Svar

Nokia Lumia 800

Omdømme 1
Jeg har den noget blandede fornøjelse af at eje en Nokia Lumia 800, købt for nogle dage siden. I lighed med mange andre har jeg problemer med at sende MMS-beskeder. Jeg har uden held fulgt fremgangsmåden som Ulf har angivet i TDC forum, og jeg er godt irriteret over, at en telefon som koster det meste af 4.000 kr. ikke kan levere en bedre præstation. Hvad skal jeg gøre? Jeg bruger wi-fi som forbindelse, belært af en MEGET bekostelig erfaring med at jeg ikke var klar over at mobilen er født med tilslutning til TDC mobilnet. Kan forbindelsen være en del af forklaringen? 

icon

Bedste svar af Hippien 16 maj 2012, 18:46

Som ny Lumia 800-ejer har jeg også været igennem lidt "startvanskeligheder"; først med TDC Play, hvor jeg efter flere forgæves ture forbi den lokale TDC-butik endte med selv at finde en løsning, og derefter med MMS, som jeg opdagede ikke virkede, da en ven ville sende et foto. Denne gang gik det lidt nemmere nede i butikken; ekspedienten gjorde et eller andet på butikkens computer, og dagen efter fungerede det som det skulle.

Som tingbog er inde på, er den slags en lidt "flad" fornemmelse, når man har købt en gadget i den prisklasse. Dertil har Lumia 800 jo været i butikkerne i nogle måneder, og som jeg forstår på dette forum, har MMS-problemet vist været ret udbredt -- så man kunne vel med en vis ret forvente, at der var bedre styr på de værste af "børnesygdommene" i samspillet mellem mobilen og TDCs netværk.

Mht. netforbrug på Lumia'en (og formodentlig også andre Windows-telefoner), så skal man enten have et abonnement med godt med data, eller også må man vænne sig til at slå brug af mobilt internet til når man skal bruge det, og fra igen bagefter.

Se original

4 Kommentarer

Som ny Lumia 800-ejer har jeg også været igennem lidt "startvanskeligheder"; først med TDC Play, hvor jeg efter flere forgæves ture forbi den lokale TDC-butik endte med selv at finde en løsning, og derefter med MMS, som jeg opdagede ikke virkede, da en ven ville sende et foto. Denne gang gik det lidt nemmere nede i butikken; ekspedienten gjorde et eller andet på butikkens computer, og dagen efter fungerede det som det skulle.

Som tingbog er inde på, er den slags en lidt "flad" fornemmelse, når man har købt en gadget i den prisklasse. Dertil har Lumia 800 jo været i butikkerne i nogle måneder, og som jeg forstår på dette forum, har MMS-problemet vist været ret udbredt -- så man kunne vel med en vis ret forvente, at der var bedre styr på de værste af "børnesygdommene" i samspillet mellem mobilen og TDCs netværk.

Mht. netforbrug på Lumia'en (og formodentlig også andre Windows-telefoner), så skal man enten have et abonnement med godt med data, eller også må man vænne sig til at slå brug af mobilt internet til når man skal bruge det, og fra igen bagefter.

Omdømme 1
Tak for din deltagelse og medfølelse. Jeg må have fat i TDC butikken.

Jeg bliver noget forundret når jeg læser, at man fra TDC allerede i februar måned havde konstateret problemer med at modtage MMS på Nokia Lumia 800. Jeg har købt en sådan for 10 dage siden inden jeg skulle til udlandet, og får den installeret med opdateret software. Alligevel virker det ikke, man får en besked "Hent medieindhold nu (126KB)". Man trykker og trykker, - intet sker! 

Ligeledes var grunden til, at jeg købte en Nokia smartphone, at man skulle kunne bruge Nokia kort og Nokia kørsel uden dyr datatrafik. Imidlertid virker Nokia kørsel overhovedet ikke, - man kan se hvor man er, men når man ved "Vælg destination" indtaster den adresse man vil køre til - så sker der intet!

;an forstår måske , at det ikke går så godt for Nokia.  

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)