Mangler du tv-kanaler efter 2. december 2014?



Vis første besked

45 Kommentarer

Jeg har flere gange prøvet at genlæse kanalerne på min fars TV. Han bor på Plejecenteret Egebo i Brønshøj. Før d.2 december havde han fuldpakken. Men efter genindlæsningen ligger de fleste digitale kanaler på program pladser over nummer 100.

Ifølge jeres tv pakke info skulle alle de digtale kanaler i fuldpakken ligge mellem 1 - 100. Men det gør de ikke.

Zulu HD, Charlie, TV3+ o.s.v og alle sports kanaler ligger kun blandt 100 og frem. Men de kan ikke ses. Så vidt jeg kan tolke, så er det bland selv kanalerne der ligger fra program plads 100 og frem.

Jeg har valgt netværks nummer 100 og fuldt alle de indstillinger der er beskrevet på Yousee's webside.

Kablet er godkendt og har virket upåklageligt lige indtil igår.

Hvad er problemet. Iøvrigt er jeres informationer på driftsiden under al kritik.

Hilsen Tinalyd

@Vilhelm - Tak for info - Det havde jeg ikke lige set.  Kunne være jeg lige skulle læse min tv-brusforvirring, for at tjekke hvodan den skal skanne. 

Ok med tomt indlæg. Troede jeg var gået glip at noget du havde skrevet. Nej vi kan ikke slette hele indlæg. Det kan kun forumteamet. 

Omdømme 7
Badge +7
be skrev:

Kasper skrev:


Hej jk19

Vi har ikke haft en generel fejl der ramte hele Danmark. 

Derfor har vi lavet dette post, som jo forhåbentlig hjælper en masse andre kunder, som ikke var berørt som du desværre var:D

/Kasper


Men det virker som om der *var* problemer fra jeres side flere steder i landet. Jeg hørte selv til dem der manglede nogle kanaler (bl.a. 6rn HD og Zulu HD) både på Yousee boks og på mit TV, forstået på den måde at både boks og TV fandt kanalerne men jeg fik meddelelsen "intet signal" når jeg ville se dem.

Problemet forsvandt af sig selv mens jeg var på arbejde så om aftenen var der signal på begge kanaler uden at jeg havde skruet på noget!

MEN, der var ingen fejlmelding på jeres Driftstatus så det var kun ved at læse dette forum og på jeres Facebook side jeg kunne se at andre også oplevede noget lignende.

Sådan noget bør I melde ud i stedet for at opfordre til at man laver ny kanalsøgning, tjekker kabler og alt muligt andet. Det kunne man vente med at gøre indtil I havde meldt ud at nu var alle fejl løst !

Mvh. Bent


Hej Bent 

Tak for din feedback!

Det  er også rigtigt nok, at der var flere steder, hvor der var nogle problemer - desværre :D

Vi fik også sidenhen lagt info på, da vi blev bekendte med fejlen.

/Kasper 

Omdømme 1
Badge
Kasper skrev:
Hej jk19

Vi har ikke haft en generel fejl der ramte hele Danmark. 

Derfor har vi lavet dette post, som jo forhåbentlig hjælper en masse andre kunder, som ikke var berørt som du desværre var:D

/Kasper

Men det virker som om der *var* problemer fra jeres side flere steder i landet. Jeg hørte selv til dem der manglede nogle kanaler (bl.a. 6rn HD og Zulu HD) både på Yousee boks og på mit TV, forstået på den måde at både boks og TV fandt kanalerne men jeg fik meddelelsen "intet signal" når jeg ville se dem.

Problemet forsvandt af sig selv mens jeg var på arbejde så om aftenen var der signal på begge kanaler uden at jeg havde skruet på noget!

MEN, der var ingen fejlmelding på jeres Driftstatus så det var kun ved at læse dette forum og på jeres Facebook side jeg kunne se at andre også oplevede noget lignende.

Sådan noget bør I melde ud i stedet for at opfordre til at man laver ny kanalsøgning, tjekker kabler og alt muligt andet. Det kunne man vente med at gøre indtil I havde meldt ud at nu var alle fejl løst !

Mvh. Bent

Omdømme 6
Badge +3
Hej Maja

Jeg skriver i min guide:

"Tv-kanalerne i Grund-, Mellem- og Fuldpakken sendes også digitalt, og alle med digital kabel-tv-modtager i tv eller modtagerboks kan modtage dem uden videre, for de digitale kanaler i tv-pakkerne sendes ukodet. Med digitalt modtageudstyr får man oveni gratis adgang til 20-40 kanaler som kun sendes digitalt."

For at tydeliggøre:

Samtlige kanaler i de amindelige tv-pakker sendes digitalt. Et mindre antal af dem sendes samtidig analogt. Men kun i få år endnu.

Uden for tv-pakkerne har YouSee en lang række ekstra kanaler og tjenester (fx StartForfra og TV Arkiv).  Det er sædvanligvis krypteret og sendes alt sammen digitalt, og intet af det sendes analogt. .

Det tomme indlæg var en fejl. Men jeg kan ikke finde en mulighed for at slette det.

Omdømme 7
Badge +7
Hej Alle 

Vi har redigeret lidt i det oprindelige indlæg og vi beklager, hvis teksten har givet anledning til unødig frustration.

Hvad siger I til det? 

Rigtig god aften herfra :D

/Kasper

Omdømme 7
Badge +7
jk19 skrev:

Kevin, vil du ikke skrive når I har fået løst problemerne med yousees systemer, så vi ikke behøver at genindlæse uden resultat?


Hej jk19

Vi har ikke haft en generel fejl der ramte hele Danmark. 

Derfor har vi lavet dette post, som jo forhåbentlig hjælper en masse andre kunder, som ikke var berørt som du desværre var:D

/Kasper

Vilhelm skrev:
Maja, det  jeg mener er, at Kevin burde have formuleret sig anderledes. På digitalt modtageudstyr bør man sædvanligvis kun søge digitalt.

Mange gange oplever jeg, at folk har søgt og fundet både analoge og digitale kanaler på deres nye tv, og nogle af dem sidder så utilsigtet og ser analoge kanaler i dårlig kvalitet.

Nå ja det kan vi godt blive enige om.  

Vilhelm skrev:
Der er nemlig i reglen ingen som helst grund til at søge analogt, hvis udstyret kan modtage kanalerne digitalt. 

Er alle kanaler nu digitalt (Har læst din guide) for at finde svaret, og kan ikke.

Hvorfor er dit sidste indlæg tomt? :(

Hej Kevin du skriver at man skal indlæse kanalerne igen både analog og digitalt men jeg har et samsung med kortlæser og der fandt jeg kanalerne ved at søge digitalt. Når jeg søgte analog og digitalt fandt jeg også kanalerne men tv'et ville ikke gemme dem.

Omdømme 6
Badge +3
Maja, det  jeg mener er, at Kevin burde have formuleret sig anderledes. På digitalt modtageudstyr bør man sædvanligvis kun søge digitalt.

Mange gange oplever jeg, at folk har søgt og fundet både analoge og digitale kanaler på deres nye tv, og nogle af dem sidder så utilsigtet og ser analoge kanaler i dårlig kvalitet.

Hej Yousee.

2605 Brøndby.
Jeg har INGEN digitale kanaler efter jeres opdatering!. Er det noget i er klar over?
Samsung med mpeg4 und so weiter...
Omdømme 2
Badge
Jeg har forsøgt at slå automatisk opdatering af kanaler fra, men slevom jeg prøver at slå det fra, så ændrer det desværre intet på problemet.

Det er et Philips tv.

Omdømme 6
Badge +3
aunboel.

Du skal muligvis slå indstillingen "Auto-opdat.søgning i standby" fra.  Du kan måske finde den indstillingsmulighed  i menuen under Indstillinger -> System.

Hvlket tv har du?

Omdømme 2
Badge
Jeg har også et problem med et tv som smider kanalerne efter at de er genindlæst. Hver gang de er indlæst, så smider tv'et dem efterhånden igen. Har genindlæst mere end fem gange og alle gange sker det samme.

Ved indlæsning findes alle kanalerne, men de forsvinder efterhånden igen, eller melder "intet program til rådighed".

Jeg har fundet et post på Facebook (https://da-dk.facebook.com/youseedanmark/posts/750306508384577), hvor en oplever noget lignende. Hans problem er på NGC People, mens jeg har erfaret, at det hos mig sker på NGC Wild.

Har YouSee noget generelt at melde ud, om der evt. skulle være nogle efterdønninger eller andet som der arbejdes på?

Der står ikke noget under driftsinformation.

Jeg har YouSee-godkendte kabler og problemet er først opstået efter gårsdagens omlægninger.

Jeg kabler direkte fra væg til tv.

Kevin, vil du ikke skrive når I har fået løst problemerne med yousees systemer, så vi ikke behøver at genindlæse uden resultat?

Omdømme 3
Badge +1
Hej majah

Tak for din indput

Jeg har nu fastgjort den i toppen, så den er nemmere at komme til :)

/Kevin

Jeg hører så til dem der er glade for netop den oplysning.

Jeg kunne ikke begribe hvorfor min gamle Phillips HD optager havde smidt tv2, men på grund af Kevins indlæg kom jeg i tanke om, at den HD kun modtager analog sinal. 🙂
Omdømme 6
Badge +3
Det er da udmærket at YouSee (her Kevin) kommer med denne vejledning, som jo bygger på de vejledninger man kan finde på youSee.dk. Mange kunder har problemer med at lave en korrekt kanalsøgning, og det er som regel grunden til at de mangler kanaler. Desværre er det heller ikke altid så ligetil, og der er så mange tv og bokse, hvor det skal gøres på forskellig vis.

Jeg kan ikke lide at Kevin skriver:

"Det allerførste du skal gøre, er at indlæse dine kanaler igen, både analogt og digitalt. Da kanalerne har skiftet plads begge steder."

Der er nemlig i reglen ingen som helst grund til at søge analogt, hvis udstyret kan modtage kanalerne digitalt. 

Men har man et ældre fjernsyn uden digital modtager, skal man jo foretage en søgning efter analoge kanaler, da nogle analoge kanaler, ikke mindst dem i Grundpakken, har skiftet plads. Og så kan det nok være, at man først skal prøve at finde sin gamle brugervejledning frem.  Eller beslutte sig for at få et nyt tv eller en digital modtagerboks.

Hej Kevin

Dejligt indlæg - Tak fordi du forsøger at hjælpe os alle sammen med et par små tip.
forslag. Fastgørelse i toppen i nogle dage, så vi der svarer hurtig kan henvise kunder med problemer, til din tråd. :-)

Skulle du ikke vente med dette indlæg indtil I får styr på jeres (yousee) problemer med systemerne.....

Skriv i stedet at I har problemer og forventer at få løst dem i løbet af dagen, og man derfter skal følge din vejledning. Skriv ligeledes når alle problemer skulle være løst hos yousee.

Besvar