Min mobil går ud

Hej,
Jeg har store problemer med min mobil. De begyndte for et halvt års tid siden og været der jævnligt siden da.
Problemet er, at den nogle gange - det vil sige en gang om dagen eller hver anden dag - går helt ud og ikke reagerer på noget som helst. Nogle gange går der længere tid, men intervallerne er blevet kortere på det seneste. Den vil først tænde igen den følgende dag. Dagen efter - eller måske samme dag - begynder det forfra. Jeg ved ikke hvornår det sker, men jeg har bemærket, at det ofte sker lige efter jeg har sendt en sms. Det skal bemærkes, at mobilen kan tændes igen hvis man piller batteriet ud og sætter det i igen efter et par sekunder. Men hvad nytter det når man skal igennem det samme igen næste dag og at mobilen genstarter (det vil sige, at ens beskeder og så videre slettes) når man gør det?
Okay, jeg tror, at I må synes, at det her lyder meget mærkeligt - og det kan jeg sandelig godt forstå! Jeres bud på en løsning må derfor være, at jeg sender den ind til jeres supportcenter.

Den tanke fik jeg også for et par måneder siden, så jeg tog ind til TDC-butikken i Herning, hvor jeg har købt den. Den flinke medarbejder derinde sagde, at det sandsynligvis skyldes, at der ikke er ordentlig forbindelse mellem skærmen og resten af telefonen (tastatur og selve telefonen), da ledningen, der forbinder disse, kan være lidt i stykker. Det er vel også forståeligt, når man tænker på, at den skal holde til, at jeg bruger den flere gange om dagen. Men det er altså ikke mere end 3/4 år siden jeg købte den, så det burde ikke ske. Desuden sagde medarbejderen hos TDC i Herning, at hvis jeg opdaterede telefonen inden jeg sendte den ind til jeres supportcenter, så ville de skrive det og sende det med, da centeret ellers bare ville opdatere den, tro, at problemet er løst og så bare sende mobilen tilbage.

Derfor gik jeg hjem og og downloadede Sony Ericsson PC Companion, rodede lidt med det og fik efter noget tid opdateret min software. Der gik ikke mere end nogle timer før jeg fandt ud af, at det ikke havde hjulpet.

Så blev det hverdag og jeg tog op på min efterskole i Holstebro og efter et par dage gad jeg det ikke mere. Dengang havde min mobil været død en hel dag uden at reagere på noget som helst og den virkede heller ikke næste morgen, så jeg besluttede at tage ind og snakke med TDC i Holstebro. Jeg forklarede hurtigt en medarbejder problemet og han sagde omgående (meget overbevist), at den skulle ind til jeres supportcenter. Jeg gjorde det meget tydeligt for ham, at jeg havde softwareopdateret telefonen og det havde ikke løst problemet, så de skulle ikke vove på at sende den tilbage til mig bare ved at tro, at en softwareopdatering ville løse problemet.

Jeg har indsat et citat af medarbejderens besked til centeret herunder:

"Telefonen går periodisk helt ud, og batteriet skal tages ud for at genstartes. Det er vigtigt at understrege at fejlen er meget periodisk. intet medsendt"

Så gik der et par uger. Det var lige op til påske, så jeg kunne ikke regne med at få mobilen tilbage lige med det samme. Da den kom tilbage fuldte der en besked med fra supportcenteret:

"Udført arbejde: <1519> Påtalte fejl ikke konstanteret. Telefonen softwareopdateret i henhold til leverandørens anvisninger.

Kunden har ikke medsendt batteri og lader"

Jeg tror roligt, at vi kan konstatere, at hvis løsningen skal findes ved jeres supportcenter, så skal det ikke være med "hjælp" fra en uduelig medarbejder fra butikken i Holstebro, for som jeg ser det, så kunne supportcenteret have løst det, hvis de havde vidst, at telefonen allerede var softwareopdateret!

Nok om det, min mobil har været død siden klokken 14.20 den 20. maj 2011 og klokken er nu 00.40 den 21 maj 2011 - det er altså snart 12 timer siden den sidst virkede!

En softwareopdatering hjælper ikke og jeres supportcenter kan ikke konstatere fejlen.

Så, hvad vil I gøre?

Hvis I har brug for yderligere oplysninger om telefonen, om min sag i forbindelse med supportcenteret eller noget andet, så sig til.

Venlig hilsen

Martin.

9 Kommentarer

Omdømme 3
Hej Harboe93.

for mig lyder det helt klart som en hardware fejl som din mobil har haft fra dag 1 af.

du skriver at det er en sony ericsson men ikke hvilken model der er tale om.

den TDC medarbejder du snakkede med i Herning har ret i at en opdatering kan gøre meget i visse tilfælde af sådanne fejl som du har oplevet, dog er der så bare det lille problem at vi forbrugere ikke har adgang til de nyeste bugfix'es som producenterne laver det er kun værkstederne der har adgang til dem.

de eneste bugfix'es vi får at se er dem som de forskellige teleoperatøre har haft poterne i..

hvem bad dig holde batteriet hjemme og ikke sende det med? for normalt så skal et batteri medsendes når en enhed skal til service...

Omdømme 3
Hej Harboe93 (og jytfin).

Jeg har også været igennem proceduren med en mobil, som var ramt af fejl fra dag 1.

Jeg havde den "kun" 20 dage sammenlagt fra jeg købte den, indtil jeg fik en ny - 4½ måned senere, og efter 5 besøg både hos supportcenter, værksted, samt operatør.

Pga. at jeg havde mistanke ang. fejlen, søgte jeg - inde i operatøren's (dvs. Sony Ericsson) forum, om andre brugere også kender til problemet .. hvilket jeg vil foreslå dig at prøve, Harboe93, for hvis der er flere med dette, kan det jo tænkes, at det ikke er TDC, som skal have et spark for fejlen, men evt. at operatøren prøver nødløsningerne først.

Jeg var selv tålmodig (dog fik de hver gang A4-ark med forklaringer om, hvad telefonen foretog sig/fejl/genstart osv).

Nu - hvor jeg har fået den nye (kører stadig upåklageligt) ligger de papirer, jeg skrev - hos operatøren, hvilket jo også vil hjælpe dem med netop at finde frem til hvilke bug's, telefonen er ramt af (og dermed kan få lavet fix'et/opdateringen, som løser fejlen hurtigere).

Sidst, men ikke mindst er dette kun et kunde til kunde-forum, så det er ikke hver dag, at TDC-ansatte sidder og læser de mange indlæg. Til gengæld kan du prøve at kontakte TDC Mobil Kundeservice på tlf-nr: 80 80 80 20, eller skrive en mail til dem ang. dit problem med din mobil inde på denne side, hvor du kan uddybe dit problem til dem helt i bund. Blinkende humørikon

Håber, at du får det løst.

Fortsat god weekend.

Mvh

MacGyver

Hej jytfin,

Det er en J20i (Hazel-serien).

Medarbejderen i Holstebro sagde, at batteriet ikke skulle med. Jeg tror også, at det kunne have været en god idé at sende det med, for der har siden jeg skrev indlægget været mange problemer med telefonen og det er muligt, at det har noget med batteriet at gøre - men jeg kan da umuligt kalde mig ekspert.

Hej MacGyver,

Jeg var ikke rigtigt klar over, at dette kun er et kunde til kunde-forum. Mit indlæg er derfor skrevet i en vis desperation, hvilket du nok har bemærket.

Jeg har fuldt dit råd og skrevet til TDC. Det er over en uge siden, så de må have problemer med at udregne et svar Glad humørikon

Hvis de ikke kan svare skriver jeg til Sony Ericsson - nogen må jo have et svar!

Tak for dine råd!

Omdømme 3
Hej Harboe93.

Normalt siger værkstederne til butikkerne at batteriet skal med når en enhed sendes til dem da de sommetider kan finde på at teste det for fejl også, Hazle serien har jeg dog ikke hørt så mange problemer omkring det du siger der, men det kan da ikke udelukkes at der findes nogen af denne model der har fejl.

Hvad for en type problemer har du haft med den siden du skriver det?

Min tanke er at det kan være alt lige fra batteriet til softwaren.

Jeg ved ikke om du har en ekstra mobil til at ligge eller din Sony Ericsson er den eneste du har, hvis du har en ekstra så har jeg en lille test til dig som du kan prøve, så du kan udelukke at det måske kan være batteriet.

Put batteriet i en frysepose og læg det i fryseren i ca 24 timer, tag det op efter de 24 timer lad det få stuetemperatur i 2 timer, sæt det i sony'en og lad den op i igen (gerne i 16 timer) denne process gør at du nulstiller batteriet og batteriets levetid bliver forbedret ved det også..

Telebutikkerne anbefaler det ikke, men alle andre gør, selv sådan en garvede mobil nørd som mig Glad humørikon

Jeg kan godt lide det citat du skriver..

Held og lykke med testen Meget glad humørikon

Hej igen,

Det virkede til, at medarbejderen i butikken var klar over hvad han gjorde - det har jeg så nu set flere tegn på, at han ikke gjorde.

I tirsdags kiggede jeg på min mobil og så, at batteriniveauet var lavt, så jeg satte den til opladning. Da den havde stået i 3-4 timer tænder jeg for den. Min mobil meddeler mig i det øjeblik den er logget ind, at batteriniveauet er lavt. Jeg går ind under telefonens status - for det kan da ikke passe - og så er der kun 1 % tilbage. I de følgende 3 dage satte jeg den til opladning hver dag og forsøgte flere gange om dagen at tænde for den. Det var fredag over middag, før der skete noget. Den gik ud i 5 minutter omkring klokken 16 samme dag og har også haft et "hak" her til aften, men det var dog kun kortvarigt. Ellers har der ikke været noget siden.

Jeg har en ekstra Sony Ericsson og jeg skal nok lige prøve din test!

- Tak, jeg kan også godt selv lide det. Og i lige måde! Meget glad humørikon

Omdømme 3
Hey igen.

Ud fra det du skriver så kan det kun  være en batteri fejl og ikke en software fejl.

Og jeg er sikker på at testen kan gøre noget ved det.

Medarbejderne i butikkerne ved kun det som producenterne fortæller dem, og det er hvordan telefonerne virker og sådan noget, resten er noget de selv må finde ud af desværre.

Dog har jeg set flere tilfælde hvor en medarbejder faktisk har vist meget mere end det de skal vide om deres produkter.

Mange tak du Meget glad humørikon

Det håber jeg også. Tak for rådet! Meget glad humørikon

Omdømme 3
velbekomme da, vi er jo til for at hjælpe hinanden ikke?

Post gerne resultatet af testen Meget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P