mail - jeg får ikke altid vedhæftede filer, selvom mailafsender har sendt dem med

Vis første besked

31 Kommentarer

Jeg har samme problem. Jeg bruger outlook express - jeg får ikke vedhæftede pdf filer som jeg sender fra min arbejdsmail - ej heller ikke jpg filer som en kammerat har sendt fra sin telefon. Er der nogen der har en løsning 

Hej,

Jeg havde samme problem, altid fra Mac computere, både PDF og Word filer.

Nu har jeg slået virusfilter til mail fra og det fungerer fint. Der er åbenbart en fejl i virusfilteret som sørger for, at den altid mener der er virus i et bilag hvis det kommer fra en Mac? Desuden fungerer det ikke sådan som det skal med at sætte en advarsel ind såsom - filter fandt virus i bilag og det blev derfor fjernet.

Jeg er ikke glad for at skulle slå virusfilter fra men indtil videre er det det eneste der virker ...

Jeg har kommunikeret med både Microsoft og TDC om problæemet med vedhæftede filer.

Problemet jeg oplever er, at det er modtagere, typisk med WEB-mail hos TDC eller WEB-mail hos andre udbydere.

Det interessante er, at Microsoft ubetinget mener, det er en brist i TDC's server, men det VIL de ikke acceptere.

Jeg bruger Outlook normalt. Når jeg sender vedhæftede filer fra min gmal.com - konto eller min windows -live.dk - konto kommer ALLE vedhæftede filer frem, hvilket, efter min opfattelse, bekræfter Microsoft's opfattelse af, at problemet hedder TDC.

Jeg har en anden sjov ting: Min søn bruger TDC's WEB-mail.

Når jeg sender en vedhæftet fil til ham, lukker min Outlook og går ud og ser på min WEB-mail hos TDC, så er filen omdøbt til en winmail.dat. Når min søn modtager filen er det fortsat en winmail.dat, men når jeg får filen hjem igen (jeg har indsat mig selv som cc..), er den i det rigtige format, uanset hvilket format filen så end har!

Aben ligger hos TDC. Det er jeg ikke i tvivl om!

Henning Stenholt
PS: (Jeg kan ikke lade være at have den opfattelse, at service og TDC er 2 modstridende størrelser)

Blev der nogensinde fundet en løsning på denne? Jeg sidder med præcis samme problem, som jeg gerne ville have en løsning på.

Ville mene er fejlen helt og holdent ligger hos TDC, da det er deres mailløsning (webmail) der giver udfordringer.

Ser frem til at høre fra en med samme problem (gerne TDC selv)
Jeg har siden 2010 gentagne gange kontaktet TDC omkring at visse modtagere ikke modtager vedhæftede filer. Microsoft har været inde over flere gange og Microsoft er ikke i tvivl om at fejlen ligger på TDC servere. Det ser ud til, at der er modtagere af mail, der bruger TDC WEB-mail, der ikke kan modtage vedhæftede filer. Jeg har fra mit Outlook (både 2007 og 2010 udgaverne) prøvet at sende vedhæftede filer til mig selv og min søn, der kun har WEB-mail hos TDC (Ingen Outlook). Når jeg umiddelbart efter afsendelsen lukker Outlook og går ud og ser min netop afsendte mail på TDC webmail, er den vedhæftede fil ændret til en winmail.dat. Når jeg efterfølgende åbner min Outlook igen, kommer mailen retur med en korrekt vedhæftet fil. Min søn får ikke andet end en winmail.dat.

Jeg er overbevist om, at problemet ligger hos TDC. Microsoft har bedt mig om at få TDC til at kontakte Microsoft, men det vil TDC ikke "nedværdige" sig til.

Jeg sender ofte vedhæftede filer til flere. Ud af 23 modtagere, er der 4, der ikke modtager vedhæftede filer via TDC mail, så derfor er jeg gået over til at sende via min gmail, og der er aldrig problemer!!

21-5-13 Henning Stenholt

Hej Henning,

Mange tak for dit udførlige svar. Jeg har her til aften oprettet en supportsag hos Yousee (da det drejer sig om en oncable-mail). De vi sikkert fraskrive sig "ansvaret", men kunne godt tænke mig en udmelding fra deres teknikkere. Da tdc ikke understøtter IMAP er man jo mere eller mindre tvunget til at bruge webmailen, nu hvor man ikke altid tjekker mail på samme computer.

Jeg vender tilbage når jeg hører fra dem ;-)

Mvh Daniel

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P