mobildata

Hvorfor koster det 12 pr MB når man går på internettet via WIFI?

5 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

det er der en meget kort forklaring på, da det nemlig ikke koster noget at bruge Wifi, når du bruger Wifi bruger du jo dit internet hjemme, eller hvor du nu har adgang til Wifi.

det der koster penge er GPRS, HSPA, ovs. det kan jo være du har bruk mobil data.

Hvordan h... kan jeg så få en regning på 450 kr når jeg udelukkende har brug min skoles internet via wifi?

Omdømme 5
Se, det er et godt spørsmål.

du har sikkert, hvis du har en smart phone. sat den til at være online heletiden, så bruger du jo mobil data hvær gang, synkrosere(mail, facebook, også vidre), mange smartphones er som standart sat til at være online heletiden.

med sådan en høj regning har du sikkert også brukt din telefons internet uden for din skole,

jeg har ikke brugt mit net hjemmefra, fordi jeg vidste at det var meget dyrt. Men jeg vidste ikke at jeg med min smartphone har været på hele tiden? Kan den godt have "taget mine penge" ved bare at have være slået til?

Omdømme 5
Nej, du betaler pr. megabyte.

men så hvis din telefon er sat til at synkrosere med fx. google, så henter den jo mails oploader kontakter og meget andet.

hvis så du også har nagivation på telefonen, og du har haft brukt det skal den også bruge data til at hente kort, jeg ved ikke om det er sådan med alle, men det er med Android telefoner.

der er rigtig meget der bruge mobil data på sådan en telefon.

så hvis du ikke vil have at den skal bruge internet når du ikke er logget på et Hotspot, eller hjemme netværk er det en god ide at sæå mobildata fra.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)