Periodisk ustabil forbindelse

Jeg har netop fået TDC Homeduo, med Homebox. Det meste af tiden kører det fint nok, men der er i visse perioder temmelig mange udfald, forstået på den måde, at det ene øjeblik er jeg på nettet, og det næste øjeblik er jeg smidt af, hvorefter forbindelsen som regel kommer igen efter 2-5 minutter. Dette kan være ret belastende, og det er som om at problemet har større tendens til at opstå når der først en gang har været et udfald(således at jeg får hele perioder på 2-3 timer hvor jeg bliver smidt af og på)

Nogte bud på hvad der kan være galt?

mvh

Anders

8 Kommentarer

JEg oplever nøjagtig samme problem Jeg overvejer også at gå tilbage til mit gamle modem og dertilhørende trådløsrouter fra NETGEAR.

Jeg har i en længere periode oplevet det samme, mega besværligt, især da jeg også har bredbånds telefoni blev derfor ofte smidt af midt i en samtale. Havde fat i tdc meget ofte over en periode på 2-3 måneder. Havde besøg af en teknikker uden problemmet blev løst. Var sikker på at det var mit home modem den var gal med, men en kvik teknikker fandt ud af at den central jeg var tilknyttet ikke kunne trække den hastighed jeg kørte med, blev jeg sat ned i hastighed var der ikke nogen problemmer, men for at gøre en meget laaaaaang historie kort blev jeg flytte over på en anden central og har ikke haft problemmer siden.. Bare for at sige at problemmet måske ikke ligger i modemmet.

Mvh

Erik

Omdømme 4
Hej idenu og tjynne

Prøv bare som en test, at opsætte dit gamle udstyr igen og se om det ændrer på problemet. Hvis det gør det, så er du da nået lille stykke vej i fejlfindingen på din forbindelse, og kan konkludere at med homebox har du problemer.Blinkende humørikon  Dermed ikke sagt at det er homebox der er skyld i problemerne, men er et samspil af mange faktorer som kan give problemer. En af de foktorer som nok er værd at hæfte sig ved, er elektronisk støj på forbindeseslinien. En genstart af Homebox vil som regel hjælpe på problemet, men vil ikke fjerne årsagen hvis det er støj på linien der er tale om. Jeg kan foreslå at fejlmelde linien og få en TDC tekniker til effektivt at undersøge for fejl og uregelmæssegheder. 

Håber at I får fat om problemerne

Omdømme 4
Hej igen

Jeg kan sige til Erikj, at jeg har haft lige nøjagtig samme broblemer som dig. Det var bare ikke hastigheden som var problemet, men elektronisk støj. Efter en længere periode først med testmålinger og siden med omlægning af min linie og montering af støjfiltre m.m. har jeg slet ikke oplevet problemer, som relaterer til forbindelsen.

Det tyder på at man er nød til at fejlmelde sin linie.

Der er tale om en helt nyoprettelse, så jeg kan desværre ikke sætte gammelt udstyr til.

Er også bange for at der må en fejlmelding til. Orker bare ikke en hel masse mere ballade(har lige været uden internet i en uge...det var ikke sjovt!)

Omdømme 4
Hej tjynne

OK - Jeg forstår dig så godt, det var også bare et forslag.Blinkende humørikon Men med hensyn til din forbindelse - Der skulle da helst ingen ballade blive ud af at fejlmelde sin forbindelse, du har krav på en stabil forbindelse det er det du betaler for Glad humørikon

Hej

Jeg har oplevet samme vanvittigt frustrerende udfald jævnligt nu gennem længere tid.

Skal fejlmelding ske telefonisk eller har I eventuelt fundet en måde at fejlmelde via nettet ?

Omdømme 5
Hej,

det skal ske via telefon, næsten alt kominikation til TDC sker via telefon.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)