Mail og 2 pc'ere.

Hej forum folk.

Jeg har fornyligt oprettet en mail adr. i samme domæne som den jeg hele tiden har brugt, sådan at forstå jeg har min mail og fruen har sin mail adr. Jeg kan jo oprette hele 5 mail adr. så det skulle jo ikke være et problem, men nu er det så, hvis fruen tænder pc'en hjemme og henter mail, så kommer de mails der hentes to gange, og hvis jeg så senere prøver at hente mail på min bærbare, så kommer der ingen ting, og hvis så jeg henter mails først, så kan de ikke ses derhjemme. De skulle jo ligge på serveren, så jeg fatter ikke en flyvende fis af det. Jeg bruger et mail program der hedder incredimail, og tdc mail og kan ikke se hvad der skulle være galt i opsætningen. Håber der er en derude der kan hjælpe mig. M.v.h P. Larsen. [i]

4 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Larsen-dk

Jeg vil tro at der i alle mailklienter er en indstilling hvor de kan bede om at programmet ikke sletter hentede meddelelser.  I din kones mailklient - ser fanebladet ud, som det jeg sætter herunder. I dit tilfælde SKAL du markere - der hvor der står fjern.

Du skriver tdc-mail: Hvis du, på din maskine sletter mail på webmail, kan incredimail ikke hente dem.

Du skal være obs på at alle de mailadresser du opretter på webmail, er aliasser for den samme postbox. Du bør måske lige læse denne tråd, hvad du måske kan gøre, hvis du på et tidspunk vil undgå det problem. 

/t5/Bredb%C3%A5nd/Bredb%C3%A5nd-mail/m-p/114492#M15053  Jeg vil forsøge at finde sorteringsregler for incredimail, og tilføre den i omtalte indlæg.

(ps. hvis man vil have at mail gemmes på serveren, skal der være markering.)

Redigeret: Slettet gammelt billede

Hej MajaH.

Tak for hurtigt svar, du har ret i fanebladet ser ud som det du viser, det gør det på pc'en hjemme og på den bærbare. Jeg har ikke slettet nogen mails på webmailen, for når jeg henter mail, er det i incredimail, den starter sammen med windows. Da jeg/vi brugte den "gamle" mail adr. hentede vi begge uden problemer på begge maskiner, ink. på min HTC, efter jeg lavede en mail adr. til hende, hvor den gamle stadig er "default", kommer de mails vi henter 2 gange på den der henter, og ingen på den som vil hente senere. Grunden til jeg overhovedet lavede en mail til fruen er, hun er blevet totalt up to date, hun har fået sin egen tablet (Samsung), som hun er ved og lære at bruge, vi er jo ikke helt unge, så det kræver lidt prøvetid. Både fruen og jeg har Gmail, som vi også bruger, dog ikke til alt, den mail jeg har hos TDC, som jeg har haft i de sidste mange år, og som alle kender, vil vi jo gerne kunne bruge som altid. Jeg sidder og roder med det lige nu, og kan stadig ikke finde ud af det. Trist humørikon Mvh Larsen dk.

Omdømme 1
Hej Larsen

Jeg er heller ikke født med en pc i hænderne.

Jeg tror det har noget at gøre, med vores alder. Blinkende humørikon Jeg ved det kan drille.

Hvis du vil have yderligere hjælp er du nød til at skrive lidt mere spesifikt hvor det går galt. Jeg kan ikke graje hvorfor din bedre halvdel får to mail. med mindre du mener hun får både hendes egen og din. Hvis det er tilfældet, er det fordi jeres mailadresser er registreret under samme navn/bredbånd.

Du skriver at i har haft de mailadreser fra tdc  i mange år. Er de blevet tilknyttet jeres bredbånd, ellers kan du risikere at de en dag er slettet af tdc, da de gamle freemail er ved at blive afviklet. Hvis du ikke ved det så kontakt tdc, de vil gerne tjekke.

Jeg er desværre forhindret i at svare yderligere, da min arbejdsdag starter nu, men jeg håber der er andre brugere der kan hjælpe hvis du har yderligere hjælp behov.

Håber det lykkes og god søndag til dig og din viv samt til jer der læser med.

Hej MajaH.

Tak for din hjælp, det er virkelig værdsat. Rigtig god arbejdslyst og god søndag til dig og alle der læser med.

Jeg er blevet enig med mig selv om, jeg kontakter de flinke TDC folk.

Mvh P larsen DK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P