opsætning af flere emails i outlook 2007 | YouSee Community

opsætning af flere emails i outlook 2007

Vis første besked

29 Kommentarer

Jeg har aldrig haft problemer med outlook express. det virker bare med den regel der hedder hent ikke fra server..

Og ja jeg har også fået det til at virke fint i outlook med samme opsætning som i foreslår..

MEN de andres post lander i ''slettet post'' indtil programmet lukkes (hvis man har sat den til at tømme slettede beskeder automatisk) det er et problem som jeg ikke lige ser løst her..

Nu er det sådan at mindst 3 af de email adresser/aliaser er nogen vi ikke kan undvære.

Så en løsning ville være fin..

jeg har tænkt at man kunne åbne flere mailboxe hos TDC eller få routed til anden mail server?

Jeg har fundet noget om mailbox til 39.- pr. mdr. ved TDC men ved ikke helt om mailadresserne kan overføres. Jeg fandt ikke noget under selvbetjening.

Omdømme 2
Badge
Ja der er talt meget i denne tråd bla. om div. advanceret håndteringer at sorteringer m.m.

Men det der skal til at naturligvis seperate konti med eget kodeord, som hver bruger kan benytte.

En alias er i princippet blot netop det, en alias, hvilket vil sige en anden email adresse til samme postkasse. F.eks. kan det benyttes hvis man ikke ønsker at tilmelde sig med sin primære email adresse til et eller andet. En alias kan f.eks. sidehen droppes og/eller ændres og man kan bevare ens primære email adresse til private/længere varende kommunikation.

Opret ekstra postkasser hos TDC for det mindre beløb per md og gå så ind i webmail for den konto, du nu har vigtige adresser på og under Indstillinger->Adresser, der kan du 'flytte' en email adresse til en anden postkasse hos TDC, som du naturligvis skal kende adresse og kodeord på Glad humørikon

Således kan du give en email adresse til en anden konto og får opdelt i seperate TDC konti med hver sit kodeord. Hver af sådanne konti, kan så hver for sig oprette op til 5 aliaser for egen konto inkl. den primære. 

Og husk nu at bruge email adresser/aliaser med omtanke og bevare en vis hygiejne med dem Blinkende humørikon

Badge
Har netop læst denne tråd, og måske kunne det hjælpe nogen, at jeg i årevis har kørt med adskilte mailadresser for min hustru og mig under den samme tolvcifrede TDC konto (Outlook Express og nu Windows Live Mail).

Jeg benytter filterfunktionen i Outlook Express og i Windows Live Mail (de er rimeligt ens).

På min PC siger filteret "Hent ikke fra server", hvis en mail i Til-feltet, eller i Cc Feltet, har min hustrus mailadresse, og

På min hustrus PC siger filteret "Hent ikke fra server", hvis en mail i Til feltet, eller i Cc feltet har min adresse.

Nu kommer imidlertid det mere tricky.

Hvis nogen sender til os begge adresseret i Til-feltet eller i Cc-feltet, så må filteret også bringes til at tage højde for det, eller hvis atter andre sender til os begge addresseret i Til-feltet og i Cc-feltet, så skal det også dækkes af filteret. Det kræver overblik, men er absolut muligt.

Der er dog noget, som filtret ikke kan klare, og det er Bc (Blind Copy) feltet. Det betyder, at mails modtaget med adressen i Bc-feltet (typisk bulk mails fra firmaer, i.lign.) vil komme til den af os, der først åbner mailprogrammet....men så sender vi den blot videre, fordi filtrene gør, at vi kan maile til hinanden.....

Enkelt kære Watson?? (Nej det er lidt bøvlet, men når det kører, så kører det fint)

vh

John Christensen

Omdømme 1
Fedt indlæg John!

thumbs up.jpg

Besvar