Mister forbindelse hele tiden (TDC Box)



Vis første besked

61 Kommentarer

Omdømme 5
Hold da op! Det er en god dag i dag, - eller måske skyldes det et det er nat?

http://bildr.no/view/824776

Mvh FN ;-)

PS: Linket til SSID er leveret af Patrick, som har henvist til dette website:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165%20

Omdømme 3
Hmm..

Ved at ændre fra WPA2 til WPA, får han så ikke samtidig glæde af en ringere sikkerhed på det trådløse net ?

Bare en betragtning...

(og tak for de flotte billeder af specielt det der SSID program - det kendte jeg ikke lige... Har straks hentet det... Det er jo FreeWare..)

CVX

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Hold da helt op, det myldre da med trådløse netværk der hvor du bor. Kan gotdt se det er svært at finde en ledig kanal. Men skulle du få mod til det kan du, hvis du går ind i trådløse netværk og retter i egenskaberne for det der er oprettet nu, rette til wpa/tkip inden man ændre i routeren.

mvh Glad humørikon

Omdømme 5
Hej jk44.

Dette er som den er konfigureret nu, - og det blir' der ikke pillet mere ved. Meget glad humørikon

http://bildr.no/view/824535

Og her er grunden til at jeg har valgt channel 2:

http://bildr.no/view/821316 

Mvh FN ;-)

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Forstår godt frustrationen. Problemet er som jeg ser det oftest at homeboxen kan indstilles til både wpa og wpa2 samtidigt. Det havde nok været praktisk hvis default kun havde været wpa. Det havde nok givet færre problemer fra starten.

Omdømme 5
Tak for svar jk44.

Det lyder oven i købet både sandsynligt og rigtigt, - men jeg gik nærmest i "panik", og så allerede i ånden mig selv stå nede i en TDC-butik i morgen og tigge om en ny box, indtil jeg kom i tanke om den der løsning med kabel.

Anyway, - så mener jeg det når jeg skiver at jeg ikke gider rode mere med det lort. Det er ikke min opgave at sidde og rode med TDC's mangelfulde skodprodukt, - men tak for tippet under alle omstændigheder.

Stor hilsen FN Blinkende humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Den er nu til at klare, gå ind i netværk og delingscenter, klik administrer trådløse netværk. Her kan du slette det trådløse netværk og bagefter oprette forbindelse igen. At du står med den fejl efter rettelsen skal du vist snakke med microsoft om Blinkende humørikon

Omdømme 5
moe1

Jeg kan se at du har fået en "Synes godt om" for dit råd. Lige nu sidder jeg og savner en "Synes vældigt skidt om" Gal humørikon

Jeg prøvede den opsætning du anbefalede, - og straks hvor jeg havde gemt opsætningen røg alle mine 3 computere af nettet, og det var komplet umuligt for mig at komme på igen.

Det var ligeledes komplet umuligt for mig at tilgå boxen, - så jeg måtte resætte den, slukke for den og tænde den igen, hvorefter jeg måtte tilslutte en computer til den via kabel (som jeg heldigvis havde), for at sætte boxen tilbage til de oprindelige settings.

Her er den fejlmeddelse jeg fik konstant efter at have prøvet dit tvivlsomme råd.

http://bildr.no/view/824491

Alligevel har du hjulpet mig lidt, - for hele denne gang bøvl oven i alt det andet bøvl jeg har haft uafbrudt siden jeg fik Home Duo, fik mig til at stille mig selv dette spørgsmål:

Hvorfor helvede sidder du og spilder din tid på det lort?

Jeg har købt et færdigt produkt af TDC. Det kan på ingen måde være min opgave at jeg skal sidde og rode og rage i alle mulige settings for at få deres forbandede lort til at virke. Gal humørikon

Mvh FN ;-)

Hej.

Har 3 bærbare ( 2 med Xp og 1 med Win 7 ) samt en Wii koblet trådløst på min Homebox.

Havde i begyndelsen problemer med at forbindelsen konstant blev afbrudt. Efter at havde

studeret emnerne i Hjælp, har jeg fundet en løsning der hjalp mig.

1: Netværks godkendelse = WPA

2: Kryptering = TKIP

3: WPA type = Passphrase

4: Wireless Kanal = 2 (den kanal der virker bedst i mit område)

Efter at have lavet ovenstående ændringer, har jeg ingen problemer med

udfald på det trådløse netværk, og har ikke haft behov for at resette Homeboxen.

Omdømme 4
Badge +1
Hej Hvorfor

Har du haft det tjekket op ved tdc?. Der er ca 150000 homebox ude (fik lige tallet i dag). Det er åbenbart ikke alle der har problemer. Derfor må der jo være en hel speciel årsag til at det driller hos dig. Det behøver jo absolut ikke at være samme problem ved alle der har problemer. Der kan være MANGE forskellige faktorer der kan forstyrre en fobindelse. For høj hastighed, trådløse telefoner, andre netværk, etc. etc.

åh hvor er det altså træls ---- alene inden for de sidste 3 timer er forbindelsen røget 4 gange - Det er uhørt så dårligt det virker..... Jeg vil finde en trådløs i stedet for TDC - og i samme moment kigge vores andre abonnementer efter i sømmene - for TDC duer ikke mere - er bare enpengemaskine...

den frustreredeOverrasket mand

Omdømme 3
Nemlig FN.

Synes du rammer fuldstændig plet med dit seneste indlæg... Og en yderligere konklusion er, at ved at "overbevise" deres kunder om det fornuftige ved at tegne et såkaldt VIP-abonnement, gør de derved sig selv til en af de dyreste spillere på markedet - men det kan man jo ikke sådan lige se, når man tegner abonnement første gang.. Du betaler første gang bare for at få lov til at komme på linjen - og derefter så også et abonnement for at skidtet rent faktisk fungerer......!

Kan måske til nød forstå at de selskaber der lejer sig ind på TDC's net, kan have bøvl med både at give god service, og holde priserne nede - Men TDC skal vel ikke betale for brug af deres egne ledninger, og kunne derved egentlig enten give bedre service, eller tilbyde deres produkter til en bedre pris..

Men er desværre bange for at det slet ikke handler om den slags - vi skal nok nærmere koncentrere os om faktorer som : stort overskud til aktionærer, høje lønninger til direktører - og alt det der er er i den slags kategorier...

Den enkelte kunde er der ikke meget fokus på - jo, når kunden måske er blevet drevet så langt ud at man er ved at skifte selskab - ja så kan man sgu godt få fikset tingene, og blive VIP-kunde i 3 mdr... Som om det hjælper en dyt at være VIP i 3 mdr...??  Hva så derefter ?? 

Hva dælen er det for en måde at drive virksomhed på ?? Uigennemskueligt og uden moral, er min mening..  TDC oversælger deres produkter, og forsøger længst muligt at undgå at gøre noget når deres kunder har problemer med deres grej eller forbindelse..

Som et børneplaster på et åbent kraniebrud, laver man så et forum. Hvor tumper som mig (og andre velvillige personer med for meget tid i hverdagen..) så kan sidde og redde TDC's mangel på elementær kundepleje... Hva pokker skal det nu forestille ? Hvis TDC har så meget biks og bøvl med deres produkter, at de stakkels kundemedarbejdere slet ikke kan følge med. Er der da noget helt fundamentalt galt....

Jeg står helt klart ved FN's side i det han skriver..... Direkte USMAGELIGT TDC....

CVX (tidligere TDC kunde..)

Omdømme 5
Hey BS71.

Nu er det ikke dig jeg angriber, men jeg får kvalme hver gang jeg hører om TDC's VIP-kunde ordning.

Som Home Trio kunde skal man betale 99 kr. pr. måned for at være VIP-kunde. Det er cirka 1200 kr. om året, - og hvad får man så for de penge?

Her, med TDC's egne ord:

Få dit eget telefonnummer til TDC Kundecenter og undgå ventetid.
Med Udvidet Service får du også et teknikerbesøg senest næste hverdag, hvis der er problemer med din linie.


 

Kort sagt, og med andre ord, så får man præcis det minimum af service som enhver kunde burde være berettiget til.

Det er aldeles usmageligt at TDC oven i købet driver forretning på at det er umuligt at komme i kontakt med dem, - og hvis ens linje (deres linje) bryder ned, så er det da så absolut kun forventeligt at der er en tekniker på sagen den følgende hverdag.

Det svarer fuldstændigt til, at hvis jeg afleverede min bil til service hos Ford, og derefter fik den tilbage flere dage for sent, og med en særdeles mangelfuldt udført service, så kunne Ford sige til mig: "Nåh ja, det er fordi du ikke er VIP-kunde. Hvis du vil have tingene lavet ordentligt og rigtigt og til tiden, så skal du betale ekstra for det".

Hvis man læser det der står med småt i TDC's serviceaftale, så bliver det endnu mere usmageligt:

Citat:

TDC Serviceaftale gælder alm. mandag-fredag kl. 8:00 til 19:00 ved afhjælpning af fejl i TDC´s anlæg og installationer. Der er ikke fejlretningsservice, og ikke serviceaftaler for tjenester, der leveres til øer i Danmark uden fast broforbindelse til Jylland, Fyn, Sjælland eller Bornholm. Serviceaftalen omfatter ikke situationer udenfor TDC's kontrol.


Bemærk især det jeg har fremhævet med fed skrift. VIP-kunder skal altså betale ekstra for at TDC fejlretter i deres eget materiel og udstyr, - og folk der bor på en ø kan godt glemme alt om service fra TDC's side.

Mvh FN ;-)

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_tlv_saf

Hey.

Ville gerne melde mig til gruppen af utilfredse ejer/lejer af TDC's hometriobox,(problem med både tv,fastnet tlf,og det trådløse)

"Men" efter jeg har haft problemer med boxen siden oktober,og snakket med 2-3 medarbejder fra TDC,hvor det har været løst en hel uge,..blev jeg så utilfreds, at jeg skrev en klage via dem der modtager klager(kan ikk lige huske hva det hedder) at når mit abonnement udløb,ville jeg skifte selskab. det fik gang i tingene,fik en opringning hvor der blev spurt ind til mit problem,og jeg blev VIP-kunde(gratis) og 3 mdr gratis abonnement,det er ved og være en go månedstid siden nu,og alt køre som det skal..endnu da!!

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Det er en mulighed, men der kan jo være nogle hvor det er boxen der genstarter s noom ikke kan få det løst på de andre måder. Men noget tyder da på at der er nogle steder hvor den bestemt ikke kører. Mon ikke der er en 20000-30000 i omløb af dem og hvis det kun er nogle af dem der giver problemer kunne der jo være en fællesnævner. Glad humørikon

Omdømme 5
"Ville det være en idé hvis vi samlede vores oplevelser."

En udmærket ide.

Jeg er allerede begyndt at konkludere lidt på det. Rigtigt mange nævner at forbindelsen er fin med kabel, og at de så ikke oplever nogen udfald.

Andre igen har nævnt at de har løst problemet ved at tilslutte en trådløs router af et andet fabrikat.

Det snerper mere og mere i retning af at det er TDC boxens trådløse del der er af en for ringe kvalitet.

Stor hilsen FN Blinkende humørikon

Omdømme 4
Badge +1
Hej FN

Velbekommen Meget glad humørikon

Opdagede så at IE9 og forum bestemt ikke dur sammen. Humørikon med tunge

Omdømme 4
Badge +1
Hej Alle

Ville det være en idé hvis vi samlede vores oplevelser. Det kunne være spændende hvis der var sammenfald i de omstændighede der gjorde at vi røg af. Boxen genstarter jævnligt hvis den kører på en presset linie eller der er for mange indkomne forbindelser (P2P). Det kunne jo være at vi var så heldige at der kom en fra Tdc forbi og bragte info videre op i systemet. Glad humørikon

Omdømme 5
Hej jk44.

Tak for tippet. Meget glad humørikon

Omdømme 5
Ej, - skrev jeg virkeligt at jeg fornemmede at det var blevet bedre? Overrasket humørikon

Nu har jeg lige haft dagens 3. udfald. Fucking lort! Gal humørikon

Mvh FN ;-)

Omdømme 5
Tjaee, xoxoxoxoxoxo (håber ikke jeg har stavet dít brugernavn forkert), - det var da en løsning, men ikke rigtigt tilfredsstillende.

Jeg er god til programmer og computere men det der med routere får jeg garanteret fucket endnu mere op end det er i forvejen.

I øvrigt har jeg købt en samlet løsning, og så har jeg rent faktisk også en forventning om at den løsning skal virke, - men vi er da helt enige om at den ikke gør det.

Stor hilsen FN ;-)

Jeg har løst mit problem. Jeg fandt en gammel Linksys trådløs router og satte den på! Den virker og mit trådløse net køre uden problemer.

Hvis man kigger på den elendige TDC boks så har du en trådløs router uden antenne. Jo der er nok en intern antenne, men det er bare ikke godt nok. TDC har et skod produkt og de har ikke boller nok til at indrømme det.

Havde det være SuperBests hakkede kød så havde det været i TV.

Det ku' være vi skulle skrive til 'kontanten'

Vh

Niels

Omdømme 5
Jeg har skrevet så meget om dette problem at jeg næsten ikke orker mere, - jeg sagde næsten Meget glad humørikon

Jeg har valgt den mest hensigtsmæssige opsætning (kun 802.11n), og jeg har ved hjælp af et 3. parts program fundet den kanal der angiveligt skulle være den mest gunstige.

Alligevel er problemet ikke forsvundet, men jeg fornemmer dog at det er knap så hyppigt som tidligere, dog stadig næsten mindst een afbrydelse hver dag. Det er pisseirriterende.

Jeg nægter at tro at det skulle være mine computere. Det er de samme 3 som jeg brugte inden jeg for forholdsvis nyligt fik Home Duo, og før dette oplevede jeg aldrig udfald.

Desuden sker det altid nøjagtigt samtidigt på alle 3 computere.

Jeg fik netop i dag testet noget som jeg gerne ville vide, og det var om jeg kunne etablere kontakt til boksens menu under et udfald, og det kunne jeg godt. Det syntes jeg var væsentligt at vide, - og det indikerer jo også kun at det i hvert fald ikke er computeren der er noget i vejen med.

Mvh FN ;-)

Overrasket humørikon åh Jeg kan forstå at mange har dette kedeliger problem - men her er det først opstået inden for den sidste måneds tid. - Vi har adsl-forbindelse med router og 2 bærbare computere - det har virket upåklageligt ----- men det er virkeligt træls at man bliver smidt af hele tiden nu - og hver gang skal jeg 0-stille routeren - når den ene sidder med computer på 1. sal er det rigtigt surt at "skidtet" gang på gang skal 0-stilles ..... det er dyrt nok - for dyrt er vi ved at mene for så dårlig forbindelse....

Den frustreredeTrist kvinde

Jeg kender problemet men har endnu ikke fundet en løsning.

Når jeg bruger min MAC har jeg stort set ingen problemer med udfald, men bruger jeg min PC laptop i samme afstand til TDChomebox (max 4 meter) har jeg udfald på PC'en ca. 2-3 gange i timen.

Jeg kobler nu min PC op med en fastfotrådet forbindelse til TDC homebox, for at få en brugbar internet forbindelse.

Jørgen

Besvar