Mysktiske MMS´er

• 0 kommentarer
Hej,

Jeg modtager i øjeblikket mystiske MMS´er fra mine venner, hvor de ikke har skrevet noget til mig.

Og jeg sender åbenbart også selv nogen ud, selvom jeg slet ikke har haft min telefon tændt.

Man skal åbne et link for at se MMS´en. Er det en virus eller noget, der er kommet på telefonen? Og hvordan slipper man af med sådan noget? Det er jo ikke rart, at der bliver sendt noget rundt i ens navn og med ens telefonnummer, når man slet ikke har skrevet noget.

11 Kommentarer

Omdømme 1
hej bte

Tak for advarslen, det er allerede galt med sms'er, hvilket Ulf skriver om her:

/t5/Telefoni-og-mobil/Advarsel-om-fup-sms/m-p/97290#M7969

Jeg synes lige jeg vil bidrage, - jeg fik også en sådan MMS i går, - den kom fra min svigerdatter, som absolut ikke havde sendt nogen MMS i går, - men det havde hun i søndags.

Jeg fulgte linket, hvor jeg skulle logge på med mit eget mobilnummer og et PW, som var angivet i mailen.  Der fandt jeg et billede, som jeg tror er det billede som min svigerdatter sendte i søndags, og som jeg også modtog i søndags.

Hvordan i al verden dette billede er kommet ud i nettet  på en hjemmeside, som jeg desværre ikke noterede, forstår jeg ikke.

Er der nogen forklaring???

Omdømme 4
Badge +1
Endnu mere mystisk - min datter fik også en SMS igår om, at jeg havde sendt en MMS. Vi er "ikke-TDC-mobil-kunder", men på TDC´s netværk via vores abonnement???

Og nej, har ikke sendt en MMS til min datter!

Det er nøjagtig det samme vi er udsat for!

Men er der ikke nogen, der har en forklaring eller en løsning?

Hvis I oplever det samme, som jeg gjorde, så må der være en af Jer, der måske kan bidrage med adressen på den hjemmeside, man henvises til.  Det ville hjælpe til en opklaring.

Omdømme 4
Badge +1
Og hvilken hjemmeside er det?

Ja det er 080/semms" rel="nofollow">http://MMSemail.info:8080/semms

Omdømme 1
mon det er et link man ikke skal klikke på? Trist humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Ingen alarm, det er netop det link, der ikke fungerer. Bare interessant at se hvad det er. Vender tilbage, hvis jeg finder mere information.

Mvh

Omdømme 4
Badge +1
Hm, det er ikke OK. Opretter også en ny tråd med "advarsel". Linket fungerer ikke, men det er med al sandssynlighed nogle som vil lokke dig til at taste dit telefonnummer ind. GØR IKKE DET! 

Jeg har nu den 10-04-13 kl 22.45 modtaget en mms som henviser til samme sted hvor man skal taste sit nummer og koden derefter. Jeg har aldrig problemer med at modtage billeder og heller ikke fra den som skulle have sendt den. Jeg ved hun sover pt og derfor VED jeg det ikker er hende. Studsede også over vores numre i beskeden starte med 45xxxxxxxx og ikke +45xxxxxxxx

Det er eftersigende en mms der skal være sendt. 

Er glad for jeg googlede stedet. HVAD vil de med vores numre??? 

De henviser til 080/semms/" rel="nofollow">http://mms-email.info:8080/semms/  Hvor der er 3 bokse. En til nummer hvor de har sat 45 ind igen UDEN + og til den kode man fik i beskeden. 

Der står i beskeden man har modtaget en MMS og den gemmes i 30 dage. Havde der været et + og havde jeg ikke været ved min pc KUNNE jeg være blevet fristet til at trykke på det. Selve beskeden på telefonen var der kun det manglende + der afslørede noget var galt men da jeg kiggede på siden jeg kom til lignede det bestemt ikke noget fra et stort fima. 

Dette er bare en ADVARSEL til andre om at de beskeder figurere igen... 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)