Ny pc på det trådløse netværk kan ikke komme på når der er flere

Vi har lige anskaffet en ny bærbar. Den kan sagtens registrere vores trådløse netværk, men ikke komme på det når vores søn er på samtidig. Der er ingen problemer med min pc der har adgang uanset, ligesom konens forrige pc heller ingen problemer havde... Kan det være routeren der kun kan håndtere et begrænset antal enheder??

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1
Ud fra de sparsomme oplysninger du giver, er det svært at begynde at gætte på hvad der er galt Glad humørikon

Men dit konkrete spørgsmål om kapaciteten vil jeg gerne svare på. Ja - en trådløs router har en begrænset kapacitet. Den ligger normalt på 256 enheder - så jeg tør næsten med 100% sikkerhed sige at det ikke der DET loft du er stødt imod Glad humørikon

Skulle jeg alligevel give et gæt - så ville jeg kigge på om alle maskiner kører med samme kryptering.

Vh

Peter

Omdømme 4
På Linksys er dette loft 60, du kan også have slået DHCP-serveren fra, så nye computere ikke får en ip-adresse.

gå til

1) 192.168.1.1  - brug din kode, hvis du ikke har lavet en, - lav en af sikkerhedsårsager.

2) avancerede instillinger

3) DHCP-konfiguration    -> ikonet skal være et pause-ikon og ikke et "afspilningsikon"

-----

det kan også tænkes, at routeren spærrer MAC-ID eller er spærret fra at bruge LAN-tjenester eller tilgå hjemmesider eller bruge bestemte protokoller:

tjek MAC-ID:

1) Firewall

2) Generelt - > typisk sikkerhed / mellem sikkerhed

3) tryk på "Access Control" i listen under firewall (ved ikke hvad denne hedder på dansk) - der må ikke være nogen på listen, hvis der er; - slet dem.

4) DMZ - der må ikke stå noget - afmarker checkboxen

5) Web-restrictions (internetbegrænsninger) på listen -> der må ikke stå noget.

Hvis dette ikke virker, skal du ringe til TDC (det koster heller ikke noget fra din mobil, hvis du er kunde) 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)