mail

Har netop oprettet TDC-mailboks og vil gerne udelukkende benytte mig af den - men hvad med alt det, der ligger i Outlook, som vel/jo forsvinder? Eller har jeg ikke opfattet "opskriften" rigtigt?

1 Kommentar

Omdømme 1
Hej aaseinge

Du fortæller at du har outlook på din pc. Den outlook er opsat til at hente mail fra en server. Jeg går ud fra det er på TDC's server.

Hvis du mener Outlook Ekspress, er det fint hvis du kvitter den, da der ikke længere kommer opdateringer til det program.

Hvis du mener, at indholdet forsvinder når du afinstallerer det program, har du ret. Gem dine mails i en mappe på din pc. 

1. Først skal du eksportere din adressebog fra Outlook. Vejledningen nedenfor tager udgangspunkt i Outlook 2000.

1. Start Outlook
  2. Vælg Filer -> Importer og Eksporter...
  3. Marker Eksporter til en fil og klik på Næste
  4. Vælg Kommaseparerede værdier (Windows) og klik på Næste
  5. Marker Kontaktpersoner og klik på Næste
  6. Angiv et navn til filen med de eksporterede adresser (fx c:ab.csv) og klik på Næste
  7. Klik på Udfør
Åben Webmail  - og klik på "adressebog" i venstre kollonne.  Klik nu på "Importer" og sæt mærke ud for outlook,. Marker også ud for "dansk" og klik næste.

På den side har du gjort det første. (Det er det jeg har kopieret ind til dig herover)

2. Klik på gennemse, og fin den fil du har gemt på din pc.

3. klik på impoter ud for der hvor der står. Tilføj nye kontakter til webmail adressebog.

Hvis du lader outlook være på din pc, og du ved en fejl kommer til at åbne det program, vil dine mail forsat blive hentet fra din webmail til outlook.

Du kunne også skibbe tdc'adressen helt og oprette en gratis mailkonto hos google(gmail.com), for derefter at bruge deres mailsystem. Så er du ikke afhængig af hvilken internetforbindelse du har. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)