Muligt at dele homedisk op?

Hej alle.

Er det muligt at dele homediske op i eventuelle mapper eller ligne, hvor man så kan styre hvad der bliver taget online backup af og hvad der ikke gør?

Tænker på at billeder er vigtige for os, men andre filer kan være midlertidige, og derved ikke behøver backup som bruger vores upload hastighed.

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej DIPetersen.

Det t er ikke muligt at lægge filer på HomeDisken, således at der ikke laves online-backup af disse.

Jeg har i stedet valgt en anden løsning:

Jeg har opdelt data på min pc, og kører løbende det gratis Microsoft-program SyncToy, som synkroniserer de filer, som jeg ønsker backup af, med min HomeDisk, mens de øvrige filer kun ligger på min pc.

Hvis man har flere computere, der tilgår filerne på HomeDisken, betyder det selvfølgelig, at det ikke er lige så nemt for disse at få adgang til de filer, der ikke ligger på HomeDisken, men det fungerer fint for mig.

Løsningen betyder også, at hvis min HomeDisk eller forbindelsen til denne svigter, så har jeg altid alle mine filer liggende på min pc. Skulle både HomeDisk og pc svigte eller forsvinde, har jeg min online backup Glad humørikon

I det daglige arbejder jeg så vidt muligt med filerne, der ligger på pc'en, hvilket ofte er mere effektivt og bl.a. har den fordel, at der ikke bliver lavet online-backup af de temporære filer, der dannes, når filerne åbnes.

Mvh

Stephen

Øv.

Vi bruger homedisken til at ligge musik over på, hvor vi så kan afspille det vores tdc netværksradio i stuen.

Men jeg er træt af den laver backup af musikken.

Jeg vil ikke have min tændt for at afspille musik.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)