No network access - identifying...

Hejsa,

Jeg har lidt problemer med min nye bærbare PC (Windows 7)... den mister forbindelsen til netværket engang imellem... den kan sagtens se netværket (+ et par fra nabolaget), men den skifter status mellem Connecting, Limited access og "blank"... Der er 1 iPad, 3 SmartPhones og 3 andre bærbare og ingen af dem har samme problem. Jeg har opdateret netværksdrivere uden det hjalp. Hvis jeg sætter kabel i, er den på nettet med det samme... Nogen gange hjælper det at slukke hele skidtet (PC+router "Sagem") mens der andre gange kan gå flere timer med flere sluk-forsøg, før den kan komme på igen... Nogen ide til hvad der kan være galt?

Mvh.

Lars

3 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Lars

Tak for dit indlæg.

Det er da lidt trælst med dit netværk, men lad os se om vi ikke kan få det løst Glad humørikon

Jeg har en guide til dig, hvor du kan se, hvad du kan gøre for at optimere det trådløse netværk. Det kan i mange tilfælde løse, de periodiske afbrydelser man en gang i mellem oplever.

Du kan se guiden her: http://go.tdc.dk/wevig

Med venlig hilsen

ThomasG

Hejsa,

Super, det vil jeg prøve... det som undrer mig er, at det kun er den ene maskine i huset som har problemet... ligegyldigt om jeg sidder under 2 meter i direkte uforhindret afstand fra boksen, eller om jeg er i den anden ende af huset med murstensvægge imellem... Men jeg vil prøve det dersens kanal skift når jeg kommer hjem og håber det hjælper :-)

Mvh.

Lars

Jeg har nu prøvet at ændre kanal fra 6 til 2... der var et andet netværk i nabolaget som brugte kanal 6... i inSSIDer ligger mit netværk konstant mellem -30 og -35... så nu vil de næste dage/uger se om det har hjulpet på problemet ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)