Mail server og port 25

Hej alle.

Jeg har en del problemer med at få hul igennem på port 25 til min mail server. Jeg modtager fint mine mails fra tdc`s mx backup server som er prioriteret 20 mens min egen mail server er 10.

Jeg har ringet ind til tdc adskellige gange men de påstår port 25 er åben både indgående og udgående.

Jeg har et setup hvor min server er lige bag modemet (speedstream). Jeg har prøvet at sætte logging på min firewall men de pakker der kommer igennem er kun fra tdc`s mx backup.

Hvad kan der være galt? Som jeg ser det får jeg slet ikke lov at få pakker igennem på port 25, kun hvis de er sendt fra tdc`s mx backup server.

På forhånd tak for jeres hjælp.

(Jeg kører en debian linux med ip tables).

4 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Port 25 er som standard lukket både ved Tdc og andre. Dette er for at undgå spam servere.

Du skal kontakte kundeservice og høre om muligheden for en adsl profil hvor der er åbnet for port 25.

Vær dog opmærksom på at der er visse betingelser for at denne kan åbnes men det bør de vide i kundeservice.

mvh

Jan

Hej jan

Mange tak for dit svar.

Jeg har kontaktet Kundeservice og de påstår at port 25 er åben både udgående og indgående på min forbindelse. Men der er ingen kontakt Trist humørikon

Jeg ringede på 80 80 80 47. Jeg har ringet 2 gange, og det ser stadig ikke ud til port 25 er åben.

Jeg modtager dog fint mails fra tdc`s backup mx server.

Hvis jeg forsøger en telnet til min ip adresse på port 25 får jeg en timeout.

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Ring til dem igen og bed dem tjekke at den har en "adsl profil 1"

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@