Lynhurtig internet - hvor bliver det af

Hej

Jeg er kunde og bruger lynhurtig internet [i], ville gerne skifte fra Trio til yousee som også er et TDC produkt, men det kan jeg ikke få i mit område.

Hvorfor så ikke det.

TDC skriver jeg har lynhurtig internet, det er  jeg så ikke helt enig i - og jeg har skiftet router reformateret min pc og jeg ved ikke hvad.

Men det går ikke hurtigere af den grund.

Men sådan er det - mit spørgsmål er egentlig - hvorfor kan jeg ikke få yousee - når TDC skriver at jeg har lynhurtig internet - eksisterer der en forklaring der ikke starter med en bortforklaring og som ikke ender med at det må være af tekniske årsager.

Vi bruger både vista og xp pro som styre system

Jeg har skrevet mig op i min by - men der kræves en ejerforening eller antenneforening - det er et problem for så skal jeg først stifte en, hvorof jeg ikke kan skrive mig op da det er et krav for at kunne blive dette. Der er dog et ejerlav.

En ikke helt tilfreds TDC kunde - og så vil jeg slet ikke fortælle om hvordan jeg har fået boret huller i mit loft, i mit hus fra 2002 hvor der er trukket tomrør til sådanne tilfælde og om  hvordan jeg har fået trådt min isolering ned under montagen - se det er en anden historie[i]

12 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Grunden til at du ikke bare kan skifte til Yousee, er faktisk 2 ting.

først TDC og Yousee er 2 forskellige selvskaber, yousee er godt nok ejet af TDC men det gør dem jo ikke til samme selvskab ligesom mærsk og føtex ikke er samme selvskab selv om føtex er ejet af mærsk.

det andet er at Yousee er kabeltv, det er derfor din bolig/eller antenne forening der bestemmer hvliken udbyder du kan have.

det kan være jeg kan hjælpe med at få det optimale udaf den forbindelse

hvor hurtig forbindelse har ddu, og hvortig måler du hvis du køre TDC hastigheds test(http://hastighedstest.tdc.dk) Hvilken router har du, og hvor hurtig er din computer.

Hej

Nej hvor kan man dog blive snydt af reklamerne når de siger at yousee er bredbånd, som ejes af tdc, og som så viser sig at være kabel tv, som kræver kabel og en antenne forening.

Jeg var bare ikke klogereMeget glad humørikon

Ja hvorfor ikke min pc, huh ja - noget med 2ghz og 2 giga ram, og en router ala jensen med trådløst integreret 150mbps så vidt jeg husker.Glad humørikon

Omdømme 5
Hej,

det er rigtig at Yousee er ejet af TDC, men de siger ikke i nogle af de reklamer jeg har set at de er ejet af TDC. men fremviser dem som de er et selvstendigt selvskab.

som altid bliver man rigtig nok snyt af Reklamer, det er iden med dem. men det såvidt jeg husker står med småt igennem hele reklamen.

Jek kan ikke rigtig bruge de oplysninger til noget når du ikke kan være mere presis, så jeg prøver lige igen.

er det en TDC Homebox/TDC box, router modem og trådløs samlet i en box.

din computer er jeg bange for ikke er hurtig nok til at køre en højhastigheds forbindelse, det problem kan du i midligertid løse med at få flere ram, men for at være helt sikker, kan du så ikke skrive Mæreke og model.

så mangler jeg stadig at vide hvor høj forbindelse du skulle have.

uden de korekte oplysninger har jeg eller andre bruger ikke en chance for at hjælpe.

Omdømme 4
Hej jimmischultz

Må jeg godt komme med en bemærkning til det med kabeltv og bredbånd.

Bor du i et stort boligkompleks hvor der er adgang til kabelTV som der er de fleste steder idag. Så er det i langt de fleste tilfælde YouSee der er leverandør af de services der tilbydes. Det er TV, bredbånd, og telefoni. Her har du mange steder ikke mulighed for at du vælge udbyder fordi antenneforening eller boligselskab har valgt udbyder. Den mulighed har du vis du bor i et parcelhuskvarter, forudsat at der er udrullet hybridnet. Her kan det være en antenneforening der der står for nettet, og som kan have YouSee som udbyder, eller det kan være TDC/YouSee der ejer nettet og igen YouSee som er udbyder. Her har du så en reel valgmulighed. Du kan vælge YouSee over kabelnettet eller TDC over telefonnettet. Hvis så der ikke er hybridnet/kabeltv eller for den sags skyld fibernet i dit boligområde, så er du begrænset til kun at kunne vælge udbyder over telefonnettet. Du kan ikke vælge YouSee, selv om det er ejet af TDC, for deres system kan ikke transmiteres over det almindelige telefonnet. Selvfølgelig har du altid mulighed for at vælge mobil bredbånd, uanset hvor du bor bare du er indenfor deres dækningsområde.

TDC siger at de i forhold ti lminaftale har forpligtiget sig til at levere op til 20mb linie.

Jeg har en lille hivd boks som er et skillefilter fra ISDN tiden som jeg får at vide skal være der da jeg har fastnet telefon. Så er der en siemens boks med nogle forskelligt farvede udgange, og sidst en linksys boks. Alt dette skal min trafik igennem inden det rammer min egen router, som fordeler trafikken i mit hus. Min router er en 4 ports Jensen 150 med med en trådløs forbindelse.

Der er som du kan se mange hindringer undervejs, og jeg fatter ikke hvad det skal til. Har forsøgt ved TDC at få det noget forenklet dog uden held.

Min PC kan måske nok godt gøres hurtigere, men vores bærbare pcere i huset hvoraf den sidste er fra i år, ikke er hurtigere.

Hej - ja du har nok ret eller også er jeg bare ikke så hurtig i opfattelsen som jeg har været. Jeg får nok ikke yousee nogensinde, bor ganske vist i en lille by, men ikke stor nok at vi får dannet et antennelaug, hvilket jeg også må sige mine forældre ikke har det store held med. Overvejer at få sydenergi bredbån istedet, de må vel efterhånden have fået reduceret ders flaskehalse i systemet.

Omdømme 4
Hej igen

Hvis jeg var i dit sted, og efter det indtryk jeg har fået af dine muligheder, ville jeg helt sikkert skifte til fibernettet så snart muligheden bød sig.Blinkende humørikon

Held og lykke videre frem 

Det er lidt mystisk, at TDC ringer uopfordret med en masse tilbud, om forøgelse af hastighed og om adskillige produkter, herunder TV, når det alligevel ikke kan lade sig gøre, hvor jeg bor.

Jeg er interesseret i TDC-homeTrio, da den fælles antenneforsyning ikke længere fungerer tilfredsstillende og samtidig stiger i pris, og hvor både jeg og flere af beboerne i området har fravalgt fællesantennen til fordel for almindelig, privat antenne eller parabol.

Derfor vil TDC-homeTrio være en glimrende løsning med hensyn til bredbånd, telefoni og TV.

Vi bor i et område på Bornholm med postnummeret 3760 indenfor byzonen i Gudhjem og Melsted, og vores område benævnes lokalt Gudhjem Syd og Melsted Vest.

Vores bredbånd og internet er i forvejen meget langsomt og ustabilt.

Det ville være så rart, om vi kunne få en plan at se, hvornår vores område får mulighed for at få glæde af de mange tilbud, som fremgår dels via reklamerne på TV og andre steder og dels ved direkte telefonopkald, hvor vi tilbydes produkter, som alligevel ikke kan lade sig gennemføre for nuværende på vore adresser: Kai Sonnesvej, H.P.Haagensensvej, Dr. Hansensvej, Kullmannsvej, Viggo Rønnesvej, Peter Kochsvej og Viggo Kuresvej.

Har du prøvet den foreslåede hastighedstest, hvor din computer er forbundet med et kabel (trådløst er håbløst langsomt) ?

Ud fra din beskrivelse tyder det på at du har to routere efter hinanden, hvorfor det ?

Du kan evt. prøve at tilslutte din computer direkte i stikket på Siemens boksen (der kan gå op til 1 time før den får forbindelse pga. låste adresser) og så måle hastigheden der. Hvis den er høj, er det dit øvrige udstyr der er skyld i den lave hastighed.

mvh

Jesper

hej - jeg er fuldstændig i at trådløs er håbløst langsomt - jeg har blot det udstyr TDC har leveret fra dag 1 - vil prøve dit forslag for at se om det virker - svar kommer

Hej jeg har hele tiden været på tråd og ikke trådløs - min router er i forvejen forbundet til siemens boxen og jeg har prøvet testen - den er meget uligevægtig i og med den med alt andet slukket varierer fra 3 til op omkring 17 mb

OK - ikke nogen trådløs Glad humørikon

Dvs. din forbindelse ser således ud:

internet - siemens box - router - pc ?

Da der stadig er en risiko for at problemet er din router, bør du prøve uden at den er med i forbindelsen.

Alternativt er der kun at fejlmelde til TDC, da hastigheden ikke skal svinge så meget.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)