Tirsdag den 2. december gennemførte vi vores årlige kanalomlægning. Det er overordnet set gået fint, men vi får en del henvendelser fra kunder, som pludselig mangler kanaler - selv efter at have genindlæst dem.
Nedenfor kan du læse om hvad du kan gøre og hvordan du skal forholde dig, hvis du stadig mangler Tv-kanaler:
Har du mistet TV3+ HD, Kanal4, 6´eren HD og Canal9 HD
Enkelte kunder med Grundpakken har haft adgang til ovenstående kanaler fra Mellempakken. Årsagen har været, at disse kanalers frekvenser har ligget tæt op af vores Grundpakke. I forbindelse med vores omlægning er kanalernes frekvenser blevet rykket, og du vil derfor ikke længere med Grundpakken kunne fange dem.
Hvis du fortsat ønsker TV3+ HD, Kanal4, 6´eren HD og Canal9 HD, kan du vælge enten at bestille en Mellempakke, Tv med Bland Selv eller tilkøbe dem som Ekstrakanaler på www.mityousee.dk
Hvis du har genindlæst dine tv-kanaler, prøvet med et andet antennekabel og/eller prøvet uden om sin fordeler, så kan en fejlmelding til YouSee være næste skridt - her skal du kontakte YouSee Support.
OBS! Hvis du vælger at sende os en mail, vil vi meget gerne have følgende oplysninger, så vi kan hjælpe dig bedst muligt:
1. Har du flere tv i husstanden, hvor fejlen optræder?
2. Har du en YouSee boks, eller tv med indbygget tuner?
3. Har du flere tv, på samme antennestik?
4. Har du prøvet at teste uden om din fordeler, hvis du har sådan en?
5. Ved du om du bruger YouSee godkendte kabler?
6. Har du testet med et andet antennekabel?
Du er også velkommen til at skrive her i tråden - det kan være at andre YouSee-kunder har en løsning til dig.
Hvis du ikke allerede har genindlæst dine kanaler kan du se guides nedenfor.
Jeg kan efter kanalomlægningen ikke se en eller flere kanaler, hvad skal jeg gøre?
Det allerførste du skal gøre, er at indlæse dine kanaler igen. Da kanalerne har skiftet plads begge steder.
Sådan gør du på et LG-tv:
Sådan gør du på et Sony-tv:
Sådan gør du på et Samsung-tv:
Jeg kan efter kanalomlægningen ikke se en eller flere kanaler, og jeg oplever at nogle pixelere, hakker, fryser, har sne på. Hvad skal jeg gøre? Det har jo virket?
Vi har i denne kanalomlægning rykket rundt på vores kanaler, så nogle kanaler har skiftet plads i vores net. Derfor kan du godt opleve, at det har virket men at det ikke gør det mere. Dette skyldes derfor højst sandsynligt signal problemer.
Følgende kan være kilden til problemet:
- Dit antennekabel. ( Vi anbefaler du bruger et dobbelt afskærmet antennekabel, gerne et YouSee Ready)
- Hvis du har flere tv siddende på samme antennestik, kan en signalfordeler du bruger være skyld i problemet. Prøv at koble uden om den.
Du kan også se vores hjælpevideo om signalproblemer, og hvad du selv kan gøre: