Min TDC Home Box (Sagem 3504) vil ikke holde kæft over for min hjemmeserver

Jeg netop taget en hjemmebygget server i brug i et netværk, som betjenes af en Sagem 3504 fra TDC. Serveren kører Ubuntu Server 10.04.

Det var planen, at serveren skulle suspende, når ingen er i huset til at bruge udstyr. Når så nogen ville bruge serveren, skulle den vågne igen. Vågneprocessen skulle styres af, at jeg i "ethtool" har sat "wol u".

Det virker - næsten: Jeg har ret sikker på, at TDC Boxen med jævne mellemrum sender packets til sine devices, blot for at se, om de er der. Og så vågner hjemmeserveren uden grund.

Har jeg ret i min "fejl"-beskrivelse? Kan den adfærd fra Sagem 3504 ændres?

8 Kommentarer

Omdømme 3
Mon ikke du skal ind og se på din IP release time

Kunne da forestille mig, at bokensen kontrollere om enhenden er tilstede lige inden tiden udløber.

192.168.1.1

Avanceret opsætning

LAN og DCHP

Rettighedstid i minutter:      XX     (står default til 60)

Hej Lars,

Tak for dit bidrag.

Tiden imellem de uønskede opkald til hjemmeserveren er desværre langt kortere - ca. 1 minut. Jeg har prøvet at sætte release-tiden til 1440 minutter, men det havde ingen virkning.

Venlig hilsen, Kim

Omdømme 3
Du har ikke en anden router liggende som du kan prøve at sætte på som mellemled - altså slå DCHP fra på TDC boksen, og lade en anden router styre sagerne ?

Hej Lars,

Jeg har jo en mulig alternativ DHCP-server: den Linux-baserede hjemmeserver, det hele drejer sig om. Men jeg kender ikke TDC Boxen nok til at vide, hvordan jeg slår dens DHCP-funktion fra. Kan du eller en anden i dette forum hjælpe mig med det?

Venlig hilsen, Kim

Omdømme 3
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180
Hej Lars,

Tak for linket, men vil den opskrift løse mit problem? Jeg ved kun det om DHCP, jeg har læst for nylig, så jeg har ingen praktisk erfaring med de dele. Men det forekommer mig, at opskriften ikke sætter TDC's DHCP-server ud af drift, så jeg føler mig ikke sikker på, at den vil ophøre med at spørge rundt i systemet - den ved jo slet ikke, at der er en anden DHCP-server.

Et andet spørgsmål ud fra min manglende erfaring: TDC Boxen er vel også DNS-server og har - indtil den er blevet koblet ud på det punkt - brug for at kunne fortælle netværksenhederne, hvor de skal finde hjemmeserveren? Kun hvis TDC Boxen slet ikke kender til hjemmeserverens eksistens, kan man vel være sikker på, at den vil "holde kæft" over for den?

Venlig hilsen, Kim

Omdømme 3
Nu har din server vel  fast ip- der ligger uden for DCHP området ?

Hej Lars,

Det har jeg forsøgt mig med, men det gjorde ikke nogen forskel. Er der i øvrigt nogen grund til, at du fokuserer på DHCP-delen? Kunne man ikke forestille sig, at det var DNS-serverfunktionen som ringede rundt til sine kunder?

Hvis ingen kommer med nye input i denne tråd, tror jeg, at jeg vil oprette en ny med overskriften "Hvordan kobler man DNS- og DHCP-serverne ud på en TDC Home Box (Sagem 3504)?"

Venlig hilsen, Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P