Mail.

Jeg er ikke en ørn med computer,så bær over med mig.

Jeg har altid brugt stationær pc med tilhørende outlook.

Nu har jeg så bærbar. Jeg kan læse min mail ( esenet) på TDC s side.

Dog kan jeg ikke sende mail på sider,hvis man skal sende via tryk -da der står,at der ikke er tilknyttet mailprogram.

Kan også nævnes,at hvis jeg går ind i en mappe med billeder,kan jeg ikke sende derfra - kun via tdc, yahoo. mv.

Det kunne jeg på min stationære.

Har i forslag til,hvad jeg skal gøre.....

8 Kommentarer

Omdømme 1
Hej anja11

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum.

Tillykke med din nye pc. Den skal du nok blive glad for, når du har vennet dig til den.

Jeg tror jeg ved hvad dit problem er. Du har sikkert styresystem 7. Altså det mekanik der gør at du kan bruge din pc. I windows 7 er der ikke inkluderet et postpogram. I din gamle stationer havde du sikkert et gammelt styresystem og der kan du have haft outlook ekspres.

Når du er inde på de websider hvor du bare skal trykke på en knap, kan den knap ikke finde et postpogram på din pc. Derfor skal du instalere et postpogram på din pc. Jeg bruger selv Windows live mail 2011 fra microsoft og det er gratis.  Start med at klikke på download, og installere det, for at se om ikke det hjælper.

Hvis du sidenhen vil opsætte din web-mailkonto i postpogrammet, kan du se opsætningen på tdc's sider, og hvis du vil have at postpogrammet skal være på dansk, klikker du på det sidste link. Det kan være lidt bøvlet, så hvis du ikke er så stiv i det, kan det være du kender en der lige kan hjælpe dig med det.

Ellers er du selvfølgelig velkommen til at spørge yderligere her i forum.Glad humørikon

Postpogram til styresystem windows 7: Windows Live mail 2011

1.  Windows Live Mail - Download
  2. . Windows Live Mail - Opsætning TDC-side
  3. . Windows Live Mail - Tilbagemelding         - Fundet af Miela1 TDC Kunde
  4. . Windows Live Mail - Dansk stavekontrold - Fundet af Jesper TDC Forum moderator
Det skulle gerne være inst. nu - MEN jeg kan ikke få dette frem nogle steder : Klik på menuen Funktioner* og vælg Konti.

Omdømme 1
Hej igen anja11

Jeg er ikke helt med dig. Du må huske på, at jeg ikke sidder og ser på din skærm, derfor bliver det lidt gætteri fra min side.

Du skriver atd du har installeret windows live mail 2011.

Dernæst skriver du, at du ikke kan finde nogle valgmuligheder, derfor går jeg ud fra at du gerne vil have oprettet din tdc-konto i dit nye postpogram. Det gør du ved at åbne dit postpogram. Genvejen er højst sansynlig på dit skrivebord.

Oppe i venstre hjørne kan du se en mørkeblå bjælke. Klik på den hvide pil.:

Klik på den lille hvide pil.

Klik på indstillinger.

nyt gardin - klik på E-mail-konti.

nyt vindue - klik på tilføj.

nyt vindue - klik på E-mail-konto.

nyt vindue - skriv din mailkonto i øverste felt.

Neden under skriver du den kode som du modtog på mail fra TDC- dan du oprettede dit bredbånd. (Det er ikke den kode du bruger til at komme på forum med.)

Hvis du ikke kan huske den kode, skal du logge på din webmail http://mail.tdc.dk/

Hvis du ikke kan huske dit pasword til din mail opsætning, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password. Her kan taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.

Når kodeordet står i feltet, - klikker du på næste.

Ved serveradresse skriver du pop3.mail.dk   - og bruger port: 110

til højre står oplysninger om udgående server. Der skriver du asmtp.mail.dk og brugerport: 587
Lige neden under markerer du ud for der hvor der står Kræver en sikker forbindelse.

Du skal være sikker på at du skriver det nøjagtig som det står her. (et komme i stedet for et punktom og det hele går i ged. Blinkende humørikon)

Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Super hjælp i let forståeligt sprog Glad humørikon

Dog går der ged i den her :

Neden under skriver du den kode som du modtog på mail fra TDC- dan du oprettede dit bredbånd

Hvis du ikke kan huske den kode, skal du logge på din webmail http://mail.tdc.dk/

Hvis du ikke kan huske dit pasword til din mail opsætning, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password. Her kan taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.

Jeg kan kun finde "mail".

Mit postprogram er nu sat op ( kan dog ikke sende og modtage endnu ), da der står at jeg skal angive navn og kode.....og den vil ikke acc. hvad jeg skriver.....

Omdømme 1
Når du klikker på dette link, http://mail.tdc.dk/ burde du komme ind på din mailbox.

Hvis du her bliver bedt om et brugernavn og en kode, skal du her bruge dit TDC-login, (det samme som du bruger til at logge på forum med.) Herefter burde du være i i din mailbox.

Ude til venstre ser du en kollonne.

Klik på indstillinger. Se her under: Klik på "password"

---------------------------------------------

Find på en kode og skriv den samme kode to gange, en gang i hver sin "kasse".

Så lukker du din browser ned. Det hedder det program du lige har set din webmail i.

Så åbner du din Windows live mail igen. Finder det faneblad hvor du bliver bedt om at skrive dit brugernavn=din tdc mailadresse o g derefter din nye kode.

Så har jeg ændret kodeord ved TDC mail og live mail - og de har atter fået samme kode.

Når jeg vil logge ind på den nye mailprogram,får jeg denne besked :

Serveren understøtter ikke en SSL-forbindelse.

Emne 'test'
Serverfejl: 250
Svar fra server: 250 PIPELINING
Server: 'asmtp.mail.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC7D
Protokol: SMTP
Port: 587
Sikker (SSL): Ja

Jeg har forresten ikke kunne logge ind på min outlook (stationære) i lang tid,den vil ikke acceptere nogle koder....Men jeg kan sagtens logge ind på Tdc´s side og tjekke mit esenet login, fra min  bærbar.

Underligt.....

Siger det mon dig noget.....

Mir nye mailprogram er super - dog kan jeg ikke sende....

Omdømme 1
Hej Anja

Må jeg godt sige, at det er noget rod.

I dit første indlæg siger du at "Det kunne jeg fra min stationære"

Ud fra den oplysning har jeg svaret så godt jeg kunne. Nu fortæller du så, at du heller ikke har kunnet sende fra din stationære. Du skriver at du har "ændret kodeord ved TDC mail og live mail - og de har atter fået samme kode."

Den sætning forstår jeg ikke.

Normalt er loggin til webmail en kode og til dit postpogram en anden kode.

Du skriver også at "Men jeg kan sagtens logge ind på Tdc´s side og tjekke mit esenet login, fra min  bærbar." Jeg ved desværre ikke hvad et esenet login er.

Det lyder meget mystisk, det alt sammen. Jeg er ikke meget for at give op, men det må jeg desværre med dit problem. Hvis du ikke kender nogern der kan hjælpe dig, vil jeg anbefale dig at kontakte hotline. De er rigtig søde og dygtige til at geide dig igennem. Hotline 80 80 80 47 - søndag fra 10-16

Hvis andre brugere eller en TDC' ansat kikker med her, må I meget gerne blande jer i tråden. Blinkende humørikon.

Det er helt ok. Tak for din hjælp Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P