Outlook kan ikke sende mail? | YouSee Community

Outlook kan ikke sende mail?

Jeg kan modtage mails, men ikke sende mails fra Outlook. Jeg har tjekket at server for ind og udgående post er korrekte. Portnr er korrekt (587). Til trods for det skriver den: Serveren understøtter ikke en SSL-forbindelse. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '250 AUTH PLAIN LOGIN', Port: 587, Sikker (SSL): Ja, Serverfejl: 250, Fejlnummer: 0x800CCC7D, .........når man forsøger at sende. Hjælp????

Anja

13 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Anja

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Får du samme fejl, hvis du prøver at sende en mail til dig selv?

Ja jeg får den samme fejl.

Ja jeg får samme fejl når jeg sender til mig selv.

Omdømme 1
Hej Anja

Er det en TDC-mailkonto du har opsat i dit outlook-program?  express eller 20o7, 2010? 

Hvis det ikke er det, skal du gå ind på den side, hvor du har din emailkonto, og der bruge den opsætning de anbefaler.

Det er en TDC-mailkonto jeg har opsat i mit outlook program. Det har fungeret fint før, men hele min bærbar gik ned i sidste uge så derfor er jeg ved at ligge alt ind igen. Det er Outlook Express.

Omdømme 1
Hvilket styresystem har du?

Åh åh nu bliver du en anelse teknisk, for det ved jeg ikke hvad betyder?

Omdømme 1
Styresystem er det der får din pc til at gøre alt det den kan.

Hvis din pc er ny, er det højst sansynlig Windows 7. En den lidt ældre kan det være windows vista eller ældre endu en windows xp.

Hvis det er en ny maskine med windows 7, ville jeg havde anbefalet en andet postpogram, men lad det nu ligge.

For at være helt sikker på at din opsætning er rigtig, så kontrolere den lige en gang til. En gang var det en streg der var sat, i stedet for et punktum.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Hvis du vll have billeder, kan du se dem på denne side: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5677

Omdømme 1
Hej Anja

Er du kørt helt sur i detTrist humørikon

For god orden skyld, har jeg fundet en side på microsoft, hvordan du finder ud af vilken version af Windows styresystem der er på din pc. Får du andre problemer og spørger om noget her på forum, vil det være en hjælp for dem der kan hjælpe dig at undersøge det.

Er det Windows Vista eller xp, kan denne side hjælpe dig.   Vista eller xp

Er det windows 7 kan du finde ud af det ved at se på denne side.:   eller windows7

Spørg gerne igen, hvis din mail stagvæk ikke virker. Hvis jeg ikke kan svare er der sikkert en ander der har en ide til at du igen kan sende mail.

Hej Maja.

Ja jeg er kørt noget sur i min computer. Den gik "kold" i starten af sidste uge. Og havde så en til at se hvor meget han kunne redde. Han satte bl.a. Outlook op på den torsdag i sidste uge og jeg kunne sende og modtage post. Pludselig søndag opdager jeg at den ikke kan sende?

Det er XP som styresystem.

Jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg skal gøre, på nuværende tidspunkt?

Vh Anja

Omdømme 1
Hej Anja

ja det er surt når der går kludder i maskineriet. Jeg går ud fra, du har prøvet at se din opsætning efter. Det mindste der er tastet forkert, kan give proplemer.

Jeg synes dog ikke du helt skal opgive. TDC's Hotline personale er gode til at vejlede dig i hvad du skal gøre. Selvom du måske skal vente lidt i telefonen på at få hul igennem, syntes jeg du skal prøve at kontakte dem. De er rigtig gode til at geide dig igennem en opsætning eller et andet fif.

Hotline 80808047    fra 8-20

Hej

Prøv med Mailsupport som kan hentes på

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

Håber det lykkes for dig

MVH  HJ

Tak for hjælpen indtil videre, jeg prøver lige at ringe til hotline imorgen ;o)

Besvar