Optagelse med harddiskrekorder

Jeg har ikke TV hod TDC, men hos bekendte har jeg set, at man via boksen kan optage og afspille udsendelser i et vist omfang, men hvad gør man, hvis man vil tilslutte en normal digitag harddiskrekorder? De findes som bekendt i formaterne S for satellit, T for antenne og C for kabel, men jeg har aldrig set nogen, som kan tilsluttes til netværkskabel, således som boksen er det hos jer med Trio osv. Ja, der kan sagtens være, at der er indgang for netværkskabel på nogle optagere, men det er jo til at gå tpå Youtube osv. og ikke til fjernsynsprogrammerne.

Er der mulighed for et kombikabel Netværk / Antenne?

Otto

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Jeg tror du tager fejl af noget her.....

TV-signalerne kommer her via IP-tv. Det er således ikke hverken DVB-T/C eller S.

Hvis du vil bruge din egen recorder - så mangler du stadig en dekoder til IP-tv. Derfor er du nødt til at have den imellem. Fra den kan du så gå ind i recorderen og så videre til TV'et

Vh

Peter

Tak for det oplysende svar. Kan du uddybe det lidt nærmere med ip-dekoder Jeg går ud fra, at det er sådan en, der er i boksen fra TDC, men da har jeg set, at der kun er scart-udgang og HDMI-udgang. Scartstikket kan sikkert bruges til en analog harddiskoptager, men hvis det skal være digitalt, går det vel ikke, for jeg har ikke set nogen digitaloptager med HDMI-indgang. 

Kan man købe en ip-dekoder, der kan lede signalet videre til digital optager?

Hilsen

Otto

Omdømme 4
Badge +1

Davot skrev:
Kan man købe en ip-dekoder, der kan lede signalet videre til digital optager?

Nej.

Hvis vi tager udgangspunkt i en TDC TV-løsning vil man kunne "fange" nogle af kanalerne på en ganske almindelig pc, dog kun de kanaler som ikke er krypteret (de fleste kanaler er krypteret) og på denne måde simpelt lave en optagelse.

Krypteringen betyder, at man ikke ved brug af en hvilken som helst boks kan "fange" signalerne da afkrypteringen er indbygget i standardboksene fra TDC.

Som du selv skriver er eneste mulighed pt at optage direkte fra TDC-boksen ved brug af harddiskoptager koblet til scartudgangen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)