Mærkelige farver på PC-skærm

Jeg har en ældre Dell PC-fladskærm, som nu foruden PC'en også er sat til en TDC Multiroom-box fordi jeg gerne vil kunne se TV på PC-skærmen. Jeg har førsøgt både via HDMI m. HDMI-DVI konverter og via scart m. SCART-S-Video konverter (min skærm har ikke indgang for HDMI eller SCART). Men farverne på skærmen er fuldstændig forvrængede. Hvis jeg sætter HDMI-stikket i PC'ens skærmkort er der intet. Skærmens max. opløsning er 1650 x 1050. Nogen idéer?

6 Kommentarer

Omdømme 2
Hej!

Din PC skærm har kun DVI indgang - for at det skal fungere skal du have en boks mellem skærmen og TV boksen - grunden er at signalet fra en HDMI udgang er krypteret med HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection) og der mangler en HDCP dekryptering i din skærm (fordi den er af ældre dato).

Hvis der er er alm. video indgang på skærmen og du tilslutter med S-Video kan det være pga. analog kopibeskyttelses kredsløb.

Jeg tror ikke du får det til at virke, uden større udgifter - det er billigere at købe en ny billig PC skærm med HDMI indgang, end at købe noget udstyr der kan få din DELL skærm til at virke...

/Thomas

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Vh. Poul

Omdømme 3
Super godt svar!

Havde selv forsøgt at lede efter en forklaring, uden held.

Husk at melde svaret som en løsning på tråden, så andre kan få glæde af det. Glad humørikon

Hej Alex Og hvordan melder jeg svaret som en løsning på tråden? På forhånd tak.
Omdømme 3
Hey, det kan du læse hvordan du gør her: /t5/Ny-bruger-START-HER/6-Accept%C3%A9r-som-l%C3%B8sning/td-p/3. Indstillinger -> Vælg som løsning.
Nu har jeg "løst" problemet ved at bruge scart-udgangen på TDC-boxen og en scart-komposit konverter og kompositstikket på skærmen. Opløsningen er IKKE optimal - men billedet er trods alt i farver :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)