"Modarbejder Windows 7 utilsigtet opsætning af Outlook 2010 ? | YouSee Community
Svar

"Modarbejder Windows 7 utilsigtet opsætning af Outlook 2010 ?

Vis første besked

30 Kommentarer

I betragtning af at dette skulle være en "løst tråd", så er det egentlig ved at udvikle sig ret så muntert.

Der er vel nærmest ved at gå "Rytteri" i dialogen :

"Du har sørme en god humor, søde Poul"

"Nej, du har da mest humor, søde Fritz"

"Nej, det er sørme dig der har mest humor, søde Poul" o.s.v.

Det er nu rarest at føre en dialog - uanset at man ikke er helt enige - på en fredsommelig måde, hvor humor og lidt klædelig selvironi og selverkendelse ikke er til nogen skade.

Jeg har også forstået, at et par af de "faste" rådgivere elsker at hade hinanden - men det er næppe til gavn for spørgeren - ihvertfald virker det ret så forstyrrende. Jeg er dog heller ikke blind for, at det er en udfordring, når man føler sig helt overbevist om at en anden rådgiver fører sig frem med mangelfulde eller forkerte råd -  men jeg tror også at sproget har så mange nuancer, at det er muligt at manøvrere sig igennem - ja vel nærmest en udfordring i sig selv.

Jeg har som nævnt måttet give op - ikke fordi det skortede på gode råd, og flere råd bragte mig da også videre i processen, men jeg kom altså ikke i mål, fordi de yderligere nødvendige tiltag og råd lå lidt ud over hvad jeg havde lyst til at binde an med  - dels som en erkendelse af egen manglende indsigt, og ikke mindst fordi det er en anden mands computer !

Jeg ville ha' elsket at fortsætte, men så var der jo lige det med ham Søren Kirkegaard.

Var det så for at føre mig frem - eller kunne jeg med hånden på hjertet sige, at det var fuldstændig uselvisk ?

En anden fiolsofisk anlagt forfatter fra det franske - Jean Paul Satre - har skrevet, at "man kan erkende alt om sine tanker og følelser, undtagen deres styrke og oprigtighed"

Jeg er præcis lige så forfængelig som flertallet, så jeg må indrømme, at det pinte mig lidt at læse, at CVX "roste" mig for min erkendelse af manglende viden, og erkendelse af at "svarene gik lidt hen over hovedet på mig".

Jeg tillader mig at knejse lidt med hovedet og påstå, at jeg mener nu nok at ha' forstået svarene - men havde altså ikke modet til at tage de sidste skridt  -  også fordi den reelle ejer af outlook-problemet faktisk havde fået opfyldt sine behov med en anden løsning.

Ingen af os kunne leve uden outlook med alle dette programs faciliteter - men hvad betyder det for en 71 årig pensionist, som får max. 3 mails om ugen og kan klare sig med TDC's mailbox  - og bliver lidt fjern i blikket når jeg glemmer mig selv og begynder at fortælle om alle de herligheder, som hans programpakke iøvrigt byder på  -  og så er det jeg kommer i tanke om hr. Kirkegaard og stikker piben ind  -   og sender en hilsen til hr. Satre, som har belært mig om at det næppe er muligt at gennemskue egne motiver til fremtidige heltegerninger.

og på falderebet kommer der så yderligere et par gode råd - "Revouninstaller" kendte jeg pudsigt nok i forvejen, og programmet lå på min gamle computer - men jeg var nu ikke klar over programmets særlige egenskaber, men det ved jeg så til en anden gang.

Det med at finde et gendannelsespunkt har vist også været berørt på et tidspunkt, men der har jeg nok også været lidt berøringsangst, eller har ikke helt kunnet gennemskue muligheden. Jeg forstår det således, at jeg med lidt held kan skrue tiden lidt tilbage og få genskabt en situation før det hele begynder at drille - men at det ikke bare er outlook der berøres, men hele indholdet på computeren - og altså skal genskabe det der iøvrigt er sket i perioden, og som jeg ønsker at bevare - f.eks. andre indlæste programmer og windows-update.

Min konklusion må være, at det er et værktøj jeg må se at finde ud af at bruge - men det vist er bedst til at genskabe situationer som ligger inden for en ret kort tidshorisont  -  eller sagt på en anden måde, at man når det hele driller, STRAKS skruer tiden tilbage til "samme dags morgen".

Tak for hjælpen og en ikke mindst til sidst hyggelig dialog.

med venlig hilsen

KB4000

Omdømme 3
Småkage.... (Så ka' vi ski lære det...)

Point taken - KB4000...

Anser tråden for afsluttet herfra...

CVX

Jeg har 'detsamme' problem. Hvad jeg også gør, det vil ikke virke.Også windows liveessentials vil ikke installere outlook connector Pack. Jeg få to fejlmeldinger.

-En af installationsfilerne kunne ikke installeres outlook connecot pack, fejl 0x8007002.

Og hos opsætning outlook 2010; fejl; filerepositoryvilsnap inf-x86-neutral-42f862z05fcb0316volsnap.inf.

Jeg røre ikke det her. Det er for vildt for mig.

Men det vil ikke.

Henk

Hej ekanto,

jeg kan ikke hjælpe dig med dit problem - og da slet ikke hvis du allerede har prøvet de mange gode råd jeg selv har prøvet i denne tråd.

Jeg vil anbefale dig at oprette din helt egen tråd -  dit spørgsmål vil kun blive set af en meget begrænset skare her på en afsluttet tråd  ( desværre afsluttet uden løsning !) - ganske vist erfarne rådgivere, men alligevel...

mvh

KB4000

Omdømme 1
hej henk og KB4000

Det synes jeg er en rigtig god ide. Jeg var ved selv at foreslå henk at kopiere sit indlæg og oprette en ny tråd. Det tager også snart en krig at downloade denne tråd. Jeg er næsten sikker på at næsten alle der kan hjælpe følger med dig og som KB40000 siger vil flere se dit nødråb. Held og lykke....

Besvar