Play licens går fast. | YouSee Community

Play licens går fast.

Hej med jer.

Jeg har hentet en masse sange fra Play og har spillet dem i flere måneder.

Pludselig når den skal hente licens sidder den fast og kommer ikke videre.

Den lille "pop-Up" hvor der står henter licens til medier bliver bare stående og der sker ikke mere.

Jeg har logget ind og ud og ind igen på Play siden.

Nogen der kender problemet/ løsning

Hilsen Smastrup

16 Kommentarer

Jeg har det samme problem så ville da også gerne have en løsning på problemet..

Omdømme 6
Hej Begge

Meget relevant. Det er meningen, at man skal kunne spille sine PLAY melodier, så længe man er kunde ved TDC.

Jeg har sendt jeres spørgsmål videre.

Der kommer forhåbentlig svar, i starten af næste uge.

Hvis de ansvarlige, mener at problemet ligger ved jer, kontakter jeg jer igen, for at få yderligere oplysninger.

God weekend

Hilsen

Invisigoth

...meget godt. Svar i løbet af een uge. Bliver vores abonnementer så godskrevet dette Glad humørikon Nok ikke!

Men mit problem er et helt andet. Den lille applet hvori jeg skal indtaste 'Brugernavn' og 'Password' vil simpelthen ikke genkende mit login til TDC (og det er det eneste login jeg har overhovedet til noget som helst TDC), som er det samme som jeg bruge til at logge på f.eks. min backup, min TDC mail etc.

Nogen der kender en løsning på denne udfordring?

Mvh.

Michael

Jeg har det samme problem. Begyndte fredag eftermiddag.

Og det mest tåbelige: At man ikke overhovede kan komme i kontakt med nogen før mandag indenfor office hours... (i mit tilfælde betyder det en nær-døds-weekend pga. ungerne, der ikke kan høre musik - omend de jo så må nøjes med de mange "gamle" CD'er, hvilket sikkert ikke er usundt for alle vore øren).

Men det får mig da til at tænke over hvor smart konceptet Play egentlig er - not!

/Michael

Jeg har haft det samme problem når jeg har villet afspille nogle af mine "Play filer" i media player. Der kommer en pop up, hvor man skal indtaste brugernavn og password for licens. Når jeg gør det vil den ikke godkende mit brugernavn og password. Jeg har dog fundet ud af, at problemet bliver løst hvis jeg først logger ind på play i mit.tdc.dk.

Håber det også vil hjælpe jer.

Tak for svaret. Mit problem er lidt anderledes. Popup vinduet kommer, men felter til at udfylde logind vises ikke. Derfor kan jeg ikke komme videre.

er åbenbart et problem mange har.Overrasket humørikon håber vi snart får en løsning på problemet

Jeg har løst problemet ved at downloade et nyt nummer. Derefter var problemet løst.

Logge ind på play. Kunne være en mulighed, men i mit særlige tilfælde ser det ud som om TDC helt har slette mig. Jeg kan ikke logge på play via www. På trods af at jeg har nøjagtig det samme abonnement, ikke skylder dem nogle penge, eller.....suk!

Det  værste veed TDC er itkke at der ostsår fejl, nedbrud etc. Det værste er alle de utroligt mange kræfter man selv skal bruge på at få rettet tingene. Jeg kan ikke lade være med kort at fortælle:

For nogle måneder siden var der nedbrud på både min telefon og internetforbindelse. I mit tilfælde burde det være en nem sag for TDC, da jeg har et særligt abonnement, der betyder at TDC på maks. 24 timer (uanset fejlen og fejlens årsag) skal sørge for at skidte virker igen. Og ja - det betaler jeg ekstra for. Når je melder en fejl til TDC, kommer det pr. autimatik op på deres skærm, at jeg betaler for denne ekstra SLA service. Og så burde det jo være nemt. Troede jeg!

I dette helt særlige tilfælde (som viste sig at være et eller andet jeg stadig ikke har fået nogen forklaring på), tog det hele tre og en halv uge får tingene igen virkede. Og i hele den periode måtte jeg selv sørge for opfølgning, ringe rundt internt i TDC etc. Intet hjalp!

Først da jeg sendte en  mail til alle de kontakt e-mails jeg kunne finde på "Om TDC" dvs. mails til deres pressekontakt, deres investor relation afdeling, deres direktionssekretariat osv. skete der noget.

Efterspillet endte med at TDC kom til at betale mig en hel del tusinde kroner tilbage.

Ca. halvanden måned senere var jeg udsat for endnu et nedbrud. Et kabelbrud lige ud for min egen adresse. Igen kunne jeg ikke komme gennem de kanaler for fejlmelding som TDC har, og benyttede derfor igen den direkte kontakt til presse, investor relation etc. - hvilket resulterede i at der kun ca. tre timer senere dukkede 8-10 mand + flere biler, gravemaskiner etc. op og fiksede fejlen på kort tid. Meget tilfredstillende!

Min konklussion er: Skal man have fikset noget i en fat hos TDC (også jf. de eventuelle aftaler man har, og betaler for), skal man køre forbi/rundt om alle de processer og kontaktpunkter som TDC har opfundet (by pass operation).

Men ellers virke det jo meget godt Glad humørikon Og rent faktisk er jeg en tilfreds kunde - når tingene altså virker,

Michael Meisner

Omdømme 6
Hejsa

Det er meget svært for os, at genskabe problemet. Nu fik vi svar, at det hjalp med et andet nummer. Så det kan være et enkelt nummer, som er defekt og så skal det selvfølgelig fejlmeldes.

Hvis der er et generelt problem, vil jeg foreslå følgende fejlsøgning:

Gå ind på dette link og få tjekket, om computeren er opdateret:

http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

Selv om du får besked på, at din JAVA er opdateret, så opdater den. Altså, også selv om 5 tallet er grønt. Klik på linket inde på siden, så får du denne side: http://java.com/en/download/index.jsp

Download java og installer. Selv imod bedrevidende, altså hvis den siger at det er unødvendigt.

Genstart computeren og se, om PLAY virker nu.

Dette burde sikre, at man har de nødvendige opdateringer.

Det er også en god ide, at prøve med en anden browser. Hvis man vil være rigtigt grundig, så genstart efter hvert forsøg med ny browser. Browsere kan være: Google Chrome. Firefox. Apple Safari. Internet Exploerer.

Hvis vi finder en fejl med PLAY, vender jeg tilbage her.

Hilsen

Invisigoth

Denne gang gik løsningen af mine udfordringer hurtigt! Takket være en kvik og kompetent TDC-medarbejder tog det super kort tid at finde frem til fejlen: Hvorfor jeg pludselig ikke kunne logge på TDC-Play, eller få opdateret mine play-licenser lokalt på min computer.

Det viser sig at TDC med mellemrum tjekker om man er aktiv bruger af "TDC Selvbetjening", som er en online www service under "Mit TDC". Hvis man ikke benytter dette selvbetjeningsunivers, hvilket jeg aldrig er nået til pga. krav om at man skal sidde med sit kundenummer, vil man i Play-sammenhæng blive valideret som 'ikke-kunde', og dermed blive slettet som bruger af Play. Og så mister man adgangen til TDC Play - og kan derfor naturligvis heller ikke få opdateret sin lokale Play licens.

Lyder som en rigtig smart løsning! NOT! Men lyder omtrent lige så smart som .... og jeg ved ikke helt hvilke cases jeg skal komme med, men fra min tid i IT-branchen kender jeg flere af denne slags "fejl".

Konklussion (igen og igen): Keep it simple!

I TDC-Play sammenhæng kunne man jo lave følgende slutninger:

"Benytter du IKKE TDC-online's selvbetjeningsunivers" = "IKKE kunde i TDC"   : FALSE

"Betaler du dine regninger" = "Kunde i TDC"     :  TRUE

....og så lade dét være valideringsrundlag. Men det er er nok en lidt for simpel betragtning, al den stund at det betyder at TDC skal definere "kunder = dem som betaler " - og det er jo nok lidt for simeplt.

Mvh.

Michael Meisner

Det virkede også her at hente et nyt nr

Omdømme 4
Hej Michael Meisner

Afklaring af TDC's politik i forbindelse med lukning af brugernavne til TDC Selvbetjening og TDC PLAY.

Jeg kan ikke svare dig på, hvad der har været galt med dit brugernavn.

Men det er meget usandsynligt, at det er blevet lukket, med mindre du ikke har brugt det på TDC PLAY de sidste 26 måneder.

Hos TDC laver vi hvert- eller hvert andet år, et tjek at brugernavne, der ikke har været i brug i 12 måneder, og disse lukkes.

Med brug menes login, enten på TDC PLAY, TDC Selvbetjening eller Mit TDC.

Sidst vi havde denne oprydning, var i juni/juli måned sidste år, og da var det brugernavne, der ikke havde været logget ind på ovenstående tjenester i minimum 12 måneder, der blev lukket.

Dvs. det er brugernavne, der har været inaktive i nu ca. 26 måneder, og det er 14 måneder siden disse er blevet lukket.

Der har endnu ikke været sådan en oprydning i år, og der lukkes ikke brugernavne imellem disse automatiske oprydninger.

Så fejlen du er stødt på, må have skyldtes et andet problem og ikke vores oprydning af inaktive brugernavne.

PS.

Der florerer i øvrigt et problem i forbindelse med en opdatering fra Microsoft, som kan resultere i at man ikke kan modtage licens.

Se mere her:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=26074

Vh.

Rasmus - TDC

Som så mange andre kan jeg ikke få ny licens, og kan umiddelbart ikke finde et svar der hjælper mig. Når jeg siger ja til nye licens kommer der intet i det nye vindue. Jeg har også prøvet den løsning man kan finde på plays side, men hjælper heller ikke...

Nogen der har et svar???

Omdømme 4
PrinsBo skrev:
Som så mange andre kan jeg ikke få ny licens, og kan umiddelbart ikke finde et svar der hjælper mig. Når jeg siger ja til nye licens kommer der intet i det nye vindue. Jeg har også prøvet den løsning man kan finde på plays side, men hjælper heller ikke...

Nogen der har et svar???

Er det dette link du har forsøgt dig med?

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=article&article_id=26074

Hvis det fortsat ikke virker, vil jeg bede dig kontakte vores support via kontaktformularen under "Hjælp" på TDC PLAY.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar