Mails er forsvundet i adgang via "Mit TDC" | YouSee Community
Svar

Mails er forsvundet i adgang via "Mit TDC"

Mails, som jeg tidligere har modtaget og set via adgang på "Mit TDC", er forsvundet.

De fremgår fortsat i Outlook Express. Nogen er ved, hvad årsagen er ?

Rigtig uheldig, da jeg er gået over på ny PC og derfor ikke laengere har adgang til internet og nye mails på gl PC og Outlook Express (andet end at jeg skal ringe til Dansk Kabel og få internet adgang nulstillet).  

icon

Bedste svar af Oestjyde 3 oktober 2010, 13:27

Tak for hjælpen - er lykkes med at oprette windows live mail og koble gamle mailadresser på.

Er ikke lykkes med eksport/import af gamle mails og kontakter - men giver det lige en chance igen på et senere tidspunkt el. tjekker om ikke der er en i omgangskredsen, der har forstand på det.

mvh.

Oestjyden

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 4
Hej

Ja årsagen er ganske angiveligt fordi du på din gamle PC med Outlook Express har sat din postkonto op til at slette post på udbyderens postserver, nå du har hentet post. Det vil sige at når du i Outlook Express har modtaget mails i din indbakke så er de automatisk blevet slettet på serveren, dette er standardindstillingen, så du har dem kun på din egen PC. Det er et simpelt spørgsmål om indstilling af din postkonto.

I dit postprogram, hvis det er Windows Live Mail, gå ind i menuen funktioner > konti, marker din postkonto og klik på Egenskaber, klik på fanen Avanceret, derefter nede under Levering, kan du tilføje eller fjerne en markering ved punktet "Gem en kopi af meddelelser på serveren" afslut med at klikke OK - og så skulle det fungere efter dit ønske.

Hilsen KPN

Windows live er lig en hotmail, eller ? Havde satset på at kunne bevare den mailadresse jeg havde, så jeg ikke skulle oprette en ny.

Oprettede for noget tid siden en gmail - er der forskel på gmail og hotmail - hvad er at foretrække ?

Omdømme 4
Windows Live Mail er et postprogram ligesom Outlook Express. Du behøver ikke at registrere dig som hotmail-bruger, når du downloader programmet kan du (så vidt jeg ved) sprige dette punkt over og downloade programmet. først downloader men et Hjælpeprogram "Windows Live Essentials" og installerer det på computeren, og derefter når du åbner dette program får du mulighed for at installere forskellige Windows Live programmer, bl.andet Windows Live Mail. I dette postprogram kan du bruge din eksisterende postkonto ligesom i Outlook Express. Men hvis det er nødvendig at oprette en Windows Live brugerkonto, så gør da bare dette med brugernavn og adgangskode, som du gemmer, og det er ganske gratis. Du behøver ikke at bruge denne mailkonto men brug din egen gamle konto med din eksisterende mailadresse. Microsoft har udviklet Windows Live Mail som erstatning for Outlook Express og Windows Mail i henholdsvis Windows XP og Vista. For deres nye styresystem Windows7 indeholder ingen postprogram.

Du kan da også, som nogen gør, købe den store Office-pakke fra Microsoft med kontorprogrammet Outlook, - - men det koster kassen - min anbefaling er ganske gratis.

Hilsen KPN

Tak for hjælpen - er lykkes med at oprette windows live mail og koble gamle mailadresser på.

Er ikke lykkes med eksport/import af gamle mails og kontakter - men giver det lige en chance igen på et senere tidspunkt el. tjekker om ikke der er en i omgangskredsen, der har forstand på det.

mvh.

Oestjyden

Besvar