mail fra HP multifunktionsprinter

Kan nogen fortælle hvilken smtpserver man kan bruge til en multifunktionsprinter, hvor der ikke kan sendes brugernavn og password til smtpserveren, nåre man er yousee/TDC kunde.

Når man bruger asmtp.tele.dk er det nødvendigt - der må være en mulighed for at få også en HP CM2320 til at virke.

/bjarke

3 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Du kan hværken som TDC eller Yousee Kunde sende mails uden at skulle sende brugernavn og password.

jeg her kikket din manual igennem og jeg kan hller ikke finde et sted hvor du kan instille password og bruger navn.

Grunden til at du ikke kan bruge SMTP server uden at logge ind er simpelhen af sikkerheds messige årsager, sådan er det i dag ved alle udbydere, selv ved google som jo eller er gratis.

jeg tror også der må være et sted i opsetningen hvor du kan instille en login.

Som TDC kunde er alt muligt, det er udelukkende et spørgsmål om at finde den rigtige vej!

Hvis man validerer på hvor trafikken kommer fra og også flytter fra "well known ports" til f.eks. TCP 587 er det stadigvæk muligt at lave en forholdsvis god spamkontrol!

Og jeg kan ikke find mulighed for at indstille andet end smtpserver og port på apperatet.

/bjarke

Omdømme 5
Hej,

Rigtig god atityde,

men desvære er det ikke tilfældet i dette tilfælde, du kan simpel hen ikke bruge TDC smtp server uden at skulle logge ind.

det vil også være meget uforsvarligt af TDC at lade folk bruge sin smtp derver uden godkændelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)