dette ? - og er der nogle der har har et gæt på hvad der kan gøres ved det ?

3 Kommentarer

Omdømme 4
Hey Lennart

Umiddelbart bliver licens checket v. start af afspilning. Kan du beskrive jeres setup lidt nærmere? Er filerne downloadet til samme enhed (pc eller NAS) Bliver de afviklet over netværk?

DBH

C

Der er tale om helt normal stationær PC med 64 bit windows Vista. Filerne downloades til en ekstern harddisk, og unzippes samme sted. De afvikles direkte, altså ikke over noget netværk.

Det der undrer mig mest er at vi aldrig oplever problemer når vi bare afvikler gennem Windows media player, kun når vi afvikler gennem MCE (som også bruger Windows media player). Det er heller ikke hver gang der er problemer, og ikke samme numre hver gang.

Omdømme 4
Hey Lennart

Jeg har fundet denne officielle guide fra MicroSoft: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Troubleshoot-audio-problems-in-Windows-Media-Center 

Det er tilsyneladende et kendt problem i Windows Media Center.

Lad mig høre om det afhjælper problemet.

DBH

C

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)