Mobil i udlandet.

Hej.

Håber på nogen der kan hjælpe, da dette "lav pris firma" ikke holder kundeservice åben i weekenden.

Jeg har en kæreste der pt er i Israel, hans sinkort virker ikke og mobilen vil ikke starte op efter indtastning af pinkode. Til trods for flere opkald til tdc inden rejsen, så skulle det hele virke, men men vi blev klogere..... Det er en nokia c3-01 han har med mix media, Det jeg frygter er at han skulle have haft et eller andet tilvalgs abonnement. Eller at det skulle have været en tri-band tlf.

Er det nogen der kan hjælpe hurtigt.

4 Kommentarer

Omdømme 4
Jeg har ganske vist aldrig været i Israel, men jeg har dog været en hel del i udlandet og har aldrig haft problemer med at min mobil ikke virkede, - heller ikke med en Nokia C3-01 som jeg tilfældigvis også er ejer af.

Mit umiddelbare gæt er at det er hans egen del af indstillingerne telefonen den er gal med. Det er jo ikke TDC's net han kører på i Israel, så er telefonen eksempelvis sat op til "Automatisk valg af operatør"? Hvis ikke, så kunne det være årsagen.

Og igen, jeg ved intet specifikt om Israel, men der kræves almindeligvis ikke nogen som helst form for "tilvalgs abonnement" for at man kan bruge sin mobil i udlandet.

Mvh FN ;-)

Mange tak for svaret. Vi vil prøve os lidt frem, med de oplysninger, men det han oplyste mig i går var at han kun kunne taste pinkoden og så ville tlfen ikke mere. Må lige få lidt flere detaljer senere.

Hej igen.

Når han taster pinkoden bliver ok feltet blåt i stedet for hvidt.

Omdømme 4
OK feltet er blåt hele tiden både før og efter indtastningen af PIN-koden.

Feltet skifter først til hvidt når telefonen er startet og menuen kommer frem på skærmen, - så bliver OK feltet hvidt og skifter navn til Menu i stedet.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P