Mister forbindelse hele tiden (TDC Box)


Hejsa.

 

Jeg har fået mig et irriterende problem. Vi har en TDC Box som kører på en VDSL tror jeg det hedder, det er i hvert fald ikke ADSL. Som I nok allerede nu har luret, så har jeg ikke meget forstand på det her.

 

Problemet er at når min kone og jeg er på det trådløse netværk samtidigt, så bliver jeg smidt af hele tiden. Min kone oplever det ikke så tit. Jeg har prøvet at genstarte boxen uden held, og jeg har været inde at ændre kanalen på boxen, da det var TDC's bud på en fejl, da de mente der var andre trådløse netværk som evt. kunne køre på samme frekvens som min box. Jeg har nu løbende igennem de sidste 3 måneder prøvet at skiftet kanal jævnligt, men jeg har stadigvæk problemet.

 

Jeg bliver smidt af, og så logger den automatisk på igen efter 15 sekunder.

 

Har I nogen idé til hvad der kan være galt?

 

/Thomas


61 Kommentarer

åh hvor er det altså træls ---- alene inden for de sidste 3 timer er forbindelsen røget 4 gange - Det er uhørt så dårligt det virker..... Jeg vil finde en trådløs i stedet for TDC - og i samme moment kigge vores andre abonnementer efter i sømmene - for TDC duer ikke mere - er bare enpengemaskine...

den frustreredeOverrasket mand

Omdømme 4
Badge +1
Hej Hvorfor

Har du haft det tjekket op ved tdc?. Der er ca 150000 homebox ude (fik lige tallet i dag). Det er åbenbart ikke alle der har problemer. Derfor må der jo være en hel speciel årsag til at det driller hos dig. Det behøver jo absolut ikke at være samme problem ved alle der har problemer. Der kan være MANGE forskellige faktorer der kan forstyrre en fobindelse. For høj hastighed, trådløse telefoner, andre netværk, etc. etc.

Hej.

Har 3 bærbare ( 2 med Xp og 1 med Win 7 ) samt en Wii koblet trådløst på min Homebox.

Havde i begyndelsen problemer med at forbindelsen konstant blev afbrudt. Efter at havde

studeret emnerne i Hjælp, har jeg fundet en løsning der hjalp mig.

1: Netværks godkendelse = WPA

2: Kryptering = TKIP

3: WPA type = Passphrase

4: Wireless Kanal = 2 (den kanal der virker bedst i mit område)

Efter at have lavet ovenstående ændringer, har jeg ingen problemer med

udfald på det trådløse netværk, og har ikke haft behov for at resette Homeboxen.

Omdømme 5
moe1

Jeg kan se at du har fået en "Synes godt om" for dit råd. Lige nu sidder jeg og savner en "Synes vældigt skidt om" Gal humørikon

Jeg prøvede den opsætning du anbefalede, - og straks hvor jeg havde gemt opsætningen røg alle mine 3 computere af nettet, og det var komplet umuligt for mig at komme på igen.

Det var ligeledes komplet umuligt for mig at tilgå boxen, - så jeg måtte resætte den, slukke for den og tænde den igen, hvorefter jeg måtte tilslutte en computer til den via kabel (som jeg heldigvis havde), for at sætte boxen tilbage til de oprindelige settings.

Her er den fejlmeddelse jeg fik konstant efter at have prøvet dit tvivlsomme råd.

http://bildr.no/view/824491

Alligevel har du hjulpet mig lidt, - for hele denne gang bøvl oven i alt det andet bøvl jeg har haft uafbrudt siden jeg fik Home Duo, fik mig til at stille mig selv dette spørgsmål:

Hvorfor helvede sidder du og spilder din tid på det lort?

Jeg har købt et færdigt produkt af TDC. Det kan på ingen måde være min opgave at jeg skal sidde og rode og rage i alle mulige settings for at få deres forbandede lort til at virke. Gal humørikon

Mvh FN ;-)

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Den er nu til at klare, gå ind i netværk og delingscenter, klik administrer trådløse netværk. Her kan du slette det trådløse netværk og bagefter oprette forbindelse igen. At du står med den fejl efter rettelsen skal du vist snakke med microsoft om Blinkende humørikon

Omdømme 5
Tak for svar jk44.

Det lyder oven i købet både sandsynligt og rigtigt, - men jeg gik nærmest i "panik", og så allerede i ånden mig selv stå nede i en TDC-butik i morgen og tigge om en ny box, indtil jeg kom i tanke om den der løsning med kabel.

Anyway, - så mener jeg det når jeg skiver at jeg ikke gider rode mere med det lort. Det er ikke min opgave at sidde og rode med TDC's mangelfulde skodprodukt, - men tak for tippet under alle omstændigheder.

Stor hilsen FN Blinkende humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Forstår godt frustrationen. Problemet er som jeg ser det oftest at homeboxen kan indstilles til både wpa og wpa2 samtidigt. Det havde nok været praktisk hvis default kun havde været wpa. Det havde nok givet færre problemer fra starten.

Omdømme 5
Hej jk44.

Dette er som den er konfigureret nu, - og det blir' der ikke pillet mere ved. Meget glad humørikon

http://bildr.no/view/824535

Og her er grunden til at jeg har valgt channel 2:

http://bildr.no/view/821316 

Mvh FN ;-)

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Hold da helt op, det myldre da med trådløse netværk der hvor du bor. Kan gotdt se det er svært at finde en ledig kanal. Men skulle du få mod til det kan du, hvis du går ind i trådløse netværk og retter i egenskaberne for det der er oprettet nu, rette til wpa/tkip inden man ændre i routeren.

mvh Glad humørikon

Omdømme 3
Hmm..

Ved at ændre fra WPA2 til WPA, får han så ikke samtidig glæde af en ringere sikkerhed på det trådløse net ?

Bare en betragtning...

(og tak for de flotte billeder af specielt det der SSID program - det kendte jeg ikke lige... Har straks hentet det... Det er jo FreeWare..)

CVX

Omdømme 5
Hold da op! Det er en god dag i dag, - eller måske skyldes det et det er nat?

http://bildr.no/view/824776

Mvh FN ;-)

PS: Linket til SSID er leveret af Patrick, som har henvist til dette website:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165%20

Omdømme 4
Badge +1
Hej CVX

Det er meget begrænset hvor meget ringere sikkerhed der er i wpa i forholdt til wpa2. Det vil stadig kræve en kraftig indsats at bryde den. Og ingen kryptering er jo stærkere end det password der er brugt.

Som privat person er man nok ikke så spændende at det ville være umagen værd.

mvh Glad humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

I øvrigt kan du jo se i boxen hvad din aktuelle hastighed er. Kig under avanceret og adsl statistik. Her kan du også se om der er mange crc fejl og fejlsekunder (ERS).

Hej FN

Beklager du ikke kunne bruge mit råd, men som jeg skrev har det hjulpet mig.

Nu er det jo altid en god ide at bruge kabel når der skal rettes på de trådløse indstillinger i Homeboxen, da du ellers vil miste forbindelsen i det øjeblik du udfører ændringerne. Det er jo åbentlyst, at når du ændrer den trådløse forbindelse i Homeboxen, skal du også ændre på pc'en. Måske dit største problem ikke er hverken TDC/Homebox eller Microsoft, men snarere dig selv.

Håber din trådløse forbindelse holder fremover Glad humørikon

Omdømme 5
"Måske dit største problem ikke er hverken TDC/Homebox eller Microsoft, men snarere dig selv."

Personligt generer din flabethed ikke mig, - men du nedvurderer den omstændighed, at mange brugere har et problem med hyppige udfald af deres Internetforbindelse.

Det kan næppe være "mig selv", eller for andres vedkommende "dem selv" der udgør et problem når de samstemmende oplever udfald af forbindelsen på et færdigt pakkeprodukt fra TDC.

Med hensyn til din rolle som rådgiver, så bør du huske på at de ting du rådgiver om er rettet mod nogle der IKKE ved noget om emnet, hvorfor en bemærkning som "Det er jo åbenlyst" er en noget arrogant lidet vejledende holdning at have til tingene.

Jeg hjælper også mange her på dette forum med de ting jeg ved noget om, og uagtet at disse ting er åbenlyse for mig, så nøjes jeg ikke bare med en halv forklaring, eller en arrogant bemærkning om "at det er jo åbenlyst", netop fordi jeg er opmærksom på at spørger naturligvis spørger fordi vedkommende ikke ved noget om emnet, - hvorfor jeg beskriver hele fremgangsmåden nøje, - herunder også de ting der for mig er åbenlyse.

Mvh FN ;-)

Hej FN

Jeg prøvede som skrevet bare at hjælpe, men gør mig lige den tjeneste at hoppe et par indlæg op og så læs din egen kommentar til mit bud på en løsning. Jeg har ikke forsøgt mig som "Rådgiver", men faldt derimod helt tilfældigt over dit problem, og mente jeg havde en løsning. Tråden er for mit vedkommende lukket.

Omdømme 6
Hej,

Jeg synes det er et rigtig godt råd moe1 har givet,  og jeg er temlig sikker på at det også virker.

den fejl som FN får er forde at når man laver de indstillinger om i Routeren skal man også endre indstillingerne så de passer på computeren, ellers snakker computeren et sprog og routeren et andet.

den nemmeste måde at gøre det på er at fjærne netværket fra listen over netværk, og bagefter logge på igen.

Omdømme 5
Ja tak, miela1.

For mig ville det have været et godt råd hvis de foreslåede ændringer var blevet fulgt op af noget i stil med dette:

"Husk at tilslutte din computer med kabel til bredbåndsmodemmet, når du foretager de foreslåede ændringer, og afterfølgende at slette dín trådløse netværksforbindelse i din computer og opret den igen med de nye indstillinger".

Vi taler om et område hvor min viden er meget lille. Jeg har således ingen glæde overhovedet af halve eller kvarte råd, - og det tror jeg såmænd heller ikke der er nogen andre på dette forum der har, for så vidt det drejer sig om problemer hvorom de ingen viden har.

Mvh FN ;-)

Omdømme 6
Hej, FN.

Ja du ved jo lige så godt som mig at det er meget nemt at komme til at glemme det, du ved med alt den glæde over at man har fundet en løsningHumørikon med tunge

det kan jo også være, i tilfælde af "Det ved alle da", det kender du godt, der er noget man ved noget om, og så de simple ting kommer man nemt til at tænke atv det er noget alle ved.

Omdømme 6
Badge +1
Nu skal vi nok lige skille skidt fra kanel.

Når man kører trådløst på g standarden - så KAN signalet forstyrres af mikrobølgeovne (ikke kun din egen - også naboens), trådløse tv-links (igen - ikke kun din egen...), visse GSM-signaler osv. Der er masser af fejlkilder. Der er også noget der ser ud til at Boxers MUX4 kan virke som støj hvis man bor tæt på en sender. Det betyder ikke at det er TDC-boksen der er fejl på, det betyder bare at vi lever i en verden hvor antallet af ledige frekvenser er ved at slippe op.

Jeg har selv været på servisebesøg (nej - ikke for TDC) hvor vi har flyttet mikrobølgeovne ganske få cm, givet trådløse TV-link nye kanaler osv. Så kommer det normalt til at virke. Indtil man fra centralt politisk hold får omfordelt de frekvenser der er drift er det et problem der kræver lidt fantasi at løse.

Vh

Peter

 

Også jeg har en utrolig ustabil netværksopkobling. Sidste år investerede jeg i en Homebox og Homedisk og har Netgear WG111v3. Havde noget besvær med at få det trådløse installeret og måtte betale TDC for at få hjælp til dette. Det har siden virket - en gang i mellem. Siden har jeg så købt og installeret TDC's sikkerhedspakke. Og nu er det fuldstændig umuligt.Min opkobling er nogenlunde stabil fra morgenstunden og til sidst på eftermiddagen, så er det slut. Og det gælder både med og uden ledning. Dvs. at tage min PC med et andet sted i huset og køre trådløst kan ikke lade sig gøre på noget tidspunkt af dagen. Hvis jeg skal gøre mig håb om at køre trådløst, skal jeg sidde ved siden Homedisken, og det giver jo ingen mening.

Men som sagt sidst på dagen mister jeg forbindelsen og har aftener, hvor jeg overhovedet ikke kan få etableret forbindelse.

Jeg har prøvet at resette, tage alle ledninger ud, genstarte og slukke - og lige meget hjælper det. Jeg bruger utrolig meget tid på alle de ting - uden at få forbindelse.

Problemet er først opstået efter, jeg installerede Homeboxen, før havde jeg Linksys og Netgear, som fungerede fuldstændig upåklageligt - mistede aldrig forbindelsen!

Jeg kan lige tilføje, at jeg har kun 1 PC, bor på landet uden forstyrrende elementer som betonbygninger, antenner eller andre ting, der kunne forstyrre.

mvh

Susanne1

Nu har jeg så fået et svar: 

Hej Susanne.

Pyha, - det kan godt risikere at blive langt det her.

Måske skulle du læse denne tråd der omhandler samme problem, og eventuelt også fortsætte med at skrive i denne:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Mister-forbindelse-hele-tiden-TDC-Box/m-p/26887#M4688

Der er desværre ikke nogen entydig løsning på problemet i tråden, men dog enkelte gode forslag til hvad man eventuelt kan gøre.

Mvh FN ;-)

Men helt ærligt, nu har jeg så siddet og pløjet denne tråd igennem, og der er bare ikke et løsningsforslag, der kan bruges til noget. De fleste svar er brok over TDC og andre brugere. Jeg troede, at TDC Forum skulle bruges til gensidig hjælp og ikke brok.

SÅ HVIS NOGEN HAR EN LØSNING, HØRER JEG GERNE. Og hvis ikke, må jeg finde en anden udbyder.

Susanne

 
Omdømme 5
Badge
Til Susanne

Selv om du bor langt ude, så kan du sagtens selv have udstyr der kan udsende uønsket elektrisk støj, for alt der tilsluttes strøm kan, hvis der er fejl i udstyret støje.

Men hvad sagde TDCs fejlservice da du fejlmeldte.

Mvh

Kim

Omdømme 1
Det var ellers lidt af en lang tråd der var her. Tænkte at man hellere måtte læse det igennem for de lange tråde er jo ofte de sjove, så nu hvor jeg har brugt en masse tid på at læse det hele, syns jeg næsten jeg bliver nødt til at skrive en enkelt post selv også Glad humørikon

Vil forsøge at komme med nogle input til de frustrationer som mange af jer giver udtryk for. Husk at selvom jeg står som ansat i TDC, er det jeg skriver min egen holdning som jeg skriver i håb om at hjælpe/uddybe problemstillinger.

Først og fremmest vil jeg sige at angående fejlretnings tider, så er jeg meget overbevist om at man fra TDC's side ønsker en så hurtig fejlretnings tid som muligt. Dette ville være super enkelt hvis man vidste at hver dag hver der præcis det samme antal fejl og at disse alle sammen skete jævnt fordelt over hele landet. Desværre ved vi alle at et sådan utopia ikke eksisterer.

Problemet er at hvis man forestiller sig et sted hvor der sker 100 fejl den samme dag. Alle disse fejl bliver så løst dagen efter og dagen derpå sker der så 0 fejl. Derfor ville samtlige teknikere ikke have noget at lave dagen efter. Teknikerne har selvfølgelig stadig brug for at få løn, så alle teknikere sidder og får fuld løn for ikke at lave noget. Det er selvfølgelig meget ekstremt, men så vidt jeg har forstået er det derfor at man nogen gange har lang fejlretnings tid, og andre gange har en tekniker ude allerede dagen efter, også selvom man ikke har en udvidet service aftale. 

Angående dette forum så er det, så vidt jeg har forstået, et sted der er skabt for at kunder kan dele deres erfaringer med hinanden. Der findes rigtig mange problemer man kan opleve som kunde, og mange af disse er udenfor det vi hos TDC kan hjælpe med. Her taler jeg f.eks. om problemer med specifikke programmer på computeren og alt muligt andet smart udstyr som man kan koble til sin internet forbindelse. Det er 100% valgfrit at deltage i forum, og er derfor helt op til hver kunde om man ønsker at finde en løsning her med hjælp fra andre kunder eller ved at ringe til TDC. 

Til problemerne med de trådløse instillinger har jeg personligt bedst erfaring med den løsning som moe1 skriver, tilføjet de detaljer som FN skriver, altså:

1: Sørge for at computeren er koblet til med et kabel før man ændrer de trådløse indstillinger

2: Lav følgende ændringer under trådløs indstilling:

- Netværks godkendelse = WPA

- Kryptering = TKIP

- (For mac brugere kan det anbefales at deaktivere WPS)

3: Genopsæt den trådløse forbindelse på alle computere

Er du i tvivl om hvordan trin 2 udføres er der her en vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25050

Er du i tvivl om trin 3 er der også en vejledning til dette: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24787

Har du ikke selv lyst til at lave disse ændringer er der selvfølgelig også mulighed for at få hjælp ved at kontakte TDC direkte: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=21459

Omdømme 4
Badge +1
Hej Wind2DK

Det er nu ikke fordi at teknikerne skal holdes beskæftiget at fejlene bliver trukket ud. Men der et antal muligheder for et antal fejl om dagen sammen med diverse installationer. Til disse opgaver er der beregnet en gennemsnitstid. Nogle gange er puljen af opgaver stor og nogle gange meget lille. I øjeblikket er den ikke så stor efter der lige har været en pukkel på grund af mange kabelfejl som følge af vejret. Er man ramt af en kabel er ventetiden dog i øjeblikket ca. 3-4 uger. Nogle gange løses opgaverne på dagen så lidt hurtigere end beregnet hvorefter man kigger på opgaverne til de næste dage. Derfor kan man godt opleve at Tdc kommer før en oplyst ved fejlmeldingen. Men hverken Tdc eller deres teknikere har et ønske om at deres kunder skal undvære en fobindelse længere end nødvendig.

Glad humørikon

Til Kim

Tja, hvad sagde de - lidt en sludder for en sladder - altså ingen forklaring, men det kom trods alt til at virke den gang. Problemet er bare kommet igen og er acceleret den sidste måneds tid. Men nu vil jeg prøve at kigge på, hvad jeg har af udstyr, der evt. kan lave uønsket "støj", og så vil jeg prøve Wind2dk's løsningsforslag.

mvh

Susanne

Besvar