Opsætning i Outlook virker ikke

Hej.

Har fået ny computer, da min gamle blev stjålet. Nu vil jeg så langt om længe sætte min Outlook op til at modtage mine mails fra min TDC-konto. Min webmail fungerer fint, men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere ifølge den hjælp, anvisning som jeg kan finde her på siden. Hvis jeg benytter mig programmet TDC mailsupport kan den ikke hjælpe da den siger, at den ikke har min version af Outlook.

Jeg er snart ved at opgive - har både brugernavn og inloggning - ved det virker da det virker i webmail, men kan ikke få outlook til at oprette mailboks.

Hjælp...

/Camilla

9 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Camilla

Log ind på webmail og under indstillinger og password kan du vælge et nyt password til din postkontoopsætning som du bruger i outlook.  

Opsæt kontoen manuelt 

Kontoopsætningen skal være følgende: 

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587

Marker feltet: Serveren kræver godkendelse

brugernavnet ændres til din registrede mailadresse hos TDC og marker Husk adgangskode

Jeg håber dette kan hjælpe dig, ellers vend tilbage hertil

Hej KPN

Jeg har lige brugt din opskrift til mit problem og nu funker det.

Mange tak

SBN

Omdømme 4
Hej sbn

Tak for din tilbagemelding og du må gerne markere mit indlæg som løsning, så andre brugere kan se og bruge løsningen.Glad humørikon

Hej KPN.

Tak for dit svar - jeg prøvede men det virker stadigvæk ikke. Det er som om mit password ikke virker.

Men det virker her på siden....

Jeg får følgende besked:

"...afviste dit logon med godkendelse af sikker adgangskode...Kontroller egenskaberne for kontoen i Kontoindstillinger"

Jeg har også prøvet med det password som jeg fik tildelt fra TDC. Det virker heller ikke. Mit brugernavn er vel bare min mailadresse?

VH Camilla

Omdømme 4
Hej igen

Det password du anvender for at komme her på siden eller logge ind med på webmail, kan du ikke bruge, du skal logge ind på webmail og vælge et nyt password (adgangskode) til din mailkonto.

Dit brugernavn er din mailadresse, men dit password skal du altså som jeg tidligere i tråden har anvist, ind på webmail og vælge et nyt.

Dit TDC-login som du anvender for at komme på siden her er det samme som anvendes for at komme på webmail.

Jeg håber det lykkes for dig ellers vender du tilbage hertil, så forsøger vi igen. Blinkende humørikon

Omdømme 1
Nu ved jeg ikke hvilken Outlook version du benytter, men jeg har haft lign. problemer med Outlook 2007 og 2010.

Det viste sig at standard port på smtp (udgående mail) ikke fungerede, men hvis den sættes til 587 så virker det (eventuelt ved også at ændre fra "smtp...." til "asmtp...."), kunne være et forsøg.

Omdømme 4
Hej ASH

Hvis du kikker nøje efter i denne tråd, så er det netop dette svar jeg har givet. Efter hvad jeg har forstået er det adgangskoden der er problemer med.

Hej KPN

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dette. Jeg har modtaget password til login på Mit TDC og har ændret password i min webmail. Det virker stadig ikke. Er det et andet password jeg skal ændre?

Tak for hjælpen.

Mvh

Camilla

Omdømme 4
hej stridbaek

Du skal følge de anvisninger jeg tidligere har givet i denne tråd.

Vær opmærksom på at det password du bruger i dit TDC-login for at komme på webmail, kan du ikke bruge i postkontoopsætningen, her skal du bruge det password som du selv kan oprette i webmail, og som dit brugernavn skal du bruge din TDC-mailadresse, og så opsætter du manuelt din postkonto i dit postprogram med de servernavne til ind- og udgående post og portnumre som jeg tidligere har angivet.

Prøv også at se nærmere på dette link.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19960

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)