Manglende signal via HDMI

• 0 kommentarer
I lang tid har vi fået signal fra HomeTrio boksen til TV via HDMI, med 1080i opløsning. Nu sige TV'et pludselig, at det ikke understøtter opløsningen, og at den skal ændres på kilden (boksen). Ingen af de 4 muligheder der er mulighed for, giver dog et signal via HDMI.

Det er imidlertid muligt at få signal via scart, HD giver godt nok et forkert format, og 4:3 og 16:9 giver et meget grønt billede.

Vi har prøvet genstart af boks og reset uden held.

Hvad er der mon galt?

5 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

du skal sette dit HDMI stik i igen da det klart giver det bedste billede, så skal du prøve at resette din box, der sidder en knap bagpå, det vil få din box til at gendanne til fabriks instillinger(TDCs standart instillinger).

grunden til at du får en fejl farve ved scart er et det ikke sidder rigtig i, en løs forbindelse eller en af de andre milioner fjel der kommer med scart.

det eneste scart gør bedre end HDMI er at de selv skifter over på den rigtige source.

Jeg har prøvet reset uden held.

Scart-stikket sidder nu rigtigt i, for de forkerte farver kommer kun ved visse settings på boksen, ved andre settings er farverne fine, men formatet forkert.

Det er vel teoretisk muligt, at noget teoretisk muligt ikke sker i praksis... Blinkende humørikon

Omdømme 5
Hej,

lyder mærklig, hvilket TV har du da det også kan være det der er gået galt med.

"

Det er vel teoretisk muligt, at noget teoretisk muligt ikke sker i praksis... ;)

"

Ja,

og murphys lov diktere jo også at,

Hvis der er fire måder hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme

Et Samsung CE455

Jeg synes jeg har pløjet menuerne igennem en del gange, men jeg kan da ikke udelukke, at det er der fejlen er opstået.

Omdømme 5
Hej,

der er jeg ked af at måtte skuffe dig, hvis det hedder CE455 så har du ikke et samsung TV.

et samsung TV kunne fx hedde sådan her.

"LE26C455" Hvor "LE" Betyder at det er et LCD TV 26 betyder 26" og C455 er en talkode der betyder at det er serie 4 model 55.

Hvis jeg skal finde udaf hvad der er galt skal jeg have hele nummeret/Navnet

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P