Mister forbindelse hele tiden (TDC Box)

Hejsa.

Jeg har fået mig et irriterende problem. Vi har en TDC Box som kører på en VDSL tror jeg det hedder, det er i hvert fald ikke ADSL. Som I nok allerede nu har luret, så har jeg ikke meget forstand på det her.

Problemet er at når min kone og jeg er på det trådløse netværk samtidigt, så bliver jeg smidt af hele tiden. Min kone oplever det ikke så tit. Jeg har prøvet at genstarte boxen uden held, og jeg har været inde at ændre kanalen på boxen, da det var TDC's bud på en fejl, da de mente der var andre trådløse netværk som evt. kunne køre på samme frekvens som min box. Jeg har nu løbende igennem de sidste 3 måneder prøvet at skiftet kanal jævnligt, men jeg har stadigvæk problemet.

Jeg bliver smidt af, og så logger den automatisk på igen efter 15 sekunder.

Har I nogen idé til hvad der kan være galt?

/Thomas

61 Kommentarer

Hej.

Har 3 bærbare ( 2 med Xp og 1 med Win 7 ) samt en Wii koblet trådløst på min Homebox.

Havde i begyndelsen problemer med at forbindelsen konstant blev afbrudt. Efter at havde

studeret emnerne i Hjælp, har jeg fundet en løsning der hjalp mig.

1: Netværks godkendelse = WPA

2: Kryptering = TKIP

3: WPA type = Passphrase

4: Wireless Kanal = 2 (den kanal der virker bedst i mit område)

Efter at have lavet ovenstående ændringer, har jeg ingen problemer med

udfald på det trådløse netværk, og har ikke haft behov for at resette Homeboxen.

Omdømme 5
Hej Wind2dk.

I forlængelse af dit udmærkede indlæg vil jeg blot tilføje 2 settings mere som jeg fornemmer har en gunstig virkning for en mere stabil forbindelse.

Råd 1:

Brug indstillingen "Kun 802.11n" under "Trådløs indstilling".

Dette valg giver en større rækkevidde på det trådløse netværk, og dermed også en bedre stabilitet. (Se screendump):

http://bildr.no/view/824535

BEMÆRK: Også her er det vigtigt at man forud for dette valg sikrer sig at ens trådløse netkort i computeren kan køre denne standard. Ellers kan netkortet ikke længere connecte, - men man kan så ved hjælp af et kabel genetablere forbindelsen til boxen og ændre indstillingen tilbage til det tidligere valg.

Man kan også vælge at resætte boxen til dens standardindstillinger.

Råd 2:

Find den mest gunstige kanal. (den mindst belastede).

Dette kan man gøre med freewareprogrammet inSSIDer som kan downloades gratis på dette link:

http://www.metageek.net/products/inssider/

Her er (nedenstående link) en graf over trafikken på de forskellige kanaler i mit område. Som det vil fremgå af billedet, så er channel 2 mindst trafikeret, hvorfor jeg har valgt denne kanal. Se billede på dette link:

http://bildr.no/view/821316

Channel 2 er den røde graf der breder sig lidt ud til begge sider fra 2 og er mærket TDC-COCC.

Mvh FN ;-)

Omdømme 5
Nu har jeg samlet op på de mange forskellige informationer der er fremkommet i denne tråd.

På baggrund af hvad jeg selv har læst mig til og hvad andre har bidraget med af nyttige informationer, så er min trådløse forbindelse nu konfigureret således (se screendump):

http://bildr.no/view/827430

Her følger en forklaring på valget af de enkelte settings, - dog kun for de settings hvor en forklaring er nødvendig fordi der er foretaget ændringer i forhold til default settings:

Kanal:

Jeg har valgt kanal 2. Forklaringen på dette kommer i slutningen af dette indlæg under "Valg af kanal".

Trådløs indstilling:

Her har jeg valgt indstillingen Kun 802.11n fordi denne standard har den længste rækkevidde, og dermed giver den mest stabile forbindelse. Jeg har også læst at indstillingen "Blandet" ikke skulle være særligt god.

Bemærk: For at kunne vælge indstillingen Kun 802.11n er det en forudsætning at ens trådløse netkort i computeren kan køre denne standard. Det kan de fleste nyere trådløse netkort dog godt.

Netværks godkendelse:

Her har jeg valgt WPA fordi flere har anbefalet denne indstilling.

Kryptering:

Her har jeg valgt TKIP fordi flere har anbefalet denne indstilling.

Passphrase:

Passphrase har jeg x'et over, idet det er min unikke netværksnøgle. Det er den nøgle (kode) man skal bruge for at aktivere den trådløse forbindelse til routeren/bredbåndsmodemmet. Nøglen står på en label i bunden af modemmet og kan typisk se således ud: 235ab6538.

De øvrige settings giver sig selv, og er også sat som default ved modtagelsen af modemmet fra TDC.

Generelt:

Konfigurationen af de trådløse settings bør foregå med kabelforbindelse fra computer til modem, idet ændringerne medfører at det trådløse netværk mister forbindelsen til computeren og dermed forhindrer at man kan gennemføre/fuldføre disse ændringer.

Når ændringerne er gennemført sletter man den gamle trådløse opkobling i computeren og genstarter denne. Computerens trådløse netkort vil så efter genstart søge efter tilgængelige netværk og finde TDC's netværk. For at aktivere forbindelsen til TDC's netværk skal man bruge den før omtalte passphrase aktiveringsnøgle. (Koden der står på en label i bunden af modemmet).

Valg af kanal:

For at måle hvilke kanaler der er mindst belastede i det område man befinder sig, skal man bruge et program til dette.

Programmet inSSIDer er freeware og kan downloades gratis fra dette link:

http://www.metageek.net/products/inssider/

I det område hvor jeg befinder mig er channel 2 helt klart den kanal der er mindst belastet, hvorfor jeg har valgt denne. (Se screendump):

http://bildr.no/view/827449

Channel 2 er den røde graf mærket "TDC-ABFC".

Jeg håber disse settings vil reducere antallet af udfald på forbindelsen, - og naturligvis helst helt fjerne disse.

Jeg skal naturligvis nok holde forum underrettet om resultatet.

Mvh FN ;-)

NB: Stor tak til de der har bidraget med informationer om ting som jeg ret beset ikke har en skid forstand på. Min force er programmer. Modem og routere er sort snak for mig. Blinkende humørikon

Problemet lyder præcis som det jeg havde sidste år. Jeg havde gennem længere tid haft en gammel Netgear router, som altid kørte fejlfrit, men da jeg fik den nye hightech, state-of-the-art HomeBox begyndte problemerne. Men for nu ikke at kede alle med detaljerne kan jeg sige, at TDC rent faktisk FANDT løsningen på problemet, og den havde (i hvertfald i min sag) kun indirekte noget med boxen at gøre.

Problemet lå i den leverede Mbit ind i huset! Jeg betalte for 20Mbit hastighed, men det var tilsyneladende mere en boxen kunne kapere, så det trådløse signal faldt ud flere gange i timen... Herefter skruede TDC ned for hastigheden (i mit tilfælde ned til 15 Mbit), og jeg har ikke haft udfald siden.

Det skal siges at jeg inden da fik en del support af TDC, som foreslog alt med WPA, valg af kanal, slukning af alle andre enheder, der kunne give 'støj', men lige lidt hjalp det. TDC support foreslog herefter at de ville overvåge mit signal. Det gjorde de i 48 timer, hvor det ene udfald afløste de andet. Herefter forsøgte de at skrue ned for hastigheden og DET hjalp.

Nu siger jeg ikke, at det vil være løsningen for alle herinde, som mister forbindelsen konstant - men det var det ihvertfald for mig. Jeg undrer mig samtidig over, at TDC ikke har reageret på alle kommentarerne i dette forum, og givet løsningen af mit problem, som et løsningsforslag for nogle af alle de frustrerede brugere, der er herinde...

Held og lykke med det.

mvh Frank73

Omdømme 4
Badge +1
Prøv at ændre kryptering på det trådløse netværk. I øjeblikket står den til at køre både wpa og wpa2 problemet kan være at ikke alle kort er glad for wpa2. i boxen kan du rette det til wpa / tkip under menuen trådløs. du kommer ind i den ved at skrive i din browser http://192.168.1.1 og skrive i brugernavn: admin og ikke noget i password

Jeg har løst mit problem. Jeg fandt en gammel Linksys trådløs router og satte den på! Den virker og mit trådløse net køre uden problemer.

Hvis man kigger på den elendige TDC boks så har du en trådløs router uden antenne. Jo der er nok en intern antenne, men det er bare ikke godt nok. TDC har et skod produkt og de har ikke boller nok til at indrømme det.

Havde det være SuperBests hakkede kød så havde det været i TV.

Det ku' være vi skulle skrive til 'kontanten'

Vh

Niels

Omdømme 5
Hej jk44.

Tak for tippet. Meget glad humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Hej Alle

Ville det være en idé hvis vi samlede vores oplevelser. Det kunne være spændende hvis der var sammenfald i de omstændighede der gjorde at vi røg af. Boxen genstarter jævnligt hvis den kører på en presset linie eller der er for mange indkomne forbindelser (P2P). Det kunne jo være at vi var så heldige at der kom en fra Tdc forbi og bragte info videre op i systemet. Glad humørikon

Omdømme 3
Nemlig FN.

Synes du rammer fuldstændig plet med dit seneste indlæg... Og en yderligere konklusion er, at ved at "overbevise" deres kunder om det fornuftige ved at tegne et såkaldt VIP-abonnement, gør de derved sig selv til en af de dyreste spillere på markedet - men det kan man jo ikke sådan lige se, når man tegner abonnement første gang.. Du betaler første gang bare for at få lov til at komme på linjen - og derefter så også et abonnement for at skidtet rent faktisk fungerer......!

Kan måske til nød forstå at de selskaber der lejer sig ind på TDC's net, kan have bøvl med både at give god service, og holde priserne nede - Men TDC skal vel ikke betale for brug af deres egne ledninger, og kunne derved egentlig enten give bedre service, eller tilbyde deres produkter til en bedre pris..

Men er desværre bange for at det slet ikke handler om den slags - vi skal nok nærmere koncentrere os om faktorer som : stort overskud til aktionærer, høje lønninger til direktører - og alt det der er er i den slags kategorier...

Den enkelte kunde er der ikke meget fokus på - jo, når kunden måske er blevet drevet så langt ud at man er ved at skifte selskab - ja så kan man sgu godt få fikset tingene, og blive VIP-kunde i 3 mdr... Som om det hjælper en dyt at være VIP i 3 mdr...??  Hva så derefter ?? 

Hva dælen er det for en måde at drive virksomhed på ?? Uigennemskueligt og uden moral, er min mening..  TDC oversælger deres produkter, og forsøger længst muligt at undgå at gøre noget når deres kunder har problemer med deres grej eller forbindelse..

Som et børneplaster på et åbent kraniebrud, laver man så et forum. Hvor tumper som mig (og andre velvillige personer med for meget tid i hverdagen..) så kan sidde og redde TDC's mangel på elementær kundepleje... Hva pokker skal det nu forestille ? Hvis TDC har så meget biks og bøvl med deres produkter, at de stakkels kundemedarbejdere slet ikke kan følge med. Er der da noget helt fundamentalt galt....

Jeg står helt klart ved FN's side i det han skriver..... Direkte USMAGELIGT TDC....

CVX (tidligere TDC kunde..)

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Den er nu til at klare, gå ind i netværk og delingscenter, klik administrer trådløse netværk. Her kan du slette det trådløse netværk og bagefter oprette forbindelse igen. At du står med den fejl efter rettelsen skal du vist snakke med microsoft om Blinkende humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Forstår godt frustrationen. Problemet er som jeg ser det oftest at homeboxen kan indstilles til både wpa og wpa2 samtidigt. Det havde nok været praktisk hvis default kun havde været wpa. Det havde nok givet færre problemer fra starten.

Hej FN

Beklager du ikke kunne bruge mit råd, men som jeg skrev har det hjulpet mig.

Nu er det jo altid en god ide at bruge kabel når der skal rettes på de trådløse indstillinger i Homeboxen, da du ellers vil miste forbindelsen i det øjeblik du udfører ændringerne. Det er jo åbentlyst, at når du ændrer den trådløse forbindelse i Homeboxen, skal du også ændre på pc'en. Måske dit største problem ikke er hverken TDC/Homebox eller Microsoft, men snarere dig selv.

Håber din trådløse forbindelse holder fremover Glad humørikon

Omdømme 5
"Måske dit største problem ikke er hverken TDC/Homebox eller Microsoft, men snarere dig selv."

Personligt generer din flabethed ikke mig, - men du nedvurderer den omstændighed, at mange brugere har et problem med hyppige udfald af deres Internetforbindelse.

Det kan næppe være "mig selv", eller for andres vedkommende "dem selv" der udgør et problem når de samstemmende oplever udfald af forbindelsen på et færdigt pakkeprodukt fra TDC.

Med hensyn til din rolle som rådgiver, så bør du huske på at de ting du rådgiver om er rettet mod nogle der IKKE ved noget om emnet, hvorfor en bemærkning som "Det er jo åbenlyst" er en noget arrogant lidet vejledende holdning at have til tingene.

Jeg hjælper også mange her på dette forum med de ting jeg ved noget om, og uagtet at disse ting er åbenlyse for mig, så nøjes jeg ikke bare med en halv forklaring, eller en arrogant bemærkning om "at det er jo åbenlyst", netop fordi jeg er opmærksom på at spørger naturligvis spørger fordi vedkommende ikke ved noget om emnet, - hvorfor jeg beskriver hele fremgangsmåden nøje, - herunder også de ting der for mig er åbenlyse.

Mvh FN ;-)

Hej FN

Jeg prøvede som skrevet bare at hjælpe, men gør mig lige den tjeneste at hoppe et par indlæg op og så læs din egen kommentar til mit bud på en løsning. Jeg har ikke forsøgt mig som "Rådgiver", men faldt derimod helt tilfældigt over dit problem, og mente jeg havde en løsning. Tråden er for mit vedkommende lukket.

Omdømme 6
Badge +1
Nu skal vi nok lige skille skidt fra kanel.

Når man kører trådløst på g standarden - så KAN signalet forstyrres af mikrobølgeovne (ikke kun din egen - også naboens), trådløse tv-links (igen - ikke kun din egen...), visse GSM-signaler osv. Der er masser af fejlkilder. Der er også noget der ser ud til at Boxers MUX4 kan virke som støj hvis man bor tæt på en sender. Det betyder ikke at det er TDC-boksen der er fejl på, det betyder bare at vi lever i en verden hvor antallet af ledige frekvenser er ved at slippe op.

Jeg har selv været på servisebesøg (nej - ikke for TDC) hvor vi har flyttet mikrobølgeovne ganske få cm, givet trådløse TV-link nye kanaler osv. Så kommer det normalt til at virke. Indtil man fra centralt politisk hold får omfordelt de frekvenser der er drift er det et problem der kræver lidt fantasi at løse.

Vh

Peter

Omdømme 5
Badge
Til Susanne

Selv om du bor langt ude, så kan du sagtens selv have udstyr der kan udsende uønsket elektrisk støj, for alt der tilsluttes strøm kan, hvis der er fejl i udstyret støje.

Men hvad sagde TDCs fejlservice da du fejlmeldte.

Mvh

Kim

Omdømme 6
Hej,

Det lyder som om at du overbelaster det trådløse netværk, men hvis du kun har de 2 computere på er det ikke serlig sansynligt.

Jeg vil derfor sige at du først skal prøve at ressette boxen, der sidder en knap bag på, du skal være opmærksom på at boxens instillinger bliver stillet til bage til som de var da du fik den.

Det samme problem har jeg her. Det er kun det trådløse. Kablet internet køre uden problemer.

Er blevet anbefalet at skift kanal hvilket ikke hjalp. derefter at sætte det til at køre 802.11g. Det hjalp heller ikke.

Problemet er anderledes end det. Nokia mobil telefoner har ikke samme problem, iPhone har. MAC har lidt men ikke så meget. Noget tyder på at der er måske har været en windows opdatering som ødelægger forbindelsen.

Så kan jeg ikke komme tættere på. Men for søren hvor er det irriterende.

Niels

I kunne prøve at deaktivere den trådløse del af TDC BOX VDSL. Derefter købe/låne en trådløs router, og tilslutte den. Hvis problemet stadig er der, er det pc'en der driller.

Ps. routeren må ikke have samme ip adresse som TDC BOX(192.168.1.1)

Hvad har TDC gang i her? Jeg har købt og betalt et ikke billigt produkt og så skal jeg selv investere i en trådløs router?

Det må være TDC problem!

Niels

Omdømme 1
Hej Niels

Hvad har TDC gang i? Det ved jeg ikke. Men jeg ved at Bimmer højst sansynlig er kunde som du og prøvede at give dig et råd til, hvordan dit problem kunne løses. Det synes jeg var pænt gjort af bimmer.

Hvis du Niels også har lyst til at hjælpe andre kunder, er du meget velkommen.Blinkende humørikon

ehh..... nu er jeg ikke jo TDC...... tror sq jeg dropper det her forum...... ville bare hjælpe

Omdømme 1
Hej Bimmer

Jeg er også bare en kunde og der er andre kunder der har hjælp behov. Måske også mig en skønne dag.

Vil du godt overveje at forsætte?  Der er helt sikkert andre der vil sætte pris på din hjælp. PleaseBlinkende humørikon Jeg vil ihvertfald.Glad humørikon

Jeg givewr xoxoxoxoxoxo ret; igen aflevere tdc et halvfærdigt produkt

Kære majah, Synes du ikke selv det er underligt at tdc laver et forum UDEN at vi får hjælp fra dem selv?

Det lyder som om det er maja selv der har oprettet "bimmer"
6 indlæg fra "bimmer" ;-)

Jeg forstår slet ikke HVORFOR tdc har oprettet et forum UDEN at få hjælp fra dem selv - det er kunderne selv der må hjælpe hinanden
Det er da til grin
Men tdc har sikkert ikke råd til det, de ska jo spare og ansætte billig arbejdskraft fra udlandet.

Omdømme 1
hej kimschumacher  Jeg har det problem, at jeg ikke ved, om det er et halvfærdigt produkt. Jeg kender ikke til hvordan det skal køre, for at virke optimalt. Jeg kan udmærket godt sætte mig ind i, hvis man har købt noget i dyre domme og så lortet skidtet ikke virker. Tro mig. Prøv at forestille dig mit humør, da jeg havde det tredie tv hjemme på prøve. Og prøv at forestille dig det møjfald den arme ekspidient måtte lægge øre til. Der er bare det ved det, at jeg er uforbederlig optimist og jeg prøver at se det bedste i både produkter og i mennesker og det er vel ikke den dårligste egenskab at have. Eller hvad? Nu skal jeg fortælle dig en hemmelighed. Inderst inde er jeg dødhamrende træt af at den ene efter den ander ringer eller skriver til TDC uden at der sker en skid. Jeg er også træt af at TDC ikke har sat personale på at få klaret nogle af de problemer der opstår i forbindelse med deres produkter i spørgsmål her på  forum.  Kender du ordsproget " man skal ikke græde over spildt mælk." ? TDC-'s telefoner er til tider overbelastede. TDC-mail bliver til tider ikke besvaret. TDC-har ikke sadt teknisk personale på forum. Det kan hverken du eller jeg lave om på. Så vælger jeg at se det fra den posivtive side. Nu er jeg oppe på ca. 800 indlæg og hvis jeg hvergang skulle aflevere et nigativt ladet svar, ville jeg blive så trist, og det ønsker jeg ikke. Jeg vil have lov til at være posivtiv og se det positive i håbløse sitiationer. Også når jeg bliver skældt ud for bare at ville tjatte.  Selvom det kun er kunder der hjælper hinnanden, så er der mange af de kunder der sidder inde med en værdigfuld viden og at den viden kommer andre kunder til gavn, er kun et plus i mine øjne. At nogle så syntes at der er for meget ævl, er bare ærgerligt for dem.  Jeg har lagt mærke til at selv efter 50 inlæg eller mere, er der stadig behov for at kritisere TDC og hvad TDC ellers har gang i. Det orker jeg ikke. Jeg vil have lov til at bevare mit gode humør, samtidig med at jeg forsøger at hjælpe så godt jeg formår. Svarer jeg forkert, så ret mig.  Du nævner brugeren bimmer. Jeg har et TDC-login.. Hvis jeg kan oprette et mere, må du meget gerne fortælle mig det. Jeg kan jo regne ud, at det må du vide en del om. Eller hva?Overrasket humørikon Så kan du spørge hvorforjeg reagerer når en ny bruger som bimmer,  (Og som jeg absolut ikke kender) - går ind for at hjælpe, og som får en negativ respons. Det gør jeg fordi ALLE har lov til at skrive på forum. Hvis bimmer havde skrevet noget vrøvl, havde jeg også gået ind og forsvaret ham/hende. Når råd gives er det ikke altid det kan føre til en løsning, men det kan være en knast på vejen, som gør at en mulig løsning kan være en udelukkelse fra en mulig løsning, eller en brik til den endelige løsning. Håber det giver svar på dine spørgsmål. Jeg skulle jo nødig få skyld for at spamme denne tråd også. Selvom jeg synes det er nok så hyggeligt med en meningsudvæksling. Blinkende humørikon

Besvar