mail virker ikke - afsender adresse afvist


Jeg har tilføjet en mail profil + ny email adresse til vores liste.

Det hele virkede og vi modtog og sendte mails, men pludselig låste det hele, uden at vi var inde i og ændre i funktionerne eller opstillingen.

 

afsender adressen er afvist med henvisning til denne besked?

 



http://tdc.dk/4101

 

 

servere der bruges er: POP3 port 110/SMTP port 25

 

Jeg prøvede at ændre serveren til ASMTP som der også stod, men det hjalp ikke...

 

nu kan jeg læse, at der bliver foreslået at ændre port til 587... hvorfor?

Den anden port virkede jo...

 

Tak

2 Kommentarer

Omdømme 1
Hej GFuglen

Velkommen til TDC-forum.

Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor, men jeg vil bede dig om at tjække HELE din opsætning.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

 Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Håber det lykkes for dig ellers vender du bare tilbage.

Omdømme 4
Hej GFuglen

Det link du selv har angivet fortæller dig hvorfor du skal skifte til en asmtp-server og port 587.

Her er et uddrag:

Fordele ved at skifte til ASMTP

  • Eventuelle fejlmeddelelser indeholder en henvisning til en forklaring på dansk.
  • Du kan sende gennem asmtp.mail.dk fra en vilkårlig internetforbindelse. Så hvis du benytter en bærbar computer og af og til kobler op via en internetforbindelse, der ikke leveres af TDC, behøver du ikke fremover ændre opsætningen af dit lokalt installerede postprogram, hver gang du benytter en anden forbindelse. Når først du har skiftet til at bruge ASMTP på port 587, kan du benytte den samme opsætning ligegyldigt hvilken internetforbindelse, du anvender.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)