Mini pro

• YC
  • 0 kommentarer
Hej

Min søn er ny bruger af androidtelefon, kan det passe at den skal lades op efter en halv dag?? Han har den i hånden, stort set, konstant :0)

mvh YC

14 Kommentarer

Omdømme 3
Hej og velkommen til.

Ja det kan det desværre godt, for jeg har selv en X10 mini pro og den har også en fast rute mellem lommen og laderen efter en halv dags brug, hvorfor det er sådan ved jeg desværre ikke.

Men om Sony Ericsson har et bud på det ved jeg ikke, for det er da pænt trælst (sagt på godt jysk).

Jeg sidder og tænker på og skrive til Sony Ericsson for at høre om de kender til problemet med standby tiden på netop Sony Ericsson Xperia X10 mini pro

http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/usagethataffectsthebatteryperformance/xperiax10minipro?cc=dk&lc=da fandt lige dette som måske kan være til en lille hjælp, ellers kan jeg fortælle at jeg lige har skrevet til Sony Ericsson om samme problem Glad humørikon

Omdømme 5
Hej,

Jeg er også en af de heldige der er hoppet med på mini pro vognen, min historie har dog en lyklig afslutning, jeg bruger ikke min telefon konstant men kun næstenMeget glad humørikon

jeg har fundet ud af at hvis man slå det trådløse netværk til så at det ikke selv slukker, alså man selv skal slukke det når man ikke bruger det, så bruger den ikke så meget strøm, der udover har jeg efter at have opdateret den til android 2.1 har den kunne holde strøm en halv dag længere alså jeg er ope på hele 2 dage, satdig langt fra de 15 dage som sonyericsson siger den kan, men det er jo også stanby tid og hvis man bruger den meget er det vel også rimligt.

jeg har alt til at køre på min har aldrg slukket for wifi, det eneste der er slukket for er bluetooth.

Omdømme 5
Hej,

lige lidt mere, du ka se hvad din telefon bruger mest strøm på ved at klikke:

instillinger >> Om Telefonen >> Bateriforbrug.

min bruger sjovt nok 54% af strømmen til wifi.

men her kan du se hvad der bruger mest strøm og så spare lidt strom med at slå det fra.

Omdømme 3
Min pro har også altid wifi til, af en eller anden grund.

Min bruger lige nu:

13 % strøm på wifi

33 % på visning

31 % telefonen er ikke aktiv

25 % cellestandby

har også en mini den holder 3 dage hvor wifi og alt det andet er slået til

Omdømme 5
Hej,

er du sikker, som standart slår wifi fra når det ikke bliver brukt og telefonen går i stanby, så man ligger ikke mærke til at wifi også slår fra, man kan ved at klikke:

Instillinger >> Trådløst og netværk >> wi-fi-Indstillinger >> Knappen med symbolet som består af 4 firekanter >>Avanceret >> Politik for wi-fi-dvale.

vælge hvårnår wifi skal gå i dvale. min står på "aldrig"

så kan man tilføje et widget til strømstyring.

Knappen med symbolet som består af 4 firekanter >> Arranger widgets >> tilføj widget >> strømkontrol.

så kan du manuelt slå wifi til og fra på en nem måde.

Omdømme 5
Vi kan lave en kunkorance om hvem der kan få sin mini pro til at holde strøm længstMeget glad humørikon

Omdømme 3
Ja det er jeg helt 100 % sikker på at min mini holder bedre strøm end min pro gør..

Hehe bring it on mate Blinkende humørikon jeg er frisk på den udfordring

Omdømme 5
Hej,

Jeg er bange for at jeg vil tabe,

Jeg bruger min telefon til meget mere end telefon, det var derfor det skulle være en android da jeg købte den.

jeg laver programmer til den, bruger den til mail ja og alt jeg skrev man kan med gmail, som remote til mit media center og xbox. DLNA remote og server skal jo også spille musik på mit anlæg. og meget mere.

den er konstant tilsluttet min computer også selvom jeg ike er hjemme, tænk hvis der kom noget i TV som jeg ikke kan se forde jeg havde glemt at sette computeren til at optageTrist humørikon

Omdømme 3
Min er kommet i karantæne lige nu, efter jeg har fået mig en iPhone 4 32 GB Meget glad humørikon

Den kan holde strøm hehe...

Sig da lige til hvis du mangler en betatester af dit app, så ligger jeg da gerne pro/mini til som test

Tør du ikke lave den konkurrance alligevel nu Blinkende humørikon

Omdømme 5
Nej, for du snyder jo når du ikke bruger den,

jeg kan selvfølig bare bruge min firma telefon istedet.

Omdømme 3
Den bliver skam brugt til mit TDC nummer som fungere som en slags support nummer til min hobby. og min iPhone bliver brugt som privat mobil..

Så den er skam i brug og skal nulstilles meget snart for den er kommet med en lille dum fejl

Omdømme 3
Lige en opdatering til tråden her.

Jeg har endelig fået svar fra sony ericsson omkring standbytiden og problemer med at holde på strømmen.

Jeg paster lige mailen som er på svensk, det håber jeg ikke at det gør noget Blinkende humørikon

Tak for at du kontaktede Sony Ericsson Contact Center.

Batteritiden i Sony Ericsson Xperia X10 mini pro är relativ med nätverket och användandet av telefonen.Vi rekommenderar följande tips för att optimera batteritiden.Sänka ljusstyrkan på skärmen.Om du befinner dig i ett område utan täckning eller med sämre täckning söker din telefon upprepade gånger eftertillgängliga nätverk. Detta förbrukar ström. Om du inte kan flytta dig till ett område medbättre täckning kan du tillfälligt stänga av din telefon. Stäng av 3G, Bluetooth™ och Wi-Fi™-anslutningen när du inte behöver dessa funktioner.Täck inte över antennen när du pratar i telefon eller överför data. Antennen sitter påbaksidan av telefonenSpecifikation av passningstid är standard i branschen. Det enda syftet är att göra det möjligt att jämföra olika mobiltelefoner under samma förhållanden. Faktorer som (men inte begränsat till) nätverk, inställningar, plats, förflyttning, signalstyrka och mobiltrafik har en stor påverkan på energiförbrukningen i vänteläge. Därför kan jämförelser av passningstidsspecifikationer endast göras i en kontrollerad laboratoriemiljö. När mobiltelefoner används i verkligheten – dvs. under de förhållanden de är avsedda för – kan den faktiska passningstiden bli avsevärt kortare och beror i hög grad på de faktorer som nämns ovan.Om ni upplever problem med batteritiden kan ni testa att uppdatera telefonens programvara. Det kan ni göra med hjälp utav våran uppdateringstjänst som ni finner på vår hemsida.http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/updateservice/xperiax10minipro?cc=dk&lc=daVänligen återkom till oss om ni önskar ett svar på danska eller engelska.Please return to us if you want an answer in Danish or English.

Med venlig hilsen,
/Johan
Sony Ericsson Contact Center

E-mail: questions.dk@support.sonyericsson.com
Web: www.sonyericsson.dk

Oversat til dansk betyder det i store træk om at standbytiden er netværksrelateret og om 3G og Wifi er slået til, men også om der er dækning (mobildækning) i det område hvor man befinder sig.

Håber det hjælper lidt

Mit batteriforbrug siger:

Visning: 50%

Telefonen er ikke aktiv: 20%

Wi-fi: 16%

Cellestandby: 15%

Omdømme 3
Er der nogen af jer i denne tråd der har prøvet det som sony ericsson anbefaler?

Jeg har testet det og fik så meget ud af det at den var faktisk hurtigere til at løbe tør for strøm end hvis alt var slået til

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)