Mobil i USA!!

Hej! Jeg sidder lige nu i USA og kan ikke få min mobil til at virke....har prøvet at skrive til TDC-Kundeservice, men ingen reaktion!!! Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at den kommer til at virke? Det er en Nokia 2630....og det er ski..træls, jeg skal være her i 3 uger endnu!!! HJÆLP!!!! Mvh.Helle

5 Kommentarer

Omdømme 5
Hej, Ja.

Du kan ikke bruge din telefon i usa, idet den ikke understytter det netværk de bruger,

hvis du skal bruge en dansk telefon skal den som minimum have trio-band og din har kun dualband hvilket betyder den kun kan køre to forskellige netværk, mit bedste råd ville være at købe en billig måske brugt telefon i US og så enten bruge dit TDC sim kort eller købe et taletids kort fra en international udbyder, det sidste ville være billigst

Mobilsystemet her i Europa og i Sydamerika hedder GMS hvilket betyder 

Global Mobile System.

Det med det GLOBALE har de aldrig rigtig troet på i USA og i Japan så derfor

virker vores mobiltelefoner ikke derude

Omdømme 5
Hej OZ5RB.

Jeg er kedaf at må modsige dig.

først det hedder GSM (Global System for Mobile comunitation eller Groupe Spécial Mobile).

det har ikke noget at gore med at du ikke køre GSM i US, Canada og japan men på en anden frekvens, GSM850/900 hvor vi EU køre GSM1800/1900, mange nye telefoner vil virke i på GSM850/900 fordi de som min kan køre GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900,  + alle de gengse til data overeførelse det hedder quadband, der også dualband som køre i US GSM850/900 og i EU og det medste af verden GSM1800/1900 og så er der trioband som vil køre enten GSM850/900/1800 eller GSM900/1800/1900 eller andre kombinationer af frekvenser.

Se: http://en.wikipedia.org/wiki/GSM

Omdømme 5
Men ellers et godt svar.Blinkende humørikon

Hej,

Jeg skal snart til USA og du skriver, at nye telefoner virker i USA. Jeg har en SonyEricsson Xperia. Virker den i USA. Her mener jeg både til almindelige opkald og sms.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)