Overflytning af E-mail til Outlook

• Deltager
  • 0 kommentarer
Bruger p.t. windows live mail - har lige installeret MC-office, og skal bruge outlook.

Men jeg kan ikke få guiden til at anerkende mit brugernavn.

Udskrev vejledning fra TDC´s hjemmeside, hvor det fremgår at man skal være inde i Out-look for at opsættte E-mail, hvilket er ret problematisk, da jeg jo endnu ikke kan åbne Out-look.

4 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Jamil

Skriver du det rigtige brugernavn? Brugernavnet er din mailadresse hos TDC, og jeg kan ikke se, hvorfor Outlook ikke skulle anerkende denne.

Mvh Stephen

Hej Stephen

Tusind tak for dit svar.  Brugernavnet er korrekt - der logges også på serveren, men der sendes ikke en testmail.

Det oplyses at jeg skal tjekke i min serveropsætning, og de oplysninger der står der - svarer til dem jeg har tastet ind.

Og nu har jeg så fået lavet helt "ged" i den - kom i arrigskab til at trykke på Microsoft Exchangeknappen - og selv om jeg annulleréde og ikke valgte udfør - har jeg nu fået lukket guiden til opsætning af mailen.

Så nu åbner outlook - fortæller mig, at der ikke er adgang til Microsoft Exchange - og at outlook skal være on-line for at fungere.

Altså har jeg ikke længere et problem - men adskillige. Det er da også bare træls, at man bliver så møgarrig, så man glemmer at tænke.

Hilsen

Tonie

Omdømme 4
Hej Tonie

Jeg kan forstå, at du nu kan åbne Outlook.

Hvis det er tilfældet, skal du ind under Funktioner/Kontoindstillinger og fanebladet E-mail.

Det er her du kan lave en ny konto (eller redigere en eksisterende) i henhold til TDC's vejledning.

Mvh Stephen

Hej Stephen

Gid det var så vel - det havde været nemt. Har læst om denne løsning allerede første gang jeg prøvede at få det til at køre. Men da kunne jeg ikke bruge den -fordi jeg ikke kunne åbne programmet.

Nej jeg kan ikke åbne Outlook - Følgende sker:

"indlæser profil"

"Der er ikke forbindelse til Microsoft Exchange - Outlook skal være online for at fungere"

Det jeg kan åbne er når jeg højrekikker på Outlook - så kan jeg gå ind i egenskaber.

Det er jo også den helt forkert løsning jeg har valgt - jeg skulle bruge første mulighed.

Der skulle være trykket på Internet E-mail og ikke på Microsoft Exchange.

Jeg ved godt, hvor jeg har trykket forkert - men kan ikke få det ændret nu.

Efter jeg havde sat plot i Microsoft Exchange og trykket på næste - bad den om Internetudbyderens konto og jeg indskrev den konto jeg har fået opgivet.

Det var selvfølgelig vildt tåbeligt - men som nævnt, så var hjernen "overophedet" på det tidspunkt.

Jeg ved ikke om jeg kan afinstallere Outlook og derefter geninstallere det - og så håbe på, at der ikke er smidt noget "skidt" der ikke ryger med ud ved afinstallationen.

Og det er bare så træls, for jeg var ellers nået dertil hvor der blev etableret kontakt til serveren, men derefter ville programmet ikke sende nogen testmail.

Følgende besked: Kunne ikke sendes 550.5.7.1 authentication needed - relaying denied.

Det er bare så - æv og øv - og jeg er en lige smule træt af IT problemer lige nu. Havde lige fået alt til at køre på skinner i forhold til at få mit system til at køre med trådløs printer, ny mail o.s.v. - da jeg skulle have en hjemmearbejdsplads.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)