Mærkeligt nummer

Jeg er de seneste dage blevet ringet op af flg. nr.: xxxxxxxx der er ingen i den anden ende når vi svarer og for at afbryde forbindelsen skal vi lægge røret på 2 gange. Har andre været ude for lignende?

Jeg har fjernet tlf nummer fra dit indlæg. Af hensyn til din anonymitet. Det er fuldt offentligt i indlæg, hvis du skriver det på din profil, eller sender til mig i en PM (Privat Medelelse) sikres din personlige sikkerhed og anonymitet. Her kan det nemlig kun ses af medlemmer 

Hilsen 

Angelika  

9 Kommentarer

Jeg er netop 14/12 kl. 19:45 blevet ringet op af nøjagtig samme telefonnummer 81101525 ( 81 10 15 25 i gammeldags notation ).

Den ringede 3 gange og da jeg tog telefonen og sagde mit navn, - så blev der lagt på i den anden ende.

Søger man nummeret på De Gule Sider eller Eniro får man intet resultat.

TDC burde kunne hjælpe med at spore hvor de underlige opkald kommer fra. Men desværre har de sparet medarbejderne væk, for at kunne udbetale 140 mio. i bonus til den administrerende direktør.

Det kunne jo være nogen, som ved hjælp af computer og modem ringer rundt for at tjekke om der er nogen hjemme på adresser, som de har slået op i TDC's telefonbog. Hvilket kunne forklare, at I skal lægge røret 2 gange for at afbryde forbindelsen.

Omdømme 5
Hej, og undslyld for det første jeg siger.

Tror du virklig at når en TDC moderator har redigeret telefon nummeret væk, at det er for de at du så skal skrive det i det svar du kommer med?, der er en grund til at TDC ikke vil have at man skriver Telefon nummere og email adresser i forum, det er for at undgå bots og crowler som jo gerne vil samle ind på forum.

Nu til mit svar.

TDC kan godt spore telefon nummere, det kan jeg faktisk også, det er rigtig nemt, men man må ikke det gælder også TDC, har ejeren af et telefon nr valgt at telefonnummeret skal være hemligt så er det hemligt, det samme gælder adresser, dog med visse untagelser, ex. er du ejer af et domæne skal din adresse og navn være ofnlig også som privat person.

du kan mælde til politiet at du bliver udsat for chikane, du kan jo fortælle dem at telefon nr 8010XXXX ringer til dig, og så kan du måske få et politi tilhold, og så kan TDC lukke for at telefon nummeret kan ringe til dig.

Hej Miela,

tak for svaret og du behøver ikke at undskylde :-)

Jeg undrede mig også over at nummeret var redigeret væk, af TDC's moderator, så derfor læste jeg hendes begrundelse en ekstra gang. Og det fremgår klart, at TDC's moderator har misforstået problemstillingen, og tror at det er Jetten's eget nummer - som moderatoren skriver "af hensyn til din anonymitet".

Almindelig god kutyme og god opdragelse, hvis man har ringet forkert og modtageren svarer, er at man siger "undskyld, men jeg har vist tastet forkert nummer" og ikke blot smækker røret på!

Og her er det jo endnu mere underligt, som Jetten også skriver "for at afbryde forbindelsen skal vi lægge røret på 2 gange".

Jeg er helt med på og vil respektere til enhver tid, at man kan få hemmeligt nummer og udeladelse af telefonnummer i telefonbøger og teleselskabernes oplysningstjenester. Men hemmeligt nummer er altså ikke beregnet til, at man kan ringe skjult / fordækt til folk, for at......?

Som du sikkert er bevidst om Miela, jeg kan se at du har over 1.100 indlæg, så er der også mange banker, telefonselskaber, forlag, forsikringsselskaber, m.fl. som bruger hemmeligt / skjult nummer, når de ringer ud til deres kunder, for at følge op på eksisterende kundeforhold, - og så lige tilbyder (forsøge at sælge nogle) nogle ekstra services, hvilket der så vidt jeg ved kun er nogle enkelte selskaber der må. Er der nogen her, som er tilstrækkeligt inde i juraen, og kan oplyse hvilke selskaber det er?

TDC's har praktiseret stuntet ovenfor, og der blev helt stille, da jeg gjorde deres medarbejder opmærksom på problemstillingen, og medarbejderen ville lige undersøge sagen og så ringe tilbage til mig. Men jeg hørte aldrig mere, så jeg ved ikke om de har ændret på deres procedurer.

Og jeg tager meget gerne, diskussionen med Henrik Poulsen TDC eller andre af deres forgyldte chefer, - men jeg vil altså ikke bruge 20-30 min. af min tid på at hænge i telefonkø, på at komme til at tale med den forkerte medarbejder (læs helt ned til sidste linie på følgende artikel, - 68 mio i bonus!):

http://www.business.dk/tech-mobil/milliardbonus-til-tdc-chefer

Og selvfølgelig accepterer de og kan tåle, at der er offentlighed om det! Eller ville de jo ikke som ansvarlig ledelse indgå i sådanne ordninger!

Omdømme 5
Hej, Jeg er glad for at du ikke har taget det jeg skriver forkertBlinkende humørikon for det er bestemt ikke meningen.

jeg tror det er en prensip sag med at redigere telefon nummere og email adresser ud, desvære kan jeg ikke læse begrundelsen, jeg læser i billeder, og jeg kan der for ikke gendkænde ordne når der er en streg igennem eller hvis de bruger en anden skrift en jeg er vand tilTrist humørikon

Så er mysteriet løst med de mærkelige opkald, hvor der ikke er nogen i den anden ende når man løfter røret, og hvor man skal "lægge røret" på 2 gange for at afbryde opkaldet. Og hvor man ikke kan slå nummeret op hos TDC, Telenor, De Gule Sider, Eniro, Krak, m.fl.

Det er Falck Kundeservice eller nok rettere et telemarketing bureau, med nogle meget unge medarbejdere, som Falck kunderservice har hyret, til at ringe til alle deres kunder, for at høre om man er tilfreds med sit abonnement!

Og så lige forsøge at sælge nogle ekstra services til bilen eller husstanden, eks. en ildslukker, førstehjælpskasse, og meget andet.

De anvender et computer-baseret opkaldssystem, som automatisk foretager opkaldet direkte fra computerskærmen, hvor de har kundedata koblet med telefonnumrene, som de nok har købt hos teleselskaberne eller De Gule Sider.

Og da de ringer op via et computerbaseret system, kan man ikke ringe tilbage igen, - og det er heller ikke meningen oplyste den unge mand! Men det var heller ikke noget problem oplyste han glad, - for de havde helt styr på i deres computersystem, hvilke telefonnumre / kunder der havde svaret, - og så skulle de nok ringe igen, hvis de ikke havde fået fat i kunden i første forsøg.

Men da jeg forklarede ham det meget usympatiske og ikke specielt kundevenlige i at ligge og ringe til folk fra et uidentificerbart nummer (eller for den sags skyld hemmeligt nummer), kunne han godt se problemet i at efterlade et sådant nummer på folks nummerviser, ikke lægge besked på en evt. telefonsvarer, og ringe fra et nummer, som man ikke kan ringe tilbage til (dvs. man kan godt ringe til 81 10 15 25, men det er en computer som svarer og beder om, at man taster et konference nummer)!

Så han lovede, at tage det op med sin chef (det var jo ikke hans ide at gøre det på denne måde), - meeen jeg tvivler meget på, at de får bragt systemet i orden.

Her er der kun en ting, som hjælper! Og det er at kunderne siger: - nej, jeg vil ikke handle med jer, så længe I håndterer jeres kunde(mangel-på)service på denne måde!

Tak for oplysningen om det mærkelige nummer, det var da rart at få en forklaring. Man bliver da lidt mærkelig når ens telefon bare ringer og der ikke er nogen i den anden ende.

Tak for hjælpen Finn.

Det undrer mig nu alligeel lidt at jeg er blevet ringet op af det nummer, da jeg aldrig har haft Falck - eller kørekort, for den sags skyld. Irriterende Computer-system.

Hej D-man - velkommen på tråden.

Det er helt fint, at du undrer dig og gør opmærksom på, at du aldrig har haft Falck abonnement.

Som jeg formodede og skrev i et af mine tidligere svar, så tænkte jeg at det nok var et såkaldt telemarketing bureau, som ringede op (selvom den meget meget unge mand, som jeg talte med, sagde at han ringede for Falck).

Det at du aldrig har haft Falck abonnement, betyder at der sandsynligvis er et andet firma, som du er kunde hos, der bruger det samme telemarketing bureau.

Hvilket så igen betyder, at både Falck, det firma du er kunde hos, og sikkert andre firmaer, - har overdraget vore kundeinformationer, i form af navn, adresse / telefonnummer, hvilke produkter, abonnementer, etc. at vi har hos vores leverandør til det telemarketing bureau, som har ringet både dig, mig og mange mange andre op!

Det er jeg bestemt ikke tryg ved, så jeg vil skrive et brev til Falck (fordi det at sende dem en klage fysisk på brev-papir virker meget bedre end at ringe eller e-maile), og beklage mig over den måde, som deres telemarketing bureau kontakter mig på.

Til din og andres orientering, så har jeg også har haft en diskussion i Privat forum, med en anden af moderatorerne på TDC Forum. Hvor jeg gjorde dem opmærksom på, at TDC, efter min opfattelse, burde tage fat i et problem som dette, og gerne allerede ved Jetten's første indlæg, - fordi både du, jeg og mange andre af TDC's kunder bliver generet og foruroliget af sådanne underlige opkald! Hvor man skal lægge på 2 gange for at afbryde kaldet, hvor der ikke er nogen når man løfter røret, hvor der ringes fra et uidentificerbart eller skjult nummer, etc. etc.

Jeg betaler jo i dyre domme for mine abonnementer hos TDC!

Med en kvalificeret og seriøs læsning, af beskrivelsen af problemet allerede på det første indlæg, kunne TDC have fanget årsagen til problemet, og kontaktet folkene bag 81 10 15 25 og bedt dem ændre deres måde, at ringe til folk på. Rent computermæssigt kan de jo blot sende et telefonnummer med opkaldet, som folk kan slå op på Krak, De Gule Sider, Eniro, m.fl. og se hvem det er der ringer og meget gerne et nummer man kunne ringe tilbage til og få en fornuftig besked, på hvorfor man var blevet forsøgt ringet op.

Måden at håndtere sådanne opkald på, både hos TDC, Falck og telemarketing bureauet, er ganske simpelt et sikkert tegn på, at de på ledelsesniveau har ansat nogle ukvalificerede chefer / direktører, som har et forkert fokus i forhold professionel kundeservice. De er simpelthen ikke tilstrækkeligt pro-aktive i deres tilgang.

Jeg tager hellere end gerne diskussionen med dem hvis de tør, - ellers kan de jo bare spørge en relevant professor på Copenhagen Business School eller en hvilken som helst anden handelshøjskole.

Men det var helt fint D-man, at du gav dig tid til at give dit input, til en yderligere præcisering og afklaring af de mærkelige opkald fra et mærkeligt nummer.

Tel # 81101525

This "problem" is continuing. My wife has been rung to every day sometimes twice daily, for the past 4 days. Why can't TDC do somethinng about this very irritating inconvenience.   

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)