Mobil bredbånd

Omdømme 2
  • lha
  • Bruger
  • 9 kommentarer
Hej

Op til 32mb hastighed annonceres der med, er der nogen derude der har oplevet at grænsen for modemmet

nås. ? (eller bare i nærheden) E367 f.eks siger ca. 21 mb.

Jeg har oplevet ca.4,5mb et par gange på forskellige positioner. Men det er meget sjældent, så der er basis for at udbyde en billigere pakke og kalde den f.eks op til 5mb

lha

7 Kommentarer

Omdømme 1
32 mbit/s skal du nok ikke regne med at komme noget nær i nærheden af, men alt efter hvor mange mennesker der suger på den lokale mast og de geografiske forhold, kan hastigheden svinge voldsomt. Jeg har oplevet de hurtigste og mest stabile hastighder, opnås i tyndt befolkede områder.

TDC's mobile bredbånd er prissat efter "Månedligt dataforbrug" 

Se: http://shop.tdc.dk/Mobilt%20bredb%C3%A5nd/mobile-broadband,default,sc.html

Man skal ikke kigge så meget efter hastigheden når man køber mobilt bredbånd, da den er utilregnelig for det meste. Man hellere tænke på hvor meget data man bruger om måneden når man surfer rundt.

Omdømme 2
Hej Tengu

Det der undrer mig er at andre udbydere, der bruger TDC mobilnet, samme data mængde, er 50kr billigere. Der gives oveni mulighed for at følge forbruget, man kunne forstå hvis der skulle betales 50kr for at få den service !

Jeg mener at hastigheden ikke skulle fremhæves så meget som koncurrence parameter !

lha

Omdømme 3
Nej det med at reklamere for "op til" hastigheder er noget af det frækkest jeg kender til.

De skulle tvinges til ved log at skrive en garanteret hastighed, og kunne de ikke levere den skulle folk have rabat eller de skulle udvide kapaciteten.

Hader at få lovet noget og så ender man med halvdelen på grund af det skrevet med "småt"

Det er det samme med overhead på internet linjer.  Hvis der er en overhead på 15% hvorfor så ikke bare trække det fra i ens reklamer.  Det gælder for alle udbydere så ingen har en fordel og færre folk vil ringe og brokke sig over deres hastighed.

Omdømme 3
Nu er det jo ikke så let at garantere en hastighed på mobilnettet. Der er rigtig mange ting der spiller ind. Der kan være huse, bakker, træer og meget andet mellem masten og brugeren, men især betyder trafikken på masten en hel del, og det er naturligvis noget der kan variere meget.

Omdømme 1
Jeg synes nu det frækkeste er at TDC nu KUN sælger 20/2 mbit/s, samtidig med der er steder, hvor 20/2 mbit/s er fuldstændigt uopnåligt på deres kobber, pga. afstand og udstyr. Hvor man så må nøjes med "den maksimalt opnålige hastighed" selvom man betaler for 20/2 mbit/s fordi det har man sagt "okay" til, da man valgte produktet, selvom man reelt ikke har et andet valg, fordi TDC ejer kobberet.

Omdømme 3
Det er ikke fordi jeg vil forsvare TDC, jeg har haft min andel af bøvl med dem, men alligevel . . .

Tidligere solgte TDC bredbånd således at man betalte efter prisen, altså jo hurtigere linie jo dyrere abonnement. Nu har man så fjerne hastigheden som parameter. Det betyder ikke at du køber et 20/2 Mb/s abonnement, det betyder at du køber bredbånd, der bliver leveret med så høj hastighed som muligt, der hvor du bor - dog max de der 20/2 Mb/s.

At det så efter manges mening er alt for lidt, er jo en helt anden og nok mere alvorlig historie.

Omdømme 2
Jeg har købt en pakke, til samme pris som TDC Stor med (E367), hos en anden udbyder.
Det er med mulighed for 4G/LTE, men når jeg tester hastighed med 3G only opnår jeg ca. den dobbelte
hastighed konstant mellem  6 og 7 mb download. Det er samme sted, hvor jeg føler mig heldig hvis  jeg

med, TDC op til 32mb en sjælden gang opnår mellem 4 og 5 mb.

Hvis jeg kigger på mastedatabasen.dk kommer signalerne formentlig fra samme mast. Stedet er på

Mols, hvis ikke signalet kommer fra den formodede mast, står den anden udbyder endnu stærkere !

Hvis det er antallet af samtidige brugere, der gør forskellen må der være enormt mange TDC kunder  i
området.

Jeg tror nærmere at TDC udstyr ikke lever op til at kunne håndtere de høje hastigheder.

Nu ser jeg frem til at afprøve på den anden position jeg bruger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)