Opgradering til 20mbit. Sjofler gamle kunder


På et tidspunkt gjorde TDC meget ud af at fortælle de ville opgradere alle til 20mbit hvis muligt. Mener det var i oktober/november måned sidste år. Siden er der ikke sket det fjerneste. Eller man har hørt noget som helst

 

Kan se alle nye kunder altid får tilbudt 20mbit.

Jeg lister stadig rundt med 10/1. Og henvendelser via mail giver absolut ingen respons! Jo jeg får en sms om at min henvendelse sendes til den rette afdeling. Og det var så det.

 

Og via telefon har jeg opgivet. Har altid siddet i 10-15min kø. Og så gider jeg bare ikke vente længere.

Er der nogle af jer eksisterende kunder der er blevet opgraderet? Eller prøver TDC bare som altid at sjofle deres eksisterende kunder?

 

Er det muligt at få mere end 1mbit upload? 1mbit var sikkert fint i 1999. Men med cloud baseret storage løsninger tager det mig 15 dage at uploade familie album på 50gb. [i]

 


35 Kommentarer

Omdømme 5
Godt, for så må dette også stå på min egen regning:

Jeg synes ikke det er i orden nogle ganske få personer må bestemme hvad der skal tages med videre, og hvad der ikke skal. Det kommer jo helt an på disses humør, alder, outside-the-box osv. ting, som kan stoppe et indlæg fra at komme videre op i systemet.

 - Et job, som jeg synes Dan fra Yousee Forum klarer ganske udmærket. - Han tager ALT med videre og man finder ofte hans kommentarer i samtlige - vigtige som uvigtige - emner på Yousee Forum, hvor han også tager ting videre på kundernes vegne.

Lad dette stå på min regning, hvis det da er mig du mener?

forresten har jeg lige været i kontakt med TDC Kundeservice. - Der er ingen planer om StartForfra, så alle vores forslag, som skulle have været taget med videre, er det ikke.

Godt efterår til jer alle!

Omdømme 6
Hej Alle

Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på, at jeg ønsker meget vide grænser for, hvad der kan og må skrives her på TDC Kunde til Kunde forum.

Jeg går derfor ikke selv ind og påtaler, hvis der bliver "gentagelser" eller "spam", så længe det ikke bliver alt for overdrevet.

Hvis nogen falder over et indlæg, de syntes krydser disse grænser, kan man klikke på "indstillinger" til højre for indlæg og på den menu som falder ned, skal man vælge "Indberet stødende indhold". Når man har valgt dette, skal man lige udfylde den side som kommer op. Når det er gjort, klikker du "underret redaktør". Så får jeg den og ved at der er noget jeg skal kikke på. Hvis man ønsker at jeg svarer tilbage, så skriv det lige når I udfylder feltet som kommer op.

Alternativt, kan man også bare sende mig en PM. Gør du det, så husk link til det, du gerne vil have mig til at kikke på.  Gør man det på den måde, så svarer jeg som regel.

Mht. de påstande som fremføres om hvad jeg kan og skal afgøre, må stå for hans egen regning. Og i øvrigt er det ikke denne enkelte bruger som skal afgøre hvad der er mit job som moderator og ikke skal gøre som moderator. Det afgør jeg sammen med administrator. Så igen må det stå for egen regning. Også er jeg helt enig med de par stykker som har kommenteret det indlæg hvor de påstande fremføres - ting bliver ikke mere rigtige af at blive gentaget  Blinkende humørikon

Hilsen

Omdømme 5
Der må jeg jo så nok undskylde, da det nok til dels også er mig, eller mig only? Trist humørikon

Omdømme 1
Der er jeg helt på linie med Kim en ansvarlig inden for hver område skal kikke  med jævnligt for det er rigtigt grupperne bliver spamet til med de samme forslag igen og igen og det er altså ikke særlig sjovt derfor er det heller så tit jeg svare på ret meget selv om jeg følger med i næsten det hele simpelt hen fordi den altid kommer med hvem der kunne tænke sig dit og dat og der er altid næsten de samme personer

Omdømme 5
Badge
Gruppen til forslag er fremragende til det formål, men jeg tror ikke det hjælper på forståelsen/viljen når alle grupperne bliver spamet med de samme forslag igen og igen.

Det vil være helt naturligt, hvis dem der er ansvarlig, inden for hver deres område kiggede med her på forum, for at få føling med kundernes mening om deres produkter/service.

Mvh

Kim

Omdømme 5
Ja, jeg forstår det godt - og du er naturligvis tekniker - alt forladt dér, men det retfærdiggør stadigt ikke, at der er afsat et helt rum til forslag her på forum, og så nogle ganske få personer (Patrick og Admin) til at afgøre hvilke forslag der skal tages med videre, afhængigt af hvordan de lige synes om en bruger eller hvordan et forslag giver mening i deres hoved, og om det i deres hoveder kunne være rentabelt, hvis et sådan forslag skulle føres ud i livet.

 - Det er IKKE moderatorernes job. Jeg håber de ansvarlige for de forskellige områder, tv, telefoni og bredbånd er med her på Forum - ikke bare i deres fritid.

Et eksempel kunne være Chriz, som er ansvarlig for PLAY - hun er her hele tiden, og det er skønt at se den direkte forbindelse mellem kunde og ansat, når man gang på gang kan se, at forslag og feedback omkring TDC PLAY-app'en er blevet taget med videre, og at der sommetider bliver skrevet, at et forslag er blevet taget med i den næste opdatering. - DET ER SKØNT, at føle, at man bidrager med noget, hvilket jeg oftere og oftere er i tvivl om her på Forum.

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Bare for at slå det fast; Jeg skrev at prisen blev sat efter Indhold/produkt og ikke efter hastighed.

Hvad angår hvorvidt tdc læser med kan jeg kun tilføje at selv om Tdc læser med må man ikke automatisk forvente at når man får et svar fra en Tdc ansat vil der automatisk fulgt op med en løsning der involverer de interne systemer. Vi står som Tdc ansatte primært for at gøre tingene så åbne som overhovedet muligt. Min egen indgangsvinkel til at deltage i forum er den erfaring jeg har og opnår som kørende tekniker i Tdc. Det der ikke er muligt for mig at gøre at gå direkte ind i en fejlretningssag eller oprette en fejlsag.

Der skal man den "rigtige" vej ind. De fleste fra Tdc her på forum er gået ind i det frivilligt og kun en lille håndfuld er officielt sat til at hjælpe og følge op.

mvh

Omdømme 5
Så er det jo også lidt forkert det du siger med at prisen bliver sat efter service og ikke hastighed ... (bare for spas: så må servicen være brilliant god hos TDC!!  Blinkende humørikon )

Jeg ved, at der findes en Moderator her på Forum (faktisk har jeg på det seneste være uhyggeligt meget i kontakt med ham ... ), men jeg skriver også lidt på Yousee Forum, og dér oplever man altså generelt i meget højere grad, at Yousee læser med , og undersøger tingene, som står som forslag, feedback eller fejl på listerne (trådene), og kommer tilbage et par dage eller timer senere, med svaret ja / nej, og spørgsmålet, om man skal tage det videre? Hvor efterfølgende der i nogle tråde kommer tilbagemeldinger uger eller måneder senere, at man har gang i at udvikle noget.

Desuden er der jo Yousee-piloterne, - Det ville også være skønt at have dette hos TDC?

Fortsat en god weekend!

mvh HeinrichP

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Nu blev max sat til 20mb og ikke 50mb

Nu findes der jo en moderator der kan tage foreslag med videre ind i systemet. Men der skal jo også være en hvis realisme i de forslag der stilles, det er ikke alt der er teknisk muligt selvom det umiddelbart virker sådan.

Et forslag er et forslag og ikke en direkte indflydelse. Man kan stille et forslag og håbe at det bliver til noget men man kan bestemt ikke forlange at det gør det.

mvh

Omdømme 5
da der nemt opstår en del pakketab så linien reelt kører langsommere end man ville med en hastighed linien kunne bære.
- Dette er rigtigt. Jeg havde selv problemer i lang tid med at jeg havde 20mbit, men hastighedstesten viste ofte ikke over 512kbit.

Det er også vigtigt at bemærke at da Tdc indførte op til 20mb den 7/2 var det i forbindelse med en ny prispolitik hvor prisen ikke blev sat efter hastighed men efter om der f.eks var voip eller trio på.
 - Ja, men det lyder da skønt! Så vil jeg da gerne have 50mbit uden at betale de ekstra 100 kroner der skal til for dén operation at ske.
Bemærk venligst at når en Tdc ansat skriver på forum er det primært i fritiden og primært som privat person.
 - Okay, hvad er så den dybereliggende årsag til at lave et "Forslag & Idéer"-rum? - For at lade brugerne tro, de rent faktisk har en indflydelse på TDC?
God Weekend!
Omdømme 4
Badge +1
Hej Bojoe

Hvis du i dag har en 20mb kan din forbindelse aldrig ryge under 10 mb da det er minimum på linien.

D.v.s. at du mindst bør måle 8,8 mb.

Når det er sagt er det mange faktorer der kan påvirke et måle resultat.

Målingen skal altid udføres på en kablet forbindelse. Der må ikke være andet trafik og endelig kan linien være presset så meget at der opstår mange datafejl og linien derfor yder langt dårligere end den hastighed den er på med. Hvis du har en homebox kan du logge ind i denne og se hvad hastighed den har forbindelse med centralen.

Dette bør give dig en indikation om hvad du har af linie. Har du mere end 10,5 mb kunne noget tyde på en meget presset 20 mb som omgående bør sættes ned til 10. Det er fristende at gå ind at tjekke din linie men jeg er desværre nød til at afholde mig for at yde den form for support her da det hurtigt kan tage overhånd hvis der først blev åbnet op for dette. Derfor er det en god idé at kontakte HOTLINE og få tjekket hvad man reelt har. Der kan de se de faktiske tal.

mvh

Glad humørikon

Hej ansat i TDC. Sætter stor pris på folk der går op i deres arbejde, og at I trods alt er mennesker blot. Men når jeg kører 4mbit og at de kan se på skærmen at jeg burde kunne trække 20, kunne jeg så ikke bare få 10 og så få lov at betale for 20 som jeg gør nu ?
Det syntes jeg ikke er umenneskeligt at forlange 🙂
Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Desværre er det ikke alle der kan køre 20 mb. Ind imellem fejler vores kunde service når der bliver lovet 20 mb, de er jo trods alt kun mennesker. Det er ikke altid en fordel at at blive opgraderet hvis man ikke kan trække den fulde hastighed da der nemt opstår en del pakketab så linien reelt kører langsommere end man ville med en hastighed linien kunne bære. Det er også vigtigt at bemærke at da Tdc indførte op til 20mb den 7/2 var det i forbindelse med en ny prispolitik hvor prisen ikke blev sat efter hastighed men efter om der f.eks var voip eller trio på. Samtidig startede en meget langsom proces hvor man tog en håndfuld kunder af gangen og skruede op for. Dette var for at undgå at systemerne der ændre hastgheden på kunderne skulle blive overbelastet. Der var tale om en ekstra belastning ud over den daglige belastning. Jeg kører selv som tekniker og er ofte ude for at vi må sætte hastigheden ned igen hvis den er blevet for høj. Husk i øvrigt at hastighedstest på nettet skal tillægges 15-20% som kompensation for overhead. Bemærk venligst at når en Tdc ansat skriver på forum er det primært i fritiden og primært som privat person Glad humørikon

mvh

Omdømme 5
Det var nok nærmere et retorisk spørgsmål, da jeg aldrig haft problemer med supporten.

Pånær éen herre som begyndte at skælde mig ud i telefonen, da jeg spurgte om jeg kunne blive opgraderet til 20mbit of efterfølgende om han kunne rykke mikrofonen tættere på, da jeg ikke kunne høre hvad han sagde. - SÅ kunne jeg høre hvad han sagde. Jeg havde en meget dårlig oplevelse. - Heldigvis deltog jeg i en kundeservicetilfredshedsundersøgelse, hvilket jeg dog kom til at fortælle ham, så han viderestillede mig til en obskur afdeling i stedet for at lægge på.

 - Bagefter ringede jeg igen, hvor en meget kompetent medarbejder fik mig opgraderet, fjernet de 20mbit jeg havde betalt for, og fik fjernet 20mbit prisen for de sidste to måneder, da jeg burde have været opgraderet. 

Er også en skuffet kunde som ikke er blevet opgraderet. Fik faktisk for 2 mdr siden fat i TDC i røret hvor man lovede mig at jeg faktisk godt kunne blive skruet op på 20 mbit på den central jeg er bundet op på....intet er sket. Kære TDC kunne vi ikke lave en aftale at jeg kun skal betale for den hastighed jeg faktisk kan få. Jeg har nu i en del år betalt for dobbelt af hvad jeg får......Men ok hvem er idioten her?
Omdømme 1
Nej jeg har ingen kontakter til de høje herre jeg har ingen problemer når jeg skal klage over noget bare man snakker nogen lunde pænt så går det fint

Omdømme 5
Har du kontaktoplysningerne til direktørerne? - selv investorerne ved ikke hvordan man kommer i kontakt med disse, pånær hvis man er en VIRKELIG god og stor investor, så kan man møde dem personligt, eller få deres kontaktnummer.

Hos TDC er investoren i fokus. - Eller det vil sige, som andre har nævnt før mig, er jeg i tvivl sommetider. 

Omdømme 1
Jamen TDC ejer også Fullrate så det vil intet hjæpe og lige meget hvem man tager så bruger de alle TDCs kabler så i stedet syntes jeg man skulle få en god snak med TDC og hvis det ikke hjælper så tag fat en af cheferne så skal det hjælpe hvis man til lige med snakker pænt og ikke truene 

Omdømme 1
At skifte udbyder hjælper ikke på problemet, Fullrate benytter jo også TDC's kabler i jorden, det er faktisk bare samme produkt til en bedre pris hos Fullrate. Hvis man vil gøre sig håb om noget bedre, skal man ud og undersøge om der findes nogle alternativer til deres kobber, så som Fiber/Kabel-tv/Wimax. På den måde kommer man udenom deres uduelige kobber. 

Det er så noget skidt hvis der ikke er nogle alternativer der hvor man bor ..

I dette tilfælde må man nøjes.

Omdømme 1
Hvis at du har brugt TDC i 40 år er det jo din egen skyld.At sidde i 40 år og være negativt må da tære på humøret.Meget glad humørikon

Men gå over til Fullrate.De siger det de lover.Jeg har selv haft TDC Home duo.Og kun i 3 uger.Jeg har sagt til Direktøren at han nu ryger ind til DR KONTANT.ALDRIG har jeg være ude for så dårligt et produkt.Og TDC ejer kobberet i jorden.Hvorfor fanden skifter de det så ikke ud.Nu ser jeg at de begynder med G4 men kun til udvalgte ! Jamen de udvalgte er da De fede Direktører i TDC.Almindelige borger får da det dårligst af det dårligst som TDC kan fremkomme med.Jeg synes at ALLE vi som sidder i det her TDC hul skal stå sammen og klage til telsetyrelsen og bagefter sende det hele til DR KONTANT.Og så skal vi kræve at få vores penge tilbage med RENTER.

Hvor er i heldige, jeg har på en god dag 3.3 mb i download og på dårlige dage kun 2.78 mb

Har spurgt kundeservice som siger at det er alt hvad der kan  leveres på min linie !!!

Har brugt TDC i 40 År, og jeg synes at det er total elendig kundeservice, Jeg har også home duo og betaler samme pris som jer andre, tror I jeg føler mig til grin ?  Forbindelsen er så langsom at jeg ikke kan bruge Eurosport player eller Sputnik. Selv i U-lande er der bedre forbindelser

Jeg er tosset på TDC og leder for tiden efter en anden leverandør

Dårlig politik.

Skal ikke bruge indhold til noget som helst.

Jeg skal bruge hastighed og helst meget mere upload. Så skal jeg skam nok selv sørge for det indhold jeg har behov for.

Vi er trods alt i 2011 og på højde med et u-land når det gælder vores hastigheder takket være TDC.

Ja det er da en yderst dårlig undskyldning fra TDC, at det er dyrt at etablere de hurtigere forbindelser, hvis TDC lover hurtigere forbindelser , må de da bare levere varen.

Jeg er selv "gammel" kunde hos TDC , har haft TDC Duo i lang tid , kunne ikke forstå min hastighed ikke blev forøget , da der jo blev reklameret med op til 20mbit , så gik i TDC forretning i Køge for en uges tid siden og fik at vide at i mit område var max hastigheden 13mbit, men jeg modtager stadig kun omkring 4mbit ? NU må TDC snart tage sig sammen !

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Prøv at snakke med kundeservice. Da du bestilte opgradering var man ikke startet på den nye hastighedspolitik. Det startede man med den 7. feb.

mvh

jeg bestilte en opgradering fra 10 til 20mbit i slutningen af januar måned uden at vide at det var standard hastigheden på en home duo, det blev hurtigt oprettet i løbet af et par dage og jeg betaler skam stadig den ekstra 50'er det tilsyneladende ikke koster...

Besvar