Opgradering af bredbånd til 20/2

Jeg er en af de "heldige" TDC-kunder der efter mange brudte løfter, meget bøvl og venten er blevet opgraderet til 20/2 hastighed. I forbindelse med min bestillingen af 20/2 opgraderingen oplyste TDC at man på min adresse helt sikkert kunne levere en hastighed på 15 Mbit download og 1 Mbit Upload.

Jeg fik hurtigt en email hvor man bekræftede min bestilling men uden dato for levering.

Efter 2 ugers venten på svar ringede jeg til TDC Hotline der så fik sat gang i sagen.

En uge senere modtog jeg en kasse med  et Motorola 2210-02-2 ADSL 2 modem samt 2 kabler. Der var ikke vedlagt nogen vejledning så jeg skiftede blot det gamle modem ud med det nye modem uden at skifte kabler.

På TDC hjemmeside vedrørende problemer med bredbånd er der vist en tegning om hvordan man forbinder et Motorola modem samt en skillefilter jeg ikke er i besiddelse af. Der er ikke nævnt et ord om at det er vigtigt at skifte de gamle kabler ud med de nye kabler.

Umiddelbart har det nye modem givet en masse bøvl med en meget ustabil internet forbindelse (udfald ofte flere gange i minuttet), så de første 10 dage har jeg benyttet mit gamle Siemens 4100 Speedstreamer modem istedet for det nye Motorola 2210-02-2 ADSL 2 modem.

TDC Hotline er næsten umulig at komme igennem til. Så sent som idag ventede jeg i 25 minutter på TDC hotline uden at komme igennem til en medarbejder.

Jeg valgte idag at skiftet kablerne både før og efter mit gamle Siemens XpressLink skillefilter og JUBIIIIIIIIII nu ser det ud til jeg har fået en stabil internet forbindelse. Sådan helt uden hjælp fra TDC.

Med hensyn til download hastigheden så ser jeg på heldige dage en forøgelse fra en meget stabil forbindelse på 10,28 Mbit/sec med mit gamle modem til ca. 12,7 Mbit/sec med det nye modem, men oftest ligger hastigheden med det nye modem omkring 10,28 Mbit/sec næsten som med det gamle modem.

Med hensyn til upload hastigheden så ser jeg på heldige dage en forøgelse fra max 0,8 Mbit/sec med mit gamle modem til 1,7 Mbit/sec med mit nye modem, men oftest ligger den lige omkring 1,5 Mbit/sec.

TDC det her må I altså kunne gøre bedre. Sørg dog for at vedlægge en læsbar og brugbar vejledning når I sender nyt udstyr til jeres kunder og vis de forskellige skillefiltre i benytter.

Jeg er stadigvæk usikker på om jeg har det korrekte skillefilter til mit nye modem.

Er et skillefilter til et ADSL modem også det optimale skillefilter til ADSL 2 modem og hvorfor har min hastigheds "forøgelse" ikke været bedre ?

7 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Din upload matcher en 2 mb meget godt. Hastighedstest tager ikke højde for overhead som er ca 15-20%. Det skal så lægges oven i den målte hastighed. Din download indikerer at du på grund af dæmpning strengt taget ikke har glæde af 20mb men måske mere en 2/10 mb. Men det vil kræve en nærmere undersøgelse. Hvis din linie ikke kører stabilt bør du fejlmelde den. på http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_bb kan du se hvornår det er lettest at komme igennem. Teknisk set er et skillefilter en passiv komponent som hvis ikke der er fejl på den fungerer ens uanset hastighed og det er flere der kører udemærket med den gamle model.

mvh

Tak for svaret :-)

Men tror nu ikke på at det primære problem er dæmpningen.

I dag kunne mit nye modem igen ikke skabe en stabil internet forbindelse og hurtigt efter forsvandt forbindelsen helt. Et skift til det gamle modem skabte igen igen et stabil internet forbindelse.

Og det her Forum giver alt for ofte "blinde" indlæg når man bruger Internet Explorer 9.

Nogen gange virker det andre gange ikke.

Mine 3 første indlæg er skrevet fra Internet Explorer 9. Dette fra Google Chrome.

Os med TDC vi keder os ikke .....................

I forbindelse med jeg skrev mit første indlæg lavede jeg en "Copy/Paste" af indlægget som en fejlmelding til TDC.

Følgende svar er modtaget fra TDC:

Kvittering

Tak for din henvendelse til TDC. Dette er din kvittering. Vi svarer indenfor 4-6 arbejdsdage.

Spændende om det så lykkes

Jeg modtog ovenfor viste bekræftelse fra TDC tirsdag 07-06-2011 19:53 siden har der været tavshed fra TDC.

Godt jeg ikke returnerede mit gamle modem for så havde jeg været uden internet. :-(

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)