multiroom åbentbart ikke muligt

• Deltager
  • 1 kommentar
Kan det være rigtigt at man ikke kan få multiroom når man "kun" har 10 mbit og HD pakken?

Jeg er med på at jeg ikke vil kunne se HD på begge tv altså hovedboks og multiroom boks samtidig. Eller for den sags skyld optage det ene sted og se noget det andet sted.

Men TDC siger jeg skal fravælge HD pakken hvis jeg ønsker multiroom. Nu er det bare sådan at jeg aldrig skal se TV på begge bokse på engang, men alligevel kan jeg ikke få det, hvorfor?

4 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Ja det kan godt være rigtig, du skriver du har en 10 megabits forbindelse, så reaelt kan du kun forvente 8 megabit.

så det næmme svar er at din forbindelse bare ikke er hurtig nok til at du kan se HD og SD tv på samme tid, jeg tror så at TDC har taget det initarvitiv for de at der er mange der brokker sig over at de ikke kan se HD og SD på samme tid når de kun har 10 megabit, og derfor vil bare ikke lave så folk kan have alle 3 ting på en gang.

Den er faktisk 9,5 både målt af TDC og mig selv.

Men jeg kan jo sagtens optage en HD kanal og se en SD kanal samtidig. Så burde det jo være muligt.

Omdømme 5
Hej, Igen.

Ja, det kan det godt være jeg sage også bare at du ikke kan forvænte mere end 8 megabit.

problemet er heller ikke så meget at du kan se en SD og optage en HD, og det du gerne vil have er da også teoretisk muligt, men problemet er så, at hvis du havde multiroom og du ikke var opmærksom på at du ikke kan se en SD på den ene og optage og se HD på den anden, så ville du jo klage.

hvis så TDC giver dig lov til at have multiroom skal de jo også give det til andre, også for at undgå klager fra fok som ikke ved at de ikke både kan optage se en HD og en SD på samme til, har de valgt at sige at det kan man ikke få.

eller det er den teori jeg har, jeg kan selvfølig ikke fortælle dig presis hvad TDC tænker, jeg er jo også bare TDC kunde som dig.

Omdømme 4
Jeg deltager lige lidt her. Bare læs videre, selvom dette ikke virker on-topic ved første øjekast:

kan dette virkelig passe:

Med et nyt tiltag vil TDC ændre det danske bredbåndsmarked, så der ikke længere fokuseres på hastighed. I starten af 2011 får alle TDC’s kunder en bredbåndsforbindelse på op til 20 Mbit/s, så de ikke længere skal bekymre sig om hastighedsbegrænsninger, men i stedet kan få fuldt udbytte af deres internet.

[tekst udeladt]

I første omgang vil TDC give op til 20 Mbit/s til 75-80 procent af sine kunder, mens 20-25 procent vil få op til 10 Mbit/s. Antallet af kunder med 20 Mbit/s vil stige efterhånden som TDC’s infrastruktur udbygges ligesom hastigheden også løbende vil blive opgraderet for at understøtte danskernes behov.

Så altså, hvis dette Finland/England-phenomenon endelig er kommet til DK, og vi rent fkatisk får 10-20 mbit helt automatisk uden ekstra gebyrer, eller at vi selv skal sige ja tak til det og derefter betale en syndflod af penge, så...

Men altså: Hvis du i Januar får 20mbit, så ring og bed dem om at få dit plus-abonnement lavet om til et

"se & optag" i stedet for "se eller optag" bestil derefter multiroom. Ellers kan du jo altid ringe og spørge, hvorvidt du kan få en skræddersyet løsning, men det har jeg personligt prøvet før, men hastigheden bliver alligevel opgraderet et par uger efter gennem et brev og faktisk så modtager man også en ny router hver gang man skifter hastighed. Lige nu kører jeg med en *****-sagem XDSL-boks, som er så gammel, at den genstarter på må og få, hvis bufferen (eller hvad det nu end er) bliver overbelastet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)