Mangler du tv-kanaler efter 2. december 2014?

Omdømme 3
Badge +1
  • YouSee Forum Team
  • 133 kommentarer

Tirsdag den 2. december gennemførte vi vores årlige kanalomlægning. Det er overordnet set gået fint, men vi får en del henvendelser fra kunder, som pludselig mangler kanaler - selv efter at have genindlæst dem.

Nedenfor kan du læse om hvad du kan gøre og hvordan du skal forholde dig, hvis du stadig mangler Tv-kanaler:

Har du mistet TV3+ HD, Kanal4, 6´eren HD og Canal9 HD

Enkelte kunder med Grundpakken har haft adgang til ovenstående kanaler fra Mellempakken. Årsagen har været, at disse kanalers frekvenser har ligget tæt op af vores Grundpakke. I forbindelse med vores omlægning er kanalernes frekvenser blevet rykket, og du vil derfor ikke længere med Grundpakken kunne fange dem.

Hvis du fortsat ønsker TV3+ HD, Kanal4, 6´eren HD og Canal9 HD, kan du vælge enten at bestille en Mellempakke,  Tv med Bland Selv  eller tilkøbe dem som Ekstrakanaler på www.mityousee.dk

Hvis du har genindlæst dine tv-kanaler, prøvet med et andet antennekabel og/eller prøvet uden om sin fordeler, så kan en fejlmelding til YouSee være næste skridt - her skal du kontakte YouSee Support.

OBS! Hvis du vælger at sende os en mail, vil vi meget gerne have følgende oplysninger, så vi kan hjælpe dig bedst muligt:

1. Har du flere tv i husstanden, hvor fejlen optræder?

2. Har du en YouSee boks, eller tv med indbygget tuner?

3. Har du flere tv, på samme antennestik?

4. Har du prøvet at teste uden om din fordeler, hvis du har sådan en?

5. Ved du om du bruger YouSee godkendte kabler?

6. Har du testet med et andet antennekabel?

Du er også velkommen til at skrive her i tråden - det kan være at andre YouSee-kunder har en løsning til dig.

Hvis du ikke allerede har genindlæst dine kanaler kan du se guides nedenfor.

Jeg kan efter kanalomlægningen ikke se en eller flere kanaler, hvad skal jeg gøre?

Det allerførste du skal gøre, er at indlæse dine kanaler igen. Da kanalerne har skiftet plads begge steder. 

Sådan gør du på et LG-tv:

Sådan gør du på et Sony-tv:

Sådan gør du på et Samsung-tv:

Jeg kan efter kanalomlægningen ikke se en eller flere kanaler, og jeg oplever at nogle pixelere, hakker, fryser, har sne på. Hvad skal jeg gøre? Det har jo virket?

Vi har i denne kanalomlægning rykket rundt på vores kanaler, så nogle kanaler har skiftet plads i vores net. Derfor kan du godt opleve, at det har virket men at det ikke gør det mere. Dette skyldes derfor højst sandsynligt signal problemer. 

Følgende kan være kilden til problemet:

• Dit antennekabel. ( Vi anbefaler du bruger et dobbelt afskærmet antennekabel, gerne et YouSee Ready)
  • Hvis du har flere tv siddende på samme antennestik, kan en signalfordeler du bruger være skyld i problemet. Prøv at koble uden om den.
Læs mere om signalproblemer på vores hjemmeside.

Du kan også se vores hjælpevideo om signalproblemer, og hvad du selv kan gøre:

45 Kommentarer

Jeg har et samsung tv og i stedet for at anvende søgetilstanden "Hurtig", som anbefalet i jeres videovejledning, har jeg brugt søgetilstanden  "FULD" - og det hjalp - alle kanaler er tilbage :)

hej

mangler Tv2HD, K5 & TV3 efter kanal omlægningen den 02-12-2014.

Har et Sony KDL ex500 tv.

Har kørt kanalsøgning på flere forskellige måder uden succes. Får beskeden at der ikke er noget signal på de pladser, hvor TV2HD, K5 og TV3 skulle være.

Bor i 8800 området.

Er det noget Yousee har tænkt sig at gøre noget ved ?

Arne

Hej - Jeg havde samme problem, ringede til yousee fik dagen efter tilsendt en nyt kabel fra yousee og det virkede og har virket 4 dage (skulle dog lige autosøge 2 gange med net id 100 og fuld søging og alle kanaler) før de alle lagde fra 1-100 som yousee listen også viser !!! SÅ selvom gammel kabel har virket så bestil nyt gratis - da lige de 4 kanaler vist ligger på følsomt frekvenms - havde dem ellers den 2 men de forsvandt samme dag pludselig !

Kan slet ikke finde kanaler.

Har søgt som jeg plejer "hurtig med netid 100" og intet kommer op efter den 2/12.

Har et kabel fra Yousee som er ca 1 år gammelt.

Søger jeg med fuld søgning kommer der masser op men mangler kanaler som bla. DR1.

Kunne fint finde kanaler med hurtig søgning og netid 100 den 17/11 hvor jeg sidst søgte kanaler.

Har prøvet flere dage at komme igennem til Yousee på tlf men de har altid for travlt til at modtage mit opkald. Lige meget om der er kl 14 eller 19 jeg ringer.

Har Sony KDL32W4000 så jeg plejer at skulle vælge sverige som land men har problemet både med Danmark og Sverige som land.

Jeg skal vælge Finland med panasonic - jeg manglede også kanler men prøvede flere gange (HUSK FULD SØGNING ikke hurtig og jeg tager altid ALLE KANALER det virkede her 2 gang efter jeg fik nyt kabel gratis fra yousee)

Problemet er jo at je ikke finder alle kanaler når jeg laver en fuld søgning.

Desuden følger jeg jo egentlig Yousee's beskrivelser som jo burde virke.

Hej 

Jeg mangler:6 HDAnimal Planet HDARD HDDR1DR2Canal 8 sportHDCanal 9 HDDiscovery HDEurospory HDEurosport 2 HDKanal 4Kanal sport HDKanalen Hovedstaden - i stedet for det - 24 Nord ?Lorry HDMTV HDNickelodeon HDNRK1 HDRTL HDSTV2 HDTNTTV2 øst HDTV3 Sport 1 HDTV3+ HD Jeg har fuldpakken og Phillips 37PFL7562D /10 plus Blue Tinum BT-DCT 110.Har kørt kanalsøgning på flere forskellige måder uden succes.  Med venlig hilsenEwa
Omdømme 6
Badge +3
Hej Ewa

Har du et godt antennekabel fra vægstik til Blue Tinum-boksen, og har du forbundet boksen til dit tv med HDMI- eller scart-kabel?

Så er spørgsmålet indsnævret til, hvordan har du lavet kanalsøgningen på Blue Tinum-boksen. Har du brugt netværks-id 00100? Hvilke kanaler har du trods alt fundet? Har de fundne kanaler de kanalpladsnumre, som  YouSee anvender i sine kanaloversigter?

Du skulle gerne finde 63 tv-kanaler med kanelpladser 1-99 og med DR 1 og DR 2 og DR K på plads 1, 2 og 3.

Jeg har efter omlægningen søgt adskillige gange på mit Samsung - alt jeg får er 26 analoge kanaler
Omdømme 1
Badge
Jeg har fundet denne beskrivelse på Samsungs support-sider, måske det kan hjælpe?

http://www.samsung.com/dk/support/skp/faq/1069029

Jeg har selv et Samsung TV og det har fundet alle kanaler uden problemer...

Mvh. Bent

Tak Bent - men det hjalp ikke
Den finder 26 analoge og 0 digitale.......træls
Jeg så alt digitalt før omlægning
Omdømme 6
Badge +3
Jeg har oplevet at folk med Samsung tv ved kanalsøgningen har fundet både analoge og digitale kanaler, men kun får vist de analoge. Så vidt jeg husker, har disse tv en kanalliste (Ch. list), hvor det er muligt at skifte mellem analoge og digitale og derved få løst problemet.

Men hvis en kanalsøgning kun finder analoge kanaler og nul digitale kabel-tv-kanaler,  vil jeg tro at man på en eller anden måde er kommet til at foretage en forkert kanalsøgning. Men det er næsten umuligt som udenforstående at sige hvad der er gået galt. Og der er desværre så mange forskellige modeller med hver deres fremgangsmåde. Skal der gives hjælp her i forummet, kan det være nødvendigt med en omhyggelig beskrivelse af, hvad man har gjort, skridt for skridt.

Omdømme 7
Badge +3
Hvis der ingen digitale kanalere findes efter en søgning kan en mulig årsag være at man søger efter DVB-T kanaler, som er det der kan modtages med antenne, men man skal søge efter DVB-C kanaler hvis det drejer sig om kabel TV.

Hej.

Jeg har også et problem efter den nye omlægning.

Jeg har forsøgt at hjælpe et ældre medlem af familien med at opsætte hendes tv. Hun har et forholdsvis nyt Samsung tv. Jeg har forsøgt alt, hvad der står skrevet her både i 1. post og i flere næste og har endvidere forsøgt Samsungs egen beskrivelse. Intet virker. 

Problemet er som hos andre problemer med TV2, TV3, Kanal 5 og måske andre. De indlæses ifølge tv'ets kanaloversigt på de rigtige steder, men skifter man til disse kanaler er skærmen sort, og man får beskeden, at der er intet eller begrænset signal. Hun kan med andre ord ikke se disse kanaler længere.

Hvor kan problemet ligge, og hvad kan der gøres? Andre kanaler såvel analoge som digitale er blevet korrekt indstillet.

Mvh

Bahnsen

Omdømme 6
Badge +3
Bahnsen

For at udelukke at det kan skyldes antennekablet, vil jeg foreslå at du prøver med et nyt, YouSee ready antennekabel - også i tilfælde af at der allerede bruges et tilsyneladende godt antennekabel. Undertiden har jeg oplevet at et antennekabel har en defekt, selv om det ikke er til at se på det.

Hej igen - jeg har igen mistet de 4 kanaler (tv2, tv3, kanal5, dk4 som er på 594 mhz) - selvom de kommer ind ved autosøgning på deres rette plads og ja jeg har fået yousee nyt kabel - forsvinder de pludselig (INTET SIGNAL står der) ?? Yousee kan i ikke flytet dem til en anden frekvens der ikke er så følsom - man kan på mit panasonic se ved de 4 kanaler i dvb-c indstillinger og signal status at styrken hopper op og ned med mellem 1-10 alle andre programemr står der konstant 10 (maks signalstyrke)

Underligt. Jeg mangler DR 1 og DR 2. Jeg har godt nok fundet DR 1 på kanal 905, men så må det jo være et analogt signal så vidt jeg har forstået. På 2 andre TV har jeg en you-see boks, så her her der ingen problemer så lang tid jeg bruger boksen. Men uden boks mangler de to kanaler også her.

Jeg har netop købt nyt Medion fra Aldi. Fordi det gamle billederørstv ikke kunne tage TV2 m.fl.

Da jeg har indlæst kanalerne efter bogen og alt virker. Pludselig kan jeg ikke se DR1, DR2 samt DRK på dette TV. Der er sort skærm og man kan se nederst på skærmen, hvilket program der vises i øjeblikket. Så har jeg forsøgt at indlæse kanalerne igen. Men det ender med at DR1, DR2 og DRK de virker kort, derefter dårlig forbindelse og skærmen låser billedet og derefter er der atter sort skærm. Er der et godt råd?

Beklager men jeg er godt nok ved at være lidt træt af yousee.

Har du evt skiftet kabel det kan nemlig lave det du beskriver kablet må max være over 3 år gammelt antenne kablet altså 

Hej, Har et LG fladskærm som før 2.december virkede fint, men efter 2.december har vi ikke kunnet se TV2, TV3 og Kanal 5. Ramasjang er også lige begyndt at pixelere. Bor i Roskilde og vil gerne vide om der også er problemer i Roskilde? Steen

Besvar