Ny PC der skal tilkobles vores trådløse net | YouSee Community

Ny PC der skal tilkobles vores trådløse net

Vi har netop købt ny PC'er, og skal have denne koblet til det trådløse net.

Har kørt installationsdisketten til TDC trådløse netværk, og fundet sikkerhedsnøglen på vægboxen.

Får en besked på, at vores trådløse netværk via Home-Trio, ikke kan samkobles med det styresystem den nye PC er udstyret med - det er Windows NT 6.1

What to do??

2 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1
Hvis nu jeg husker rigtigt - så understøtter NT ikke de nyere kryperingsformer.

I skal forbinde en computer med jeres trådløse accesspoint med ET KABEL! Så skal i gå ind i sikkerhedsopsætningen og prøve at slå krypteringen fra. Hvis detså virker - så har i fundet "fejlen". Så kan i forsøge med andre sikkerhedsindstillinger - men hvis i bor i tæt bebyggelse bør i ikke køre med mindre end WPA. Hvis computeren ikke kan det - så bør den have nyt operatvsystem. Hvis det heller ikke kan lade sig gøre (f.eks. fordi det er en arbejdscomputer) bør den kun benyttes med kabel.

Vh

Peter

Omdømme 5
Jeg kender ikke meget til Windows NT systemer, så det kan godt være jeg tager fejl omkring nogle ting, - men jeg vil i hvert fald gerne prøve at rådgive dig ud fra et "almindelig" styresystem som eksempelvis XP, Vista eller Windows 7.

Hvis din computer har et trådløst netværkskort og har de korrekte drivere installeret til dette, så er styresystemet totalt uden betydning.

Det er ligeledes totalt overflødigt at køre en installationsdiskette????? (Jeg håber IKKE du mener "diskette" men CD). Anyway så er en installations-CD også komplet overflødig.

Når du starter din computer op, så vil dit trådløse netværkskort helt automatisk begynde at søge efter tilgængelige netværk i din nærhed. (Forudsat at netværkskortet er aktiveret). Kortet vil derfor også finde TDC's netværk, og det skal du så bare oprette forbindelse til. Du vil her blive spurgt om den adgangskode der står i bunden af dit bredbåndsmodem.

Hvis du har fået forplumret opsætningen af dit trådløse netværkskort, så kan du starte på en frisk ved at gå ind i dine netværksforbindelser og højreklikke på din netværksforbindelse og slette denne, og efterfølgende genstarte din computer.

Du kan ligeledes starte på en frisk hvis der er problemer med driveren til dit netværkskort. Gå ind i "Enhedshåndtering", højreklik på dit trådløse netværkskort og slet dette. Ved genstart vil computeren derefter finde den nye hardware (dit netværkskort) og installere de rette drivere til dette.

Som en sikkerhed bør du vide hvad dit netværkskort hedder (fabrikat og type) og vide hvor du kan downloade drivere fra producentens hjemmeside.

Windows indeholder drivere til langt de fleste kendte netværkskort, - og i øvrigt bør der være en medfølgende CD til din computer der indeholder drivere til al hardware i computeren, - herunder også til dit trådløse netværkskort.

Mvh FN ;-)

Besvar