Meget langsomt Internet

Hejsa derude! [i]

Jeg har et problem. Vores Internet derhjemme er extremt langsomt. Vi har 4 M/Bit og Bor i Egernsund (Google det).

Vi har før haft dette problem, men det blev løst ved at genstarte routeren. Det virkede ikke denne gang. Problemet er sådan at når jeg åbner en webbrowser, så kan den næsten ikke indlæses. Den kan kun indlæse de allermindst krævende sider. Men når jeg spiller PS3 online eller PC online så virker det fint, men jeg kan bare ikke surfe på nettet. Siden bliver ikke vist ordentligt (Billeder kan ikke vises, videoer kan ikke indlæses og teksten står med forkert skrifftype osv. Jeg kan ikke finde en løsning på problemet men jeg håber i kan hjælpe mig. [i]

Kenneth.

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Kenneth

Når browseren fungerer langsomt, er det så via trådløs forbindelse, eller er computeren forbundet til routeren med et netværkskabel? Du skal sørge for at teste browseren, mens computeren er forbundet med netværkskabel, så du kan udelukke, at det er det trådløse netværk, der er problemet.

Når PS3 online og PC online virker fint, så er der jo nok ikke noget i vejen med bredbåndsforbindelsen Glad humørikon Årsagen skal derfor givetvis søges på computeren, og det kan meget vel være browseren, der er problemer med. Hvis du normalt bruger Internet Explorer, har du så prøvet med en anden browser - fx Firefox eller Google Chrome?

En langsom browser kan nogle gange opstå, hvis man har fået valgt en startside, som ikke rigtigt fungerer. Det kan derfor være en god idé lige at ændre startsiden til en tom side og se, om det gør en forskel.

Hvordan er computeren beskyttet mod virus m.v.? Har du checket, at den ikke er inficeret?

Mvh Stephen

Omdømme 1
Prøv at køre en hastighedstest på din bredbåndsforbindelse. Husk den skal laves med kabel.

http://hastighedstest.tdc.dk/

Hvis den ikke viser dine 4 mbit/s -15% overhead, så er det nok der problemet liggger.

Jeg oplevede samme problem med vores 4 mbit/s, det viste sig den kørte med for mange bitfejl på linjen, så vores hastighed var åbentbart for hurtig, i forhold til hvad linjen kunne håndtere. Oplevede også tit timeouts på linjen, så sider og andet ikke blev indlæst rigtigt.

Derefter blev den lavet om til en 2.5 mbit/s, og nu kører den bedre end før, dog stadig AAAALT for langsomt, men TDC er altså ikke interesseret i at levere mere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)