Mister forbindelse hele tiden (TDC Box)


Hejsa.

 

Jeg har fået mig et irriterende problem. Vi har en TDC Box som kører på en VDSL tror jeg det hedder, det er i hvert fald ikke ADSL. Som I nok allerede nu har luret, så har jeg ikke meget forstand på det her.

 

Problemet er at når min kone og jeg er på det trådløse netværk samtidigt, så bliver jeg smidt af hele tiden. Min kone oplever det ikke så tit. Jeg har prøvet at genstarte boxen uden held, og jeg har været inde at ændre kanalen på boxen, da det var TDC's bud på en fejl, da de mente der var andre trådløse netværk som evt. kunne køre på samme frekvens som min box. Jeg har nu løbende igennem de sidste 3 måneder prøvet at skiftet kanal jævnligt, men jeg har stadigvæk problemet.

 

Jeg bliver smidt af, og så logger den automatisk på igen efter 15 sekunder.

 

Har I nogen idé til hvad der kan være galt?

 

/Thomas


61 Kommentarer

Hvis routeren genstarter engang i mellem kan det være at kabelforbindelsen fra centralen til ens telefonkas og router er for ringe og tdc ikke kan leverer den hastighed man bestiller.

Havde selv problemer med en forbindelse en gang da jeg boede på en ungdomsbolig i en by der havde jeg bestilt en 2 Mbit og der ringede jeg ind for at høre og der fortalte tdc godt nok at de kun, kunne leverer 512 kbit så jeg fik en anden hastighed på den anden selskab jeg havde købt det hos.

Der hvor mine forældre bor skulle tdc kunne leverer 20Mbit det vil sige 17-18 Mbit da der bliver spildt noget hastighed. Det vil routeren ikke være med til og så regullere routeren selv hastigheden ned til omkring 11 Mbit og lader forbindelsen køre på grænsen hvor den så kan blive overbeladstet og genstarte. 

Stå stol ikke altid på tdc men prøv dig frem med forbindelserne ellers ring og til tdc eller andet selskab få sænket hastigheden så den ikke køre på grænsen og genstarter i hele tiden.

Omdømme 5
Glæder mig til at høre feedback. Mine problemer skyldes også "avancerede fejl i nettet" (hvilket blev løst med lokale opgraderinger i backbone-nettet) - så glæder mig til at høre, hvis du kan få fremsnasket en forklaring af teknikeren!

Hej igen,

TDC har d.d. målt igen på linien og fundet frem til at "fejlen stammer fra komplicerede fejl i nettet".

Ca. klokken 09.00 ringede en tekniker for at spørge lidt ind til fejlen og hvad der var sat i værk for at udrette fejlen. Udover det kørte han forbi og satte den nyeste vDSL homebox op.

De måler videre på forbindelsen og jeg har fået grønt lys til at teste og belaste alt det jeg kan.

Jeg krydser dermed fingre for at jeg nu kan se frem til et stabilt og velfungerende Internet.

Omdømme 1
Hel Infectuz

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum. Tak for et rigtig godt indlæg.

Hvis TDC HOMEBOX-dimsen virker, kan jeg næsten garentere dig for, at TDC's ledelse allerede er informeret.

Enig. Hvis man igennem flere måneder eller år, har værret utilfreds med tingenes tilstand, er et ultimatium en god løsning på at undgå flere ærgelser.

Det er bare ikke altid et ultimatum er den bedste løsning. Det kan desværre ske, at ens problemer flytter med til andre udbydere, Måske de samme eller andre nye ukendte problemer, derfor vil jeg ikke ønske dig held og lykke, men håbe for dig og din familie, at jeres problemer bliver udbedret af TDC's dygtige teknikkere.

Jeg håber du holder os orienteret om, hvordan det går.

Omdømme 5
Det står desværre ikke i min magt at tjekke disse tal og bogstaver, da jeg i øjeblikket ikke er hjemme.

Ultimatum: Det er faktisk en fantastisk måde at angribe tingene på. I stedet for til stadighed bare ubegrundet at beskytte et firma, så må man også sætte krav til (som i et demokrati) at jeg bærer over med problemerne, men hvis der ikke er sket sådan og sådan inden for dette stykke tid og hvis jeg ikke får lidt sådan og sådan så er det altså lig med en konkursbegæring for jer og jeg siger farvel og tak.

 - Det er den helt rigtige måde at angribe tingende på. HELD OG LYKKE herfra!

Hej alle sammen,

Jeg har siddet og læst denne tråd igennem, da den var det nærmeste jeg kunne komme den problematik jeg selv oplever. Det har været spændende læsning, men jeg er meget uenig med flere af de indlæg der mener at man skal begrænse sin brug af Internettet - enten i form af at ændre på WLAN opsætning eller lade være med at benytte P2P osv.

Jeg sidder også med ustabil Internetforbindelse / vDSL-box. Dette har stået på i nu snart 5 måneder og været et problem lige fra begyndelsen af min installation. Jeg arbejder selv med IT og mit arbejde betaler for at jeg kan have en god stabil forbindelse, så jeg også kan arbejde hjemmefra når det er nødvendigt. Jeg blev derfor enig med arbejdsgiver at TDC måtte være det bedste valg og valgte netop en 50/5Mbit forbindelse, da det jo bare lugter en smule af en ordentlig hastighed. (Undrer mig dog stadig hvorfor TDCs fibernet ikke kommer med synkrone forbindelser, når alle andre fiberudbydere gør)

Det skal siges at problematikken har ændret sig løbende fra at være selve vDSL-boksen der genstartede bare jeg rørte ved den eller skulle tilslutte et PDS kabel til nu at den klikker ved belastning og så kan den ikke længere lave DNS opslag.

I starten prøvede jeg selv ideen af med ringe trådløs forbindelse og har skiftet husstandens apperater ud til at køre med kabel. Så skulle man jo tro at det hjalp en smule, men nej. Stadig genstartede den vilkårligt ved en smule belastning og jeg måtte absolut heller ikke røre ved boksen.

Jeg har VIP abb. da firmaet jo som sagt gerne vil betale for stabilt professionelt Internet til deres medarbejdere. TDC har da også hele vejen igennem været flinke og forståelige overfor problematikken. Så de første 3 gange jeg ringede ind og brokkede mig over det, sendte de mig da bare en ny boks. Men den havde nøjagtig samme symptomer som de andre jeg havde prøvet med.

Jeg ringer ind 4. gang og siger at det altså ikke kun kan være boksen, da de jo så må have købt et restlager af ringeste kvalitet ved den lokale elektronik høker. Intet problem mente TDC og sendte en tekniker ud for at måle udenfor bygningen og indenfor. Teknikeren kunne intet se og sagde at forbindelsen var 100% fejlfri.

Efter teknikerens besøg, genstartede boksen så ikke vilkårligt mere, men problemet var nu blevet til at den ved samme type belastning, klikker og 2 lamper går ud på modemet. Efter 20-30 sekunder kommer de dog tilbage, men jeg kunne ikke længere gå på Internettet (DNS opslag). Det virkede selvfølgelig stadig fint hvis man surfede på ip adresser.

Kontakter TDC for 5. gang og forklarer den nye situation og de overvåger i 2 uger og sender derefter igen en tekniker ud og måler. Samme resultat.. Teknikeren ville endda være glad for at have så god en forbindelse (Ja wow.. bo lige hos mig i et par timer makker). Efter en lille teknisk snak med teknikeren, kunne han da godt se at hvis jeg talte sandt, så var det et rigtig mystisk problem og han ville derfor bede TDC overvåge videre og derefter ville han mene at de skulle have en "chipper" ud og kigge på det.

Det er så nogenlunde her hvor jeg står nu. Jeg har fulgt op på overvågningen d.d. og TDC siger at den ligger hos deres allerbedste teknikere som skal bruge en lille uge mere til at overvåge, for at kunne pege sig ind på hvor der skal sættes ind.

Udover at jeg som en utilfreds kunde efterhånden har mistet tålmodigheden, synes jeg simpelthen mange af de forklaringer og ideer der er kommet i dette forum, er noget rendyrket vås. Med den forbindelse og VIP abb. betaler firmaet over 600,- og for den pris kunne jeg have fået et stabilt 100/100Mbit produkt hos et elselskab. Jeg forventer også at til den pris, så er det en topklasse modem/router TDC leverer. Jeg forventer at jeg kan belaste linien efter mine bedste evner uden at det går ned. Jeg forventer også at jeg kan have mindst 100 enheder tilsluttet, hvis det var mit ønske.

HeinrichP - Du nævner at det har virket at nedsætte hastigheden og samtidig har du modtaget den nyeste vDSL homebox.. Har du et model og firmware nummer på den boks du vil / kan oplyse, så man kan viderebringe det til TDC?

Jeg kan afslutningsvis fortælle at jeg har stillet dem det ultimatum at enten så bliver det fikset indenfor de næste 2 uger, ellers går jeg til en af deres konkurrenter. Der kan jeg få mere forbindelse for færre penge og jeg vil ligge hovedet på blokken og sige at det helt bestemt også vil fungere bedre end det jeg lever med nu.

Omdømme 5
Det med at nedsætte hastigheden virkede også for mig. Jeg opdagede det indirekte, fordi jeg afbestilte min ekstra hastighed 20mbit, fordi jeg dermed regnede med, at jeg så bare automatisk ville blive opgraderet, når denne hastighed var tilgængelig i mit område.

Dette skete dog aldrig, men efter de her tre måneder (fra december til marts) ringede jeg ind og spurgte til opgraderingerne, og om jeg nogensinde blev opgraderet til den gældende hastighed, utålmodig som jeg er.

Jeg fik målt min hastighed, og fra at kunne trække cirka 12 mbit kunne jeg pludselig trække 25,6 mbit. Derfor opgraderede TDC-manden mig og det NYESTE TDC HOMEBOX vDSL-dims blev mig tilsendt.

Alt har virket perfekt siden

Problemet lyder præcis som det jeg havde sidste år. Jeg havde gennem længere tid haft en gammel Netgear router, som altid kørte fejlfrit, men da jeg fik den nye hightech, state-of-the-art HomeBox begyndte problemerne. Men for nu ikke at kede alle med detaljerne kan jeg sige, at TDC rent faktisk FANDT løsningen på problemet, og den havde (i hvertfald i min sag) kun indirekte noget med boxen at gøre.

Problemet lå i den leverede Mbit ind i huset! Jeg betalte for 20Mbit hastighed, men det var tilsyneladende mere en boxen kunne kapere, så det trådløse signal faldt ud flere gange i timen... Herefter skruede TDC ned for hastigheden (i mit tilfælde ned til 15 Mbit), og jeg har ikke haft udfald siden.

Det skal siges at jeg inden da fik en del support af TDC, som foreslog alt med WPA, valg af kanal, slukning af alle andre enheder, der kunne give 'støj', men lige lidt hjalp det. TDC support foreslog herefter at de ville overvåge mit signal. Det gjorde de i 48 timer, hvor det ene udfald afløste de andet. Herefter forsøgte de at skrue ned for hastigheden og DET hjalp.

Nu siger jeg ikke, at det vil være løsningen for alle herinde, som mister forbindelsen konstant - men det var det ihvertfald for mig. Jeg undrer mig samtidig over, at TDC ikke har reageret på alle kommentarerne i dette forum, og givet løsningen af mit problem, som et løsningsforslag for nogle af alle de frustrerede brugere, der er herinde...

Held og lykke med det.

mvh Frank73

Omdømme 5
Der er en konklusion af de forskellige gode råd i denne tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Kortvarige-udfald-af-Internetforbindelse/m-p/28493

Mvh FN ;-)

Omdømme 5
Nu har jeg samlet op på de mange forskellige informationer der er fremkommet i denne tråd.

På baggrund af hvad jeg selv har læst mig til og hvad andre har bidraget med af nyttige informationer, så er min trådløse forbindelse nu konfigureret således (se screendump):

http://bildr.no/view/827430

Her følger en forklaring på valget af de enkelte settings, - dog kun for de settings hvor en forklaring er nødvendig fordi der er foretaget ændringer i forhold til default settings:

Kanal:

Jeg har valgt kanal 2. Forklaringen på dette kommer i slutningen af dette indlæg under "Valg af kanal".

Trådløs indstilling:

Her har jeg valgt indstillingen Kun 802.11n fordi denne standard har den længste rækkevidde, og dermed giver den mest stabile forbindelse. Jeg har også læst at indstillingen "Blandet" ikke skulle være særligt god.

Bemærk: For at kunne vælge indstillingen Kun 802.11n er det en forudsætning at ens trådløse netkort i computeren kan køre denne standard. Det kan de fleste nyere trådløse netkort dog godt.

Netværks godkendelse:

Her har jeg valgt WPA fordi flere har anbefalet denne indstilling.

Kryptering:

Her har jeg valgt TKIP fordi flere har anbefalet denne indstilling.

Passphrase:

Passphrase har jeg x'et over, idet det er min unikke netværksnøgle. Det er den nøgle (kode) man skal bruge for at aktivere den trådløse forbindelse til routeren/bredbåndsmodemmet. Nøglen står på en label i bunden af modemmet og kan typisk se således ud: 235ab6538.

De øvrige settings giver sig selv, og er også sat som default ved modtagelsen af modemmet fra TDC.

Generelt:

Konfigurationen af de trådløse settings bør foregå med kabelforbindelse fra computer til modem, idet ændringerne medfører at det trådløse netværk mister forbindelsen til computeren og dermed forhindrer at man kan gennemføre/fuldføre disse ændringer.

Når ændringerne er gennemført sletter man den gamle trådløse opkobling i computeren og genstarter denne. Computerens trådløse netkort vil så efter genstart søge efter tilgængelige netværk og finde TDC's netværk. For at aktivere forbindelsen til TDC's netværk skal man bruge den før omtalte passphrase aktiveringsnøgle. (Koden der står på en label i bunden af modemmet).

Valg af kanal:

For at måle hvilke kanaler der er mindst belastede i det område man befinder sig, skal man bruge et program til dette.

Programmet inSSIDer er freeware og kan downloades gratis fra dette link:

http://www.metageek.net/products/inssider/

I det område hvor jeg befinder mig er channel 2 helt klart den kanal der er mindst belastet, hvorfor jeg har valgt denne. (Se screendump):

http://bildr.no/view/827449

Channel 2 er den røde graf mærket "TDC-ABFC".

Jeg håber disse settings vil reducere antallet af udfald på forbindelsen, - og naturligvis helst helt fjerne disse.

Jeg skal naturligvis nok holde forum underrettet om resultatet.

Mvh FN ;-)

NB: Stor tak til de der har bidraget med informationer om ting som jeg ret beset ikke har en skid forstand på. Min force er programmer. Modem og routere er sort snak for mig. Blinkende humørikon

Omdømme 5
Hej Wind2dk.

I forlængelse af dit udmærkede indlæg vil jeg blot tilføje 2 settings mere som jeg fornemmer har en gunstig virkning for en mere stabil forbindelse.

Råd 1:

Brug indstillingen "Kun 802.11n" under "Trådløs indstilling".

Dette valg giver en større rækkevidde på det trådløse netværk, og dermed også en bedre stabilitet. (Se screendump):

http://bildr.no/view/824535

BEMÆRK: Også her er det vigtigt at man forud for dette valg sikrer sig at ens trådløse netkort i computeren kan køre denne standard. Ellers kan netkortet ikke længere connecte, - men man kan så ved hjælp af et kabel genetablere forbindelsen til boxen og ændre indstillingen tilbage til det tidligere valg.

Man kan også vælge at resætte boxen til dens standardindstillinger.

Råd 2:

Find den mest gunstige kanal. (den mindst belastede).

Dette kan man gøre med freewareprogrammet inSSIDer som kan downloades gratis på dette link:

http://www.metageek.net/products/inssider/

Her er (nedenstående link) en graf over trafikken på de forskellige kanaler i mit område. Som det vil fremgå af billedet, så er channel 2 mindst trafikeret, hvorfor jeg har valgt denne kanal. Se billede på dette link:

http://bildr.no/view/821316

Channel 2 er den røde graf der breder sig lidt ud til begge sider fra 2 og er mærket TDC-COCC.

Mvh FN ;-)

Til Kim

Tja, hvad sagde de - lidt en sludder for en sladder - altså ingen forklaring, men det kom trods alt til at virke den gang. Problemet er bare kommet igen og er acceleret den sidste måneds tid. Men nu vil jeg prøve at kigge på, hvad jeg har af udstyr, der evt. kan lave uønsket "støj", og så vil jeg prøve Wind2dk's løsningsforslag.

mvh

Susanne

Omdømme 4
Badge +1
Hej Wind2DK

Det er nu ikke fordi at teknikerne skal holdes beskæftiget at fejlene bliver trukket ud. Men der et antal muligheder for et antal fejl om dagen sammen med diverse installationer. Til disse opgaver er der beregnet en gennemsnitstid. Nogle gange er puljen af opgaver stor og nogle gange meget lille. I øjeblikket er den ikke så stor efter der lige har været en pukkel på grund af mange kabelfejl som følge af vejret. Er man ramt af en kabel er ventetiden dog i øjeblikket ca. 3-4 uger. Nogle gange løses opgaverne på dagen så lidt hurtigere end beregnet hvorefter man kigger på opgaverne til de næste dage. Derfor kan man godt opleve at Tdc kommer før en oplyst ved fejlmeldingen. Men hverken Tdc eller deres teknikere har et ønske om at deres kunder skal undvære en fobindelse længere end nødvendig.

Glad humørikon

Omdømme 1
Det var ellers lidt af en lang tråd der var her. Tænkte at man hellere måtte læse det igennem for de lange tråde er jo ofte de sjove, så nu hvor jeg har brugt en masse tid på at læse det hele, syns jeg næsten jeg bliver nødt til at skrive en enkelt post selv også Glad humørikon

Vil forsøge at komme med nogle input til de frustrationer som mange af jer giver udtryk for. Husk at selvom jeg står som ansat i TDC, er det jeg skriver min egen holdning som jeg skriver i håb om at hjælpe/uddybe problemstillinger.

Først og fremmest vil jeg sige at angående fejlretnings tider, så er jeg meget overbevist om at man fra TDC's side ønsker en så hurtig fejlretnings tid som muligt. Dette ville være super enkelt hvis man vidste at hver dag hver der præcis det samme antal fejl og at disse alle sammen skete jævnt fordelt over hele landet. Desværre ved vi alle at et sådan utopia ikke eksisterer.

Problemet er at hvis man forestiller sig et sted hvor der sker 100 fejl den samme dag. Alle disse fejl bliver så løst dagen efter og dagen derpå sker der så 0 fejl. Derfor ville samtlige teknikere ikke have noget at lave dagen efter. Teknikerne har selvfølgelig stadig brug for at få løn, så alle teknikere sidder og får fuld løn for ikke at lave noget. Det er selvfølgelig meget ekstremt, men så vidt jeg har forstået er det derfor at man nogen gange har lang fejlretnings tid, og andre gange har en tekniker ude allerede dagen efter, også selvom man ikke har en udvidet service aftale. 

Angående dette forum så er det, så vidt jeg har forstået, et sted der er skabt for at kunder kan dele deres erfaringer med hinanden. Der findes rigtig mange problemer man kan opleve som kunde, og mange af disse er udenfor det vi hos TDC kan hjælpe med. Her taler jeg f.eks. om problemer med specifikke programmer på computeren og alt muligt andet smart udstyr som man kan koble til sin internet forbindelse. Det er 100% valgfrit at deltage i forum, og er derfor helt op til hver kunde om man ønsker at finde en løsning her med hjælp fra andre kunder eller ved at ringe til TDC. 

Til problemerne med de trådløse instillinger har jeg personligt bedst erfaring med den løsning som moe1 skriver, tilføjet de detaljer som FN skriver, altså:

1: Sørge for at computeren er koblet til med et kabel før man ændrer de trådløse indstillinger

2: Lav følgende ændringer under trådløs indstilling:

- Netværks godkendelse = WPA

- Kryptering = TKIP

- (For mac brugere kan det anbefales at deaktivere WPS)

3: Genopsæt den trådløse forbindelse på alle computere

Er du i tvivl om hvordan trin 2 udføres er der her en vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25050

Er du i tvivl om trin 3 er der også en vejledning til dette: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24787

Har du ikke selv lyst til at lave disse ændringer er der selvfølgelig også mulighed for at få hjælp ved at kontakte TDC direkte: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21459

Omdømme 5
Badge
Til Susanne

Selv om du bor langt ude, så kan du sagtens selv have udstyr der kan udsende uønsket elektrisk støj, for alt der tilsluttes strøm kan, hvis der er fejl i udstyret støje.

Men hvad sagde TDCs fejlservice da du fejlmeldte.

Mvh

Kim

 

Også jeg har en utrolig ustabil netværksopkobling. Sidste år investerede jeg i en Homebox og Homedisk og har Netgear WG111v3. Havde noget besvær med at få det trådløse installeret og måtte betale TDC for at få hjælp til dette. Det har siden virket - en gang i mellem. Siden har jeg så købt og installeret TDC's sikkerhedspakke. Og nu er det fuldstændig umuligt.Min opkobling er nogenlunde stabil fra morgenstunden og til sidst på eftermiddagen, så er det slut. Og det gælder både med og uden ledning. Dvs. at tage min PC med et andet sted i huset og køre trådløst kan ikke lade sig gøre på noget tidspunkt af dagen. Hvis jeg skal gøre mig håb om at køre trådløst, skal jeg sidde ved siden Homedisken, og det giver jo ingen mening.

Men som sagt sidst på dagen mister jeg forbindelsen og har aftener, hvor jeg overhovedet ikke kan få etableret forbindelse.

Jeg har prøvet at resette, tage alle ledninger ud, genstarte og slukke - og lige meget hjælper det. Jeg bruger utrolig meget tid på alle de ting - uden at få forbindelse.

Problemet er først opstået efter, jeg installerede Homeboxen, før havde jeg Linksys og Netgear, som fungerede fuldstændig upåklageligt - mistede aldrig forbindelsen!

Jeg kan lige tilføje, at jeg har kun 1 PC, bor på landet uden forstyrrende elementer som betonbygninger, antenner eller andre ting, der kunne forstyrre.

mvh

Susanne1

Nu har jeg så fået et svar: 

Hej Susanne.

Pyha, - det kan godt risikere at blive langt det her.

Måske skulle du læse denne tråd der omhandler samme problem, og eventuelt også fortsætte med at skrive i denne:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Mister-forbindelse-hele-tiden-TDC-Box/m-p/26887#M4688

Der er desværre ikke nogen entydig løsning på problemet i tråden, men dog enkelte gode forslag til hvad man eventuelt kan gøre.

Mvh FN ;-)

Men helt ærligt, nu har jeg så siddet og pløjet denne tråd igennem, og der er bare ikke et løsningsforslag, der kan bruges til noget. De fleste svar er brok over TDC og andre brugere. Jeg troede, at TDC Forum skulle bruges til gensidig hjælp og ikke brok.

SÅ HVIS NOGEN HAR EN LØSNING, HØRER JEG GERNE. Og hvis ikke, må jeg finde en anden udbyder.

Susanne

 
Omdømme 6
Badge +1
Nu skal vi nok lige skille skidt fra kanel.

Når man kører trådløst på g standarden - så KAN signalet forstyrres af mikrobølgeovne (ikke kun din egen - også naboens), trådløse tv-links (igen - ikke kun din egen...), visse GSM-signaler osv. Der er masser af fejlkilder. Der er også noget der ser ud til at Boxers MUX4 kan virke som støj hvis man bor tæt på en sender. Det betyder ikke at det er TDC-boksen der er fejl på, det betyder bare at vi lever i en verden hvor antallet af ledige frekvenser er ved at slippe op.

Jeg har selv været på servisebesøg (nej - ikke for TDC) hvor vi har flyttet mikrobølgeovne ganske få cm, givet trådløse TV-link nye kanaler osv. Så kommer det normalt til at virke. Indtil man fra centralt politisk hold får omfordelt de frekvenser der er drift er det et problem der kræver lidt fantasi at løse.

Vh

Peter

Omdømme 6
Hej, FN.

Ja du ved jo lige så godt som mig at det er meget nemt at komme til at glemme det, du ved med alt den glæde over at man har fundet en løsningHumørikon med tunge

det kan jo også være, i tilfælde af "Det ved alle da", det kender du godt, der er noget man ved noget om, og så de simple ting kommer man nemt til at tænke atv det er noget alle ved.

Omdømme 5
Ja tak, miela1.

For mig ville det have været et godt råd hvis de foreslåede ændringer var blevet fulgt op af noget i stil med dette:

"Husk at tilslutte din computer med kabel til bredbåndsmodemmet, når du foretager de foreslåede ændringer, og afterfølgende at slette dín trådløse netværksforbindelse i din computer og opret den igen med de nye indstillinger".

Vi taler om et område hvor min viden er meget lille. Jeg har således ingen glæde overhovedet af halve eller kvarte råd, - og det tror jeg såmænd heller ikke der er nogen andre på dette forum der har, for så vidt det drejer sig om problemer hvorom de ingen viden har.

Mvh FN ;-)

Omdømme 6
Hej,

Jeg synes det er et rigtig godt råd moe1 har givet,  og jeg er temlig sikker på at det også virker.

den fejl som FN får er forde at når man laver de indstillinger om i Routeren skal man også endre indstillingerne så de passer på computeren, ellers snakker computeren et sprog og routeren et andet.

den nemmeste måde at gøre det på er at fjærne netværket fra listen over netværk, og bagefter logge på igen.

Hej FN

Jeg prøvede som skrevet bare at hjælpe, men gør mig lige den tjeneste at hoppe et par indlæg op og så læs din egen kommentar til mit bud på en løsning. Jeg har ikke forsøgt mig som "Rådgiver", men faldt derimod helt tilfældigt over dit problem, og mente jeg havde en løsning. Tråden er for mit vedkommende lukket.

Omdømme 5
"Måske dit største problem ikke er hverken TDC/Homebox eller Microsoft, men snarere dig selv."

Personligt generer din flabethed ikke mig, - men du nedvurderer den omstændighed, at mange brugere har et problem med hyppige udfald af deres Internetforbindelse.

Det kan næppe være "mig selv", eller for andres vedkommende "dem selv" der udgør et problem når de samstemmende oplever udfald af forbindelsen på et færdigt pakkeprodukt fra TDC.

Med hensyn til din rolle som rådgiver, så bør du huske på at de ting du rådgiver om er rettet mod nogle der IKKE ved noget om emnet, hvorfor en bemærkning som "Det er jo åbenlyst" er en noget arrogant lidet vejledende holdning at have til tingene.

Jeg hjælper også mange her på dette forum med de ting jeg ved noget om, og uagtet at disse ting er åbenlyse for mig, så nøjes jeg ikke bare med en halv forklaring, eller en arrogant bemærkning om "at det er jo åbenlyst", netop fordi jeg er opmærksom på at spørger naturligvis spørger fordi vedkommende ikke ved noget om emnet, - hvorfor jeg beskriver hele fremgangsmåden nøje, - herunder også de ting der for mig er åbenlyse.

Mvh FN ;-)

Hej FN

Beklager du ikke kunne bruge mit råd, men som jeg skrev har det hjulpet mig.

Nu er det jo altid en god ide at bruge kabel når der skal rettes på de trådløse indstillinger i Homeboxen, da du ellers vil miste forbindelsen i det øjeblik du udfører ændringerne. Det er jo åbentlyst, at når du ændrer den trådløse forbindelse i Homeboxen, skal du også ændre på pc'en. Måske dit største problem ikke er hverken TDC/Homebox eller Microsoft, men snarere dig selv.

Håber din trådløse forbindelse holder fremover Glad humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

I øvrigt kan du jo se i boxen hvad din aktuelle hastighed er. Kig under avanceret og adsl statistik. Her kan du også se om der er mange crc fejl og fejlsekunder (ERS).

Omdømme 4
Badge +1
Hej CVX

Det er meget begrænset hvor meget ringere sikkerhed der er i wpa i forholdt til wpa2. Det vil stadig kræve en kraftig indsats at bryde den. Og ingen kryptering er jo stærkere end det password der er brugt.

Som privat person er man nok ikke så spændende at det ville være umagen værd.

mvh Glad humørikon

Besvar