Nyt VDSL Modem - Hvad skal jeg vælge?

Hej

Jeg har været på udkig i noget tid efter et godt alternativ til min TDC HomeBox

Ville meget gerne have en VDSL løsning.

Har kigget lidt på:

NETGEAR - DGND3700 - Ved ikke om denne kan bruges da det er ADSL2+

NETGEAR - VVG2000

AVM FRITZ!Box 7390

Mine spørgsmål er så

Har I erfaring med nogle andre?

Hvad synes I om disse produkter?

PS.
Ser helst det er en VDSL Router som køre, så ikke noget med at sætte en router udenfor HomeBoxen.

7 Kommentarer

*bump*

Omdømme 6
Badge +1
Du spørger om noget som andre har ualmindeligt svært ved at hjælpe dig med :-)

Du har en linje til centralen. Den kan være ADSL, ADSL2, VDSL - og muligvis flere. Ingen af os andre har nogen jordisk chance for at vide hvilken linje du har.

Hvis den central du er koblet op mod f.eks. antager du har et ADSL modem - så hjælper det ikke noget du sætter et VDSL modem på. Det vil ikke virke. Så du skal vælge et modem der passer til den teknologi der er i din ledning - så at sige.

Husk i det øvrigt at med eget udstyr står du på egne ben og bærer selv "opgraderingsrisikoen".

Vh

peter

Hej

Når ja undskyld for det Glad humørikon

Har p.t en VDSL Homebox fra TDC og har en 20/2 forbinelse.

Så det skal være et VDSL modem jeg skal have mig da der også er 2 ekstra tlf. liner på.

Har du nogle forslag till udstyr som vil virke? eller er man bundet til det?

(ringet ind til TDC men de viste ikke noget om det)

Du kan jo se det udstyr jeg linker til, det er bare det jeg vil udskifte med Homeboxen?

ps.

Er skam også indforstået med risikoen med det. Vil bare gerne selv administrere det :-)

Omdømme 6
Badge +1
Det kan sagtens lade sig gøre at få andet udstyr til at virke. Men - når du så ønsker to telefoner på - så bliver det kompliceret. På samme måde er det nærmest håbløst at få en TV-strøm op at køre med andet udstyr. Men hvis det "bare" er bredbånd - så KAN det lade sig gøre.

Hvis det kun er telefonerne der er begrænsningen så kunne du jo overveje at flytte dem til et IP-telefonselskab. Der findes flere valgmuligheder på Google. Økonomisk set bliver det en dødssejler....

De to telefonlinjer gør, at det bedste råd du kan få er at blive ved standardløsningen.

Vh

Peter

Mange tak PeterA men AVM FRITZ!Box 7390 understøtter jo netop 2 tlf. liner.

Har kun bredbånd og telefoni.

Er der nogle der har efaring med AVM FRITZ!Box 7390?

Link:

http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN_7390/index.php

Omdømme 2
Badge
DrBlame skrev:
Har p.t en VDSL Homebox fra TDC og har en 20/2 forbinelse.

Du har næppe en VDSL linie hvis du kun har en 20/2 forbindelse, da det understøttes af ADSL2+.. Men jeg kan naturligvis tage fejl ;-)

Omdømme 6
Badge +1
Jo - boxen understøtter to telefoner.... Igen kommer det jo an på det udstyret på centralen antager, er i den anden ende. Det ville ikke være første gang at en port dybest set kun var der til pynt.....

Jeg siger ikke det er umuligt - jeg siger bare at det kræver hår på brystet og en indgående viden om netværk for at få det op at køre.

Vh

Peter

Besvar