Mærkeligt opkald / nummer

Jeg har fået et opkald fra et 11-cifret telefon-nummer: 353 - 15 - 43 - xx - xx.

Vedkommende udgav sig for at være fra en seriøs potentiel forretningforbindelse - hvordan tjekker jeg hvor nummeret kommer fra og om det ER en seriøs, potentiel partner ??

Jeg er bekendt med de sidste 4 cifre, og jeg kender firmaet, som vedkommende opgav som tilhørende.

Jeg ønsker naturligvis ikke at fornærme en potetiel partner - men jeg ønsker heller ikke at give oplysninger til en useriøs forbindelse.

Er der nogen, dr har et godt råd eller tip ??

Mvh

Pandaman

4 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Pandaman

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Hvis jeg får en mail med et kendt firma, som tilbyder deres servise af en eller anden art, som jeg syns ser mærkelig ud. Går jeg ind på den webside som det kendte firma repræsenter. (Jeg klikker ikke i mailen.) Hvis der på deres webside ikke står noget om den mail eller hvad der står i mailen, skrotter jeg malen med det samme.

Du siger du kender den forretningsforbindelse og så synes jeg du skal finde et andet telefonnummer på evt deres webside eller i telefonbogen. Hvis det viser sig at firmaet bliver sure over din henvendelse, så syns jeg ærlig talt ikke at det er et seriøs firma. Omvendt - hvis det virkelig er et seriøs firme, vil de kunne forstå din henvendels, særlig i disse tider, hvor der er svindel og bedrag i både mail og på telefon.

Jeg tror ikke du kan få TDC til at fortælle dig om nummeret, med mindre du anmelder det til politiet, som derefter kan få udleveret oplysninger fra TDC.

Der er desværre andre tråde i forum som omhandler mærkelig numre:

1. tråd

2. tråd

3. tråd

Redigeret tilført:

PS: Og så har jeg sørme lige fundet denne side. Ved ikke om du kan bruge det.

http://om.tdc.dk/publish.php?id=4310

Omdømme 5
Badge +1
Bed om at få en skriftlig anmodning om et møde - trykt på firmaets papir!

Vh

Peter

Hej Maja

Mange tak for dit svar - jeg prøver at finde frem til ophavsmanden.

Ha´  en god weekend

/

Pandaman

... også tak til dig, Peter Glad humørikon

/ Pandaman

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@