PC NOKIA Booklet trådløs opkobling

Goddag 

Jeg er sømand på langfart, derfor har jeg købt en bærbar PC NOKIA 3G Booklet 3G. For tiden skriver jeg hjemmefra fra vor "gamle computer" , men vil gerne igang med min nye Nokia Booklet 3G.Mit skib er opkoblet til internettet så jeg skulle gerne have min PC Booklet klar til at scype når jeg atter er ude. Måske kan du forklare mig hvordan jeg kommer vidre med opkobling via trådløs forbindelse, eller rettere hvad skal jeg vælge af forbindelse lige nu her i land.( ønsker at gøre brug af  A-GPS og derfor mener jeg skal bruge 3G Network ).kuling

1 Kommentar

Omdømme 4
Hej Kuling,

Som jeg forstår det, så vil du gerne bruge din Booklet når du sejler på de syv have.

Hvis det er tilfældet, så vil jeg på det kraftigste fraråde dig at anskaffe en 3G-løsning, da den slags internetopkobling kører på mobilnetværket (ligesom mobiltelefoner) og du kan derfor forvente både ringe dækning midt ude i atlanterhavet og en grumme regning når du bruger den i udlandet, da aftaler om frit forbrug kun gælder i dét land hvor du har købt løsningen.

Nu siger du, at der er internet på skibet. Hvis der er opsat et lokalt trådløst netværk på skibet, så er det helt klart dét, du skal bruge, da det benytter den opkobling, som rederiet har betalt for, at skibet har, og du kommer derfor til at have fin dækning overalt i verden, uden at skulle betale en månedsløn for det.

Hvordan du så kommer på dit skibs netværk ved jeg ikke - der må du have fat i én på skibet, der har styr på IT Glad humørikon

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P