Svar

Pas på TDC !!!


Hvis du i forvejen har TDC bredbånd og har tilvalgt fri telefoni til fastnet, så tager TDC r.... på dig, hvis du opgraderer til TDC Trio (altså bredbånd + TV).

For så er gratis fastnet telefoni ikke så gratis mere, da det pludselig koster kr. 1,00 hver gang du løfter røret.

Det er ikke noget sælgeren fortæller dig - det er noget der står pænt skjult i de betingelser TDC sender til dig.

 

Øv til TDC - lige til Kontant.

 

 

icon

Bedste svar af Videotech 11 april 2012, 17:07

Så blev jeg kontaktet af TDC.



Jeg skal hermed prøve at redegøre for forløbet, selv om det er pænt indviklet.



Som udgangspunkt havde jeg et TDC Home Duo abonnement med tilvalg af fri fastnettelefoni – og altså kr. 0,00 i opkaldsafgift og kr. 0,00 i samtaleafgift.



En TDC konsulent kontaktede mig for at høre, om jeg var tilfreds med mit abonnement, og vi kom i snak om forskellige løsninger.



Da vi netop havde opsagt vores aftale med YouSee, var det nærliggende, at se på TDC Home Trio, som også havde TV med.



Jeg gennemlæste betingelserne og priserne, og bestilte så TDC Home Trio.



d. 14. marts modtager jeg en 5 siders ordrebekræftelse fra TDC, og opdager her nogle ting, der ikke stemmer overens med TDC´s prisliste.



Side 1 omhandler ordrenummer og dato for installation.



Side 2 omhandler det TDC Trio indeholder. Herunder TDC Secure tillægspakke, som bla. er FriFastnet.



Side 3 er blot en side med info. om, hvor jeg kan finde hjælp.



Side 4 omhandler specifikation af ordrenummer.



         Din ordre indeholder:



         TDC Home Trio



         TDC Secure tillægspakke



         Gratis Plusabonnement 3 mdr.



Side 5 (som ikke har sidenummer) indeholder TDC Home Trio priser. Herunder samtalepriser i Danmark.



         Til fastnet, opkaldsafgift kr. 1,00



         Til mobilnet, opkaldsafgift kr. 1,00



Det er prisoplysningerne på denne side, der er vildledende, da TDC på side 2 skriver Fri fastnet, hvilke også fremgår af TDC´s prisliste på deres hjemmeside. Fri fastnet koster altså kr. 1.00 pr. opkald.



Jeg ringer til TDC for at få en forklaring, men de henviser til betingelserne, som de har fremsendt til mig. Jeg får altså bekræftet, at det er min ordrebekræftelse der er det gældende dokument.



Det svar var jeg utilfreds med, og skriver derfor en mail til TDC d. 16. marts, og her får jeg svar samme dag.



Citat fra mail fra TDC:



”Opkaldsafgiften på 1 kr. er kun for opkald til mobil. Der står: "Med TDC FriFastnet taler du løs for 0 kr. til alle danske fastnetnumre – uanset hvor længe du tale" og dette dækker således ikke mobilnumre.”



Ok, det har denne medarbejder så helt misforstået, eller også har han ikke læst min mail godt nok.



Så jeg skriver tilbage til samme medarbejder samme dag, og vedhæfter min ordrebekræftelse, så han kan se, hvad problemet er. Jeg beder ham forklarer ordrebekræftelsen, da den jo ikke stemmer overens med TDC´s prisliste.



20. marts får jeg svar tilbage fra samme medarbejder – citat.



Nu har jeg fået undersøgt problemet:



Du har modtaget en ordrebekræftelse for HomeTrio, hvor opkaldsafgiften er 1 kr. for opkald til fastnetnumre. Men da du allerede har TDC Fri Fastnet skal du se bort fra dette beløb, da det er vilkårene for TDC Fri Fastnet der gælder for dig, ergo 0 kr. i opkaldsafgift og du kan se bort fra nedenstående. Problemet er at ordrebekræftelsen for HomeTrio ikke tager hensyn til evt. eksisterende kunders andre produkter, men det er noget vi arbejder på at forbedre.”



Det er lidt volapyk for mig, og jeg finder det forkasteligt, at TDC skriver til mig, at jeg kan se bort fra de priser der står i min ordrebekræftelse.



I dag blev jeg så ringet op af en TDC medarbejder, som på bedste vis har forklaret mig sammenhængen.



Når man bestiller et tillægsprodukt (her TDC Home Trio), da jeg jo havde TDC Home Duo i forvejen, så tilsender TDC en ordrebekræftelse, samt en prisliste for det nye tilvalgte produkt.



Den tilsendte ordrebekræftelse indeholder ikke oplysninger om de produkter der evt. er tilknyttet abonnementet i forvejen, og det er op til kunden, at finde den tidligere ordrebekræftelse (i mit tilfælde TDC Home Duo) frem, og så selv tænke sig til, at de services der er tilknyttet det gamle abonnemt, skal tillægges (og altså overrouter) det nye abonnement.



Forvirret ?



Jeg har fattet den nu, men jeg er 100% sikker på, at jeg ikke vil kunne få mine forældre til at forstå det.



Der ligger også et juridisk problem, da det vil være meget vanskeligt at føre en evt. sag, hvor to forskellige aftaler skal ses som én, og en dommer vil næppe kunne hitte rede i det.



Da jeg til slut gennemlæser dette indlæg, må jeg indrømme, at jeg stadig ikke forstår det Humørikon frustreret



Et ganske enkelt spørgsmål til TDC kunne være:



Hvorfor skriver TDC FriFastnet under ”TDC Home Trio indeholder” & ”TDC Secure tillægspakke”, og samtidig vedlægger en prisliste for TDC Home Trio, hvor det fremgår, at det koster kr. 1,00 i opkaldsafgift ?



Se original

27 Kommentarer

Men Patrick - du/TDC havde jo alle mine kontaktoplysninger i de mail jeg har sendt, så I er da lidt sene på aftrækkeren.

Hvorfor skal der alt det her "Forumbøvl" til, når I bare kunne há ringet eller skrevet en mail til mig ?

Det er alene TDC der har forhalet denne sag, ved IKKE at svare tilbage.

De to svar jeg har fået fra CMS var jo pinlig ubrugelige, og i modstrid med teksten i den ordrebekræftelse jeg modtog.

Men kontakt mig i eftermiddag, så tager vi der derfra.

Så blev jeg kontaktet af TDC.

Jeg skal hermed prøve at redegøre for forløbet, selv om det er pænt indviklet.

Som udgangspunkt havde jeg et TDC Home Duo abonnement med tilvalg af fri fastnettelefoni – og altså kr. 0,00 i opkaldsafgift og kr. 0,00 i samtaleafgift.

En TDC konsulent kontaktede mig for at høre, om jeg var tilfreds med mit abonnement, og vi kom i snak om forskellige løsninger.

Da vi netop havde opsagt vores aftale med YouSee, var det nærliggende, at se på TDC Home Trio, som også havde TV med.

Jeg gennemlæste betingelserne og priserne, og bestilte så TDC Home Trio.

d. 14. marts modtager jeg en 5 siders ordrebekræftelse fra TDC, og opdager her nogle ting, der ikke stemmer overens med TDC´s prisliste.

Side 1 omhandler ordrenummer og dato for installation.

Side 2 omhandler det TDC Trio indeholder. Herunder TDC Secure tillægspakke, som bla. er FriFastnet.

Side 3 er blot en side med info. om, hvor jeg kan finde hjælp.

Side 4 omhandler specifikation af ordrenummer.

         Din ordre indeholder:

         TDC Home Trio

         TDC Secure tillægspakke

         Gratis Plusabonnement 3 mdr.

Side 5 (som ikke har sidenummer) indeholder TDC Home Trio priser. Herunder samtalepriser i Danmark.

         Til fastnet, opkaldsafgift kr. 1,00

         Til mobilnet, opkaldsafgift kr. 1,00

Det er prisoplysningerne på denne side, der er vildledende, da TDC på side 2 skriver Fri fastnet, hvilke også fremgår af TDC´s prisliste på deres hjemmeside. Fri fastnet koster altså kr. 1.00 pr. opkald.

Jeg ringer til TDC for at få en forklaring, men de henviser til betingelserne, som de har fremsendt til mig. Jeg får altså bekræftet, at det er min ordrebekræftelse der er det gældende dokument.

Det svar var jeg utilfreds med, og skriver derfor en mail til TDC d. 16. marts, og her får jeg svar samme dag.

Citat fra mail fra TDC:

”Opkaldsafgiften på 1 kr. er kun for opkald til mobil. Der står: "Med TDC FriFastnet taler du løs for 0 kr. til alle danske fastnetnumre – uanset hvor længe du tale" og dette dækker således ikke mobilnumre.”

Ok, det har denne medarbejder så helt misforstået, eller også har han ikke læst min mail godt nok.

Så jeg skriver tilbage til samme medarbejder samme dag, og vedhæfter min ordrebekræftelse, så han kan se, hvad problemet er. Jeg beder ham forklarer ordrebekræftelsen, da den jo ikke stemmer overens med TDC´s prisliste.

20. marts får jeg svar tilbage fra samme medarbejder – citat.

Nu har jeg fået undersøgt problemet:

Du har modtaget en ordrebekræftelse for HomeTrio, hvor opkaldsafgiften er 1 kr. for opkald til fastnetnumre. Men da du allerede har TDC Fri Fastnet skal du se bort fra dette beløb, da det er vilkårene for TDC Fri Fastnet der gælder for dig, ergo 0 kr. i opkaldsafgift og du kan se bort fra nedenstående. Problemet er at ordrebekræftelsen for HomeTrio ikke tager hensyn til evt. eksisterende kunders andre produkter, men det er noget vi arbejder på at forbedre.”

Det er lidt volapyk for mig, og jeg finder det forkasteligt, at TDC skriver til mig, at jeg kan se bort fra de priser der står i min ordrebekræftelse.

I dag blev jeg så ringet op af en TDC medarbejder, som på bedste vis har forklaret mig sammenhængen.

Når man bestiller et tillægsprodukt (her TDC Home Trio), da jeg jo havde TDC Home Duo i forvejen, så tilsender TDC en ordrebekræftelse, samt en prisliste for det nye tilvalgte produkt.

Den tilsendte ordrebekræftelse indeholder ikke oplysninger om de produkter der evt. er tilknyttet abonnementet i forvejen, og det er op til kunden, at finde den tidligere ordrebekræftelse (i mit tilfælde TDC Home Duo) frem, og så selv tænke sig til, at de services der er tilknyttet det gamle abonnemt, skal tillægges (og altså overrouter) det nye abonnement.

Forvirret ?

Jeg har fattet den nu, men jeg er 100% sikker på, at jeg ikke vil kunne få mine forældre til at forstå det.

Der ligger også et juridisk problem, da det vil være meget vanskeligt at føre en evt. sag, hvor to forskellige aftaler skal ses som én, og en dommer vil næppe kunne hitte rede i det.

Da jeg til slut gennemlæser dette indlæg, må jeg indrømme, at jeg stadig ikke forstår det Humørikon frustreret

Et ganske enkelt spørgsmål til TDC kunne være:

Hvorfor skriver TDC FriFastnet under ”TDC Home Trio indeholder” & ”TDC Secure tillægspakke”, og samtidig vedlægger en prisliste for TDC Home Trio, hvor det fremgår, at det koster kr. 1,00 i opkaldsafgift ?

Besvar