Mobil bredbånd | YouSee Community

Mobil bredbånd

Jeg har mobilt bredbånd 1mb, til min bærbare. Jeg bruger det i mit sommerhus, men rigtig tit kan jeg ikke bruge det, fordi forbindelsen er  dårlig. Billedet fryser og alt går så utrolig langsomt :-(

Hvis jeg tester hastigheden er den helt nede på o,1 .

Hvad kan jeg gøre ???

11 Kommentarer

Omdømme 3
I dit sted ville jeg bedgynde med at checke dæknigskortet for at se hvad du kan forvente. Du skriver jo ikke hvor du har dit sommerhus.

Hvis dækningskortet viser at der skulle være dækning. kan du prøve at tvinge Connect It til at køre 3G. Det er et dumt program der godt kan finde på at køre 2G selv om der er dækning for 3G.

PS: Mastedatabasen kan også være til hjælp, den viser hvor alle master er placerede.

Tak for svaret. Jeg prøver at få connect it til at køre 3G. Nogle gange når jeg har klikket på 3G kommer den frem på skærmen og skifter så til EDGE.

Sommerhuset er ved Skellet, (ved Mou/Egense)

Vi havde mistanke om at hvis mange var på nettet kunne det måske påvirke forbindelsen.

Endnu engang tak 

Omdømme 3
Jeg har set på kortet, og det ser lovende ud. Prøv at tvinge den til at køre 3G, du kan se hvordan i denne tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Edge-i-stedet-for-3G/m-p/12259#M2538

Jeg håber det vil hjælpe dig lide så godt som det hjalp mig.

Omdømme 1
Dækningskortet kan være ret optimitisk! Signalet kan også have svært ved at trænge ind i nogle sommerhuse fordi de er isoleret med noget der ligner og føles som sølvpapir! 

I min mors sommerhus er der ofte lidt eller slet ingen signal, selvom dækningsforholdene er lovende på kortet.

udenfor er der dog masser af signal!

Omdømme 6
Hej,

Det er nemlig rigtig hvad Tengu siger, der dog også en milion andre faktore der spiller ind, man skal huske at selvom mobilbredbånd er digital, er det stadig baseret på radio bølger, lige som altandet der går igennem luften. og radio bølger er sårbare for alt der står ivejen.

Derfor skal du huske at Dæknings kortet er en teoretisk model, hvor det er umuligt at tage højde for alle lokale forhold, som "sølv papir"(fugt blokerings martriale) i vægene, trær der vokser også vidre.

det kan også skyldes at der er mange på samme mast, hastigheden på masten, den du kan se på mast databasen skal nemlig deles ud mellem alle de brugere der er på og hvis så masten kun kan køre med 30 megabit/s og der er 300 mænsker på kan du kun køre med 0.1 megabit/s eller 100 killobit/s

det er lidt teoretisk undskyld for det,

Omdømme 3
Hej Miela1,

Naturligvis har du ret i dine teoretiske betragtninger, jeg synes bare det er vigtigt endnu en gang at understrege at Connect It åbenbart har den (store) ulempe/fejl at den vælger et kraftigt netværk fremfor et hurtigt.

Omdømme 6
Hej, Teleforum.

Ja, det har den, men det havde du været inde på så jeg synes ikke det var nødventig at nævneHumørikon med tunge

som sagt er der en milion ting som der kan skabe fejl, de 3 steder det typisk går galt er som du nævner, selveprogrammet som jo entlig bare gør som det skal og vælget det net med bedst signal, det virker bare ikke altid som det skal.

Manglene signal de gamle damp spære som blev nævnt er rigtig gode til at afbøje signal.

og tilsidst som jeg nævner for mange bruger på samme antænne, det sker dog typisk inde i byerne.

Omdømme 3
Hej Miela1.

Her slutter så enigheden. Jeg synes netop ikke Connect It gør som den skal. Når den sidder i et USB modem er dens vigtigste opgave at flytte data mellem en computer og netværket, det bør den naturligvis gøre bedst muligt altså på det hurtigste brugbare net (det er ikke nødvendigvis det net med det bedste signal). Hvis den er tvivl kunne den i det mindste advare brugeren om at der findes en anden (bedre) mulighed.

Jeg synes det er elendig programmering og jeg ved jeg ikke er den eneste der har  haft dette problem.

Omdømme 6
Hej, Teleforum.

Så uenig er vi heller ikke, når jeg siger den gør som den skal, mener jeg at den gør som den er programmeret til.

den måde at gøre det på virker bare ikke som det er ment at den skal, desvære er det udfar en programmørs synspunk den eneste rigtige måde at gøre det på.

jeg ved ikke om det kan lade sig gøre(om teknologien undestøtter det) men man kunne jo næste gang der kommer en ny software lave det sådan at hvær man logger på laver den lige en hastigheds test, og så skal den vælge det net der er bedst hastighed, så er det jo lige meget at det måske tager et par munutter at logge på.

Omdømme 3
Hej igen Miela1

Vi kan vist få en fornøjelig debat ud af dette. Selvfølgelig gør Connect It som den er programmeret til - hvad ellers. Du skriver 'ud fra programmørens synspunkt'. Efter min mening er det brugerens synspunkt der tæller. Det er derfor jeg kalder det dårlig programmering. Programmer skal ikke skriver for programmørene men for brugerne; alt for mange programmører glemmer at sætte sig i brugerens sted.

I øvrigt viser Connect It hvor godt signalet er, det må da kunne bruge til at bestemme om 3G signalet er godt nok - det er vist ikke engang magi Blinkende humørikon

Omdømme 6
Så er vi jo helt enig igen, Nu skal vi passe på med at gå forlangt i en debat, det er jo meningen at spørgers problem skulle løses.

Besvar